Spring naar bijdragen

Jeep Grand Cherokee Op Gas Kopen


Recommended Posts

ik heb een 3,5 ltr 6 cylinder mercedes sprinter met een vialle systeem, deze start ook op benzine heb me wel late vertellen dat het vloeibare inspuiten enigzins kan worden vergeleken met het intercoolersysteem, door dat het vloeibare gas koud is levert het extra pk's op hoeveel weet ik niet.

verder heb ik nog een ZJ 5,9 liter op een prins systeem en daar ben ik ook zeer tevreden over. heb daarvoor een 5,2 ltr met prins gehad en die liep ook erg goed

ik denk dat een heleboel afhangt van je verwachtingspatroon. en over het eventueel verliezen van wat pk's kan ik allen maar zeggen als je er zat hebt mis je die paar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EIndelijk heb ik mijn gas Vogels G3 in laten bouwen bij Ralf Bex. Heel netjes gedaan. Uitleg gekregen hoe alles in elkaar zat en echt een superstrak verhoogde vloer had hij erin gelegd. Na de inbouw ruim 200 Km mee gereden en ook stukje behoorlijk het gas ingedrukt. (tja kan nu voor die prijs :-) )

De Jeep rijd echt super. Ik heb gelijk het Flashlube systeem erin laten bouwen. Hij heeft per cilinder aftakkingen gemaakt. Hij vertelde dat op deze manier elke cilinder de smeering zou krijgen. Hij nam uitgebreid de tijd om alles te laten zien. Kortom ik vind hem een vakman en erg klant vriendelijk en scherpe prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EIndelijk heb ik mijn gas Vogels G3 in laten bouwen bij Ralf Bex. Heel netjes gedaan. Uitleg gekregen hoe alles in elkaar zat en echt een superstrak verhoogde vloer had hij erin gelegd. Na de inbouw ruim 200 Km mee gereden en ook stukje behoorlijk het gas ingedrukt. (tja kan nu voor die prijs :-) )

De Jeep rijd echt super. Ik heb gelijk het Flashlube systeem erin laten bouwen. Hij heeft per cilinder aftakkingen gemaakt. Hij vertelde dat op deze manier elke cilinder de smeering zou krijgen. Hij nam uitgebreid de tijd om alles te laten zien. Kortom ik vind hem een vakman en erg klant vriendelijk en scherpe prijs.

Is de Flashlube vacu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb een standaard Prins G3 installatie 80 liter op plek reservewiel in een 4.0 Grand Cherokee uit 2000, kostte me incl afdekplaat 2200 euro. Dit was wel 4 jaar geleden overigens. Destijds de beste lpg installatie voor de grotere motoren Sindsdien geen enkel probleem cq. kosten aan de installatie gehad. We zijn nu 150.000 km verder op lpg. Verbruik is steevast 1 op 6,5 naast gemiddeld 30 liter benzine per 6000km (dit ivm het starten op benzine). Benzineverbruik is wel afhankelijk van aantal 'koude' starts.

Probleemloos dus wat in tegenstelling staat tot familie, die in hun V70 binnen 3 jaar tot twee keer toe storingen hadden welke bekend zijn voor Vialle: de lpg pomp. Zoek maar eens op Marktplaats hoeveel er niet op deze 'vervangingsbehoefte' wordt ingespeeld. Ik wist het wel: geen lpg pomp voor mij als dit niet noodzakelijk is. Ook de actieradius is kleiner bij Vialle omdat de tank niet geheel leeg mag worden gereden. De lpg pompen worden gesmeerd door de vloeibare lpg. Bij bijna leeg lopen deze telkens kleine beetjes schade op wanneer bijv. door de bochten wordt gereden. Dit vertelde de monteur ons die de lpg pomp verving. Als ik me dan bedenk in welke situaties een Jeep zich soms bevind :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vraagje aan de lpg heren : als de lpg lampje rood is en dus in reserve wordt gereden, kun je dan doorrijden op lpg tot aan de piep signaal of moet je beter gelijk handmatig overschakelen op benzine?

