Spring naar bijdragen

Jeep Grand Cherokee Op Gas Kopen


Recommended Posts

wegenbelasting voor een 5,9 ltr GC op gas is 148 euro per maand. LPG kan ik momenteel hier in breda kopen voor 60,9 ct per liter verbruik is gemiddeld 1:4,5, rijden 1000 km per maand is dus 14,8cent +13,5 cent is 28,3 cent/km

op benzine zou het zijn 9,6 cent +38 cent is 47,6 cent/km

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat een grand cherokee geen goedkope auto is dat weten we, het is een relatief zware auto (hoewel bijv. Range Rover zwaarder is)

het is bovenal denk ik een soort verslaving, mij krijg je niet snel uit deze auto.

Het benzine verbruik is relatief "hoog" maar wat wil je met dergelijke motoren, ook hier krijg je een hoop genieten voor terug.

Het LPG tanken is puur psychologisch, iedere keer bij de pomp voor rond de 45 euro geeft mij een goed gevoel, de wegenbelasting is inderdaad iets hoger, onderhoud zal vast ook wat hoger zijn, ben ervan overtuigd dat er een dosis mazzel bij komt kijken.

Dat het inbouwen van LPG geld kost is zeker, dat je dit bedrag uiteindelijk terug verdiend is ook zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat een grand cherokee geen goedkope auto is dat weten we, het is een relatief zware auto (hoewel bijv. Range Rover zwaarder is)

het is bovenal denk ik een soort verslaving, mij krijg je niet snel uit deze auto.

Het benzine verbruik is relatief "hoog" maar wat wil je met dergelijke motoren, ook hier krijg je een hoop genieten voor terug.

Het LPG tanken is puur psychologisch, iedere keer bij de pomp voor rond de 45 euro geeft mij een goed gevoel, de wegenbelasting is inderdaad iets hoger, onderhoud zal vast ook wat hoger zijn, ben ervan overtuigd dat er een dosis mazzel bij komt kijken.

Dat het inbouwen van LPG geld kost is zeker, dat je dit bedrag uiteindelijk terug verdiend is ook zeker.

Haha, mooi dat je het zo voor jezelf uitlegt

maar "de wegenbelasting is inderdaad iets hoger".??......100+ procentjes krijg ik er zelf op de zonnigste dag niet als "ietsje hoger" door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nico2309

Je wist toch wel dat de belasting verdubbelt bij lpg?....(rond de 150 euro per maand....)

het spijt me maar dat is gewoon niet waar.

mijn jeep gc 1998, 4.0 weegt 1766 kg en volgens http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/ zou dat dan 1036 Euro moeten kosten in Noord-Holland..per jaar.

op lpg g3 is dat dan 1592 Euro per jaar. Ik weet het, lpg auto is iets zwaarder dan zijn oorspronkelijke gewicht, volgens mij kom ik nu op 1688 euro of iets in die richting. Maar zeker geen 2100 euro of iets in die orde. een jeep GC op DIESEL kost dit ongeveer aan belasting per jaar.

Zo te zien rij jij niet op gas, waarom dan fabeltjes de wereld in slingeren ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@nico2903, je moet voor jezelf je totale kosten berekenen wat jouw jeep jou per jaar kost, min onderhoud/slijtage want dat heb je altijd.

als ik 70 liter lpg tank kan ik daarmee ong 510 km mee rijden, ik rijd er bijna alleen op de snelweg mee in cruise mode. 510/70 = +- 7.2. Ruim 1 op 7 dus, Lpg tank ik bij Shell Muntbergweg bij de ikea in Zuidoost, gisteren voor 64,9 cent per liter.

als je voor je zelf verzekering en belasting bijrekent en je weet of je je jeep de komende jaren wilt houden, en vooral of je ook veel gaat rijden in de toekomst, kun je makkelijk je omslagpunt berekenen voor lpg vs euro95. Lpg inbouw heb ik gedaan bij Carbalt in West. 2100 Euro, je bent je auto 2 dagen kwijt.

Als je de 4.0 engine hebt is het argument dat je meer onderhoud hebt aan lpg verwaarloosbaar, die motoren zijn prima voor gas en je hoeft geen kleppen te stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@nico2903, je moet voor jezelf je totale kosten berekenen wat jouw jeep jou per jaar kost, min onderhoud/slijtage want dat heb je altijd.

als ik 70 liter lpg tank kan ik daarmee ong 510 km mee rijden, ik rijd er bijna alleen op de snelweg mee in cruise mode. 510/70 = +- 7.2. Ruim 1 op 7 dus, Lpg tank ik bij Shell Muntbergweg bij de ikea in Zuidoost, gisteren voor 64,9 cent per liter.

als je voor je zelf verzekering en belasting bijrekent en je weet of je je jeep de komende jaren wilt houden, en vooral of je ook veel gaat rijden in de toekomst, kun je makkelijk je omslagpunt berekenen voor lpg vs euro95. Lpg inbouw heb ik gedaan bij Carbalt in West. 2100 Euro, je bent je auto 2 dagen kwijt.

Als je de 4.0 engine hebt is het argument dat je meer onderhoud hebt aan lpg verwaarloosbaar, die motoren zijn prima voor gas en je hoeft geen kleppen te stellen.

oh sorry, mijn reactie was bedoeld voor meneer Oud West

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Igorn, helemaal mee eens, heb de boel voor net onder 2000 euro in laten bouwen, met de huidige benzine prijs "verdien" ik iedere tankbeurt

een deel van de investering terug.

Mijn punt is inderdaad het rijden in een onwijs gave auto voor een "acceptabel" bedrag aan brandstof.

Sowieso moet je met een auto (maakt niet uit welke) niet te nauwkeurig rekenen, op die manier is de lol er snel af en gaat iedereen in een Prius oid rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het spijt me maar dat is gewoon niet waar.

mijn jeep gc 1998, 4.0 weegt 1766 kg en volgens http://www.belasting...uigenbelasting/ zou dat dan 1036 Euro moeten kosten in Noord-Holland..per jaar.

op lpg g3 is dat dan 1592 Euro per jaar. Ik weet het, lpg auto is iets zwaarder dan zijn oorspronkelijke gewicht, volgens mij kom ik nu op 1688 euro of iets in die richting. Maar zeker geen 2100 euro of iets in die orde. een jeep GC op DIESEL kost dit ongeveer aan belasting per jaar.

Zo te zien rij jij niet op gas, waarom dan fabