Spring naar bijdragen

Jeep Grand Cherokee Op Gas Kopen


Recommended Posts

Dank voor je berekening Ruud, de wegenbelasting voor G3 is iets hoger dan voor benzine, maar.............

topic gaat voor een groot deel over welke kwaliteit installatie, smeersysteem wel/niet etc.

Zowel Arjan als ikzelf zijn er uit dat er gas inkomt maar willen beide een goede kwaliteit voor lang plezier (en veel verdienen)

Heb jij al gas of doe je mee aan een groupbuy met korting?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vialle g3 en wel al 50.000km in 2 jaar.

Wat ik bedoel met mijn "berekening", mocht het je zijn ontgaan, is dat je zoekt naar een korting van 100euro maar inmiddels veel euries hebt verloren.

Maar ga gerust door met afwegen, over een half jaartje doe ik het gewoon nog een keer...

Vindt ik gewoon vermakelijk, snap je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ruud: mijn Grand staat ergens waar ik er geen belasting voor betaal. En ik rijd er ook niet mee. Kost me niks dus.

@Nico: alles wordt netjes afgewerkt met tectyl. Het smeersysteem vindt hij wel vestandig daar dit ook niet de kosten zijn. Als je smering per cylinder wil dan kost dat wel extra. Ook hij gaf dat ik moest bellen wanneer er meer mee wilden doen maar zei er wel bij dat hij niet hoeft te stunten daar hij zat werk had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Ruud, daar heb ik iets aan, vialle g3 ben op zich na 3 x volvo met vialle absoluut fan.

Heb je een 4.0 of 4.7? Waar heb je deze laten inbouwen en tegen welke prijs?

Die van mij gaat medio mei voor gas maar zie door de verschillende aanbiedingen en dito prijsrange niet wat de beste keuze voor veel onbezorgde kilometers is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik mee doe voor mijn Overland V8 voor ->>> 95 L tank.

Hoe meer zielen hoe meer korting.

Naar wie kunnen we mailen om gezamenlijk op een lijst te komen om zo een goede gas G3 te verkrijgen voor een scherpe prijs :-) Volgens mij kan het allemaal scherper.

Mvg, de aanstichter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Ruud, daar heb ik iets aan, vialle g3 ben op zich na 3 x volvo met vialle absoluut fan.

Heb je een 4.0 of 4.7? Waar heb je deze laten inbouwen en tegen welke prijs?

Die van mij gaat medio mei voor gas maar zie door de verschillende aanbiedingen en dito prijsrange niet wat de beste keuze voor veel onbezorgde kilometers is.

GC 5.2 v8 1997

Incl smeersysteem (electr controled pump dus geen vacuumshitding)

110 liter tank

ongeveer 2800 euro

Boertien in Wezep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GC 5.2 v8 1997

Incl smeersysteem (electr controled pump dus geen vacuumshitding)

110 liter tank

ongeveer 2800 euro

Boertien in Wezep

Dat is nou ook toevallig! Ik krijg een aanbieding van Boertien voor inbouw.

Voor de installatie met verdamper. En ook een voor Lpi. Dit is vloeibare LPG injectie.

Bedankt voor uw mail. Wij adviseren een Vialle LPi G3 autogassysteem te laten inbouwen. Vialle is er in geslaagd een LPG-vloeibaar injectiesysteem, genaamd LPi-autogassysteem te ontwikkelen. Met deze technologie wordt het LPG niet langer verdampt, maar vloeibaar in het inlaatspruitstuk ge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik niet maar ik weet wel dat toen ik gas liet inbouwen dat hij niet echt te spreken was over Vialle. Deze hebben de pomp in de gastank zitten.

Hij zei dat Vialle ongeveer (ik dacht) 5 tot 10 jaar mee ging en bijvoorbeeld Vogels ongeveer het dubbele.

Heb er geen verstand van en het kan dat ik de jaren niet precies goed heb maar dat is wat ik gehoord heb.

Misschien klopt het ook niet en is het wel prima spul wat lang genoeg mee gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vialle systeem is het meest geavanceerde systeem

"Nadeel" is inderdaad dat het met een pomp werkt:

De lpg wordt net als benzine vloeibaar naar de injectoren gepompt en voeibaar ingespoten.

(ze schijnen nu ook injectoren te hebben die zowel benzine als lpg kunnen inspuiten.

Voordeel van vloeibaar inspuiten is dat dit een koelende werking heeft.

Verder is er inderdaad geen verschil merkbaar tussen benzine en lpg.

Het systeem werkt bij mij , na eenmaal goed ingeregeld te zijn, prima.

Of dit systeem de extra investering waard is zal wel nooit echt duidelijk worden (geen data voor vergelijk beschikbaar)

Let wel op dat lpg systemen gevoeliger zijn. Een probleem bij mij, dat ik zelf toeschreef aan de vialle installatie, bleek

aan het doorslaan van de nagenoeg nieuwe mopar bougiekabels te liggen.

Op benzine was er niet van te merken.

Laat overigens de vulnippel NIET in de kunststof bumper plaatsen maar in een positie naast de benzinevulopening.

De kunststof bumper is te gammel en er spatten kilo's modder/ijs/sneeuw/pekel tegenaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ruud: Wat bedoel je precies met:"Een probleem bij mij, dat ik zelf toeschreef aan de vialle installatie, bleek

aan het doorslaan van de nagenoeg nieuwe mopar bougiekabels te liggen.

Op benzine was er niet van te merken".

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. :huh:

Vloeibaar kost bijna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er nu zo'n 3,5 jaar een Vialle LPI inzitten en er zo'n 35000 mee gereden. Rijdt net zo goed, zo niet beter als op benzine. Geen enkel probleem ondervonden, motor start op benzine en schakelt na enige tijd over op gas en dat merk je alleen aan de signalering op het dashboard. Wat mij betreft dus een aanrader, al moet iedereen natuurlijk voor zichzelf uitmaken of het prijsverschil tussen een installatie met verdamper of vloeibare injectie de moeite waard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ruud: Wat bedoel je precies met:"Een probleem bij mij, dat ik zelf toeschreef aan de vialle installatie, bleek

aan het doorslaan van de nagenoeg nieuwe mopar bougiekabels te liggen.

Op benzine was er niet van te merken".

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. :huh:

Vloeibaar kost bijna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goed alternatieve is een Vogels VGI G3 autogassysteem. Deze installatie werkt met een verdamper. Het gas wordt ook bij dit systeem per cilinder ingespoten. De benzine computer stuurt de gascomputer. Het gas wordt in plaats van vloeibaar met deze installatie in dampvorm ingespoten.

damp inspuiten dus... :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu weet ik echt helemaal niets over gas maar toen ik belde voor mijn gas installatie kreeg ik te horen dat ik geen "ouderwetse" verdamper kreeg... Het zou een G3 isntallatie zijn met injectoren...

Nu zie ik hier alles door elkaar komen, dus weet niet wanneer je nu met verdamper hebt en wanneer niet?? :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu weet ik echt helemaal niets over gas maar toen ik belde voor mijn gas installatie kreeg ik te horen dat ik geen "ouderwetse" verdamper kreeg... Het zou een G3 isntallatie zijn met injectoren...

Nu zie ik hier alles door elkaar komen, dus weet niet wanneer je nu met verdamper hebt en wanneer niet?? :wacko:

Ik heb je foto's gezien en ik zie dat jij een vierkante Landi verdamper hebt. Dit is dus geen vloeibare injectie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...