Ik heb 62 liter getanked en ik ga 400 km vermoedelijk niet halen op gas alleen, is dat fors qua lpg verbruik ? moet er iets aan de kleppen worden gedaan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

" Vialle: de lpg pomp. Zoek maar eens op Marktplaats hoeveel er niet op deze 'vervangingsbehoefte' wordt ingespeeld. Ik wist het wel: geen lpg pomp voor mij als dit niet noodzakelijk is. Ook de actieradius is kleiner bij Vialle omdat de tank niet geheel leeg mag worden gereden. De lpg pompen worden gesmeerd door de vloeibare lpg. Bij bijna leeg lopen deze telkens kleine beetjes schade op wanneer bijv. door de bochten wordt gereden. Dit vertelde de monteur ons die de lpg pomp verving. Als ik me dan bedenk in welke situaties een Jeep zich soms bevind :-) "

En dat alles zonder de hierboven beschreven mogelijke problemen/gevolgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vraagje aan de lpg heren : als de lpg lampje rood is en dus in reserve wordt gereden, kun je dan doorrijden op lpg tot aan de piep signaal of moet je beter gelijk handmatig overschakelen op benzine?

Ik heb 62 liter getanked en ik ga 400 km vermoedelijk niet halen op gas alleen, is dat fors qua lpg verbruik ? moet er iets aan de kleppen worden gedaan ?

Het zal natuurlijk aan veel dingen liggen (bandenmaat, rijstijl etc...) Ik heb laatst 79,8Liter getankt en kan daarmee ongeveer 385km mee rijden. (komt neer op 1 op 4,8)

Denk dat dit hoger zal liggen als bij een grand cherokee 4.0L (motor is van 93, bij een 98 zou het iets zuiniger moeten zijn?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok, dat kan zomaar zonder dat het kwaad kan voor de motor ?

Zie ook niet in waarom dat kwaad zou kunnen voor de motor: wel voor de LPG pomp mocht je die hebben!. Zelfs bij het piepsignaal geeft de motor nog vol vermogen.

Wat je wel zal gaan opvallen is dat bij een bijna lege tank (dus al een tijdje rood lampje) en wat meer gas geven de "pieper" snel aangaat. Proefondervindelijk heb ik, na op benzine te hebben geschakeld (bij piepgeluid), nog wel eens teruggeschakeld op lpg en dan kun je met gedoseerd gas geven nog rustig 25km rijden. Zal weer afhankelijk zijn van tankinhoud en motorinhoud natuurlijk (ik heb een 4.0).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

qua verbruik kom ik met de 4.0 v6 1999 rond 16 liter per 100 km, nou geef ik eerlijk toe niet zo etreem te letten op

het wel of niet zuinig rijden.

Qua overschakelen naar benzine, dit zou automatisch gebeuren bij prins vsi, schijnt op basis van de gasdruk geregeld te zijn.

Zelf erg tevreden over het systeem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

" Vialle: de lpg pomp. Zoek maar eens op Marktplaats hoeveel er niet op deze 'vervangingsbehoefte' wordt ingespeeld. Ik wist het wel: geen lpg pomp voor mij als dit niet noodzakelijk is. Ook de actieradius is kleiner bij Vialle omdat de tank niet geheel leeg mag worden gereden. De lpg pompen worden gesmeerd door de vloeibare lpg. Bij bijna leeg lopen deze telkens kleine beetjes schade op wanneer bijv. door de bochten wordt gereden. Dit vertelde de monteur ons die de lpg pomp verving. Als ik me dan bedenk in welke situaties een Jeep zich soms bevind :-) "

En dat alles zon

der de hierboven beschreven mogelijke problemen/gevolgen?

pompen zijn mechanische dingen en slijten dus gewoon.

dit systeem is al heel lang op de markt en daarmee is het aantal te reviseren pompen ook behoorlijk groot.

de pomp loopt al jaren in olie dus dat verhaaltje kan je ook weglaten.

Net weer ruim 2500km met de gc met vialle afgelegt. geen problemen...behalve dan de GPL prijzen in frankrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

10000 km op benzine kost gemiddeld 2160 euro (met gemengd gebruik stad/snelweg)

Op gas is dit 928 euro

Frans . In Nederland wordt je ook nog eens rechts ingehaalt door de belasting.

Een verhoging van de belasting ivm het gewicht en verdubbeling van deze belasting omdat ze anders geld mislopen.

in dit geval ongeveer 1000 euro per jaar extra donatie aan de schatkist .....of beter bodemloze staatsput

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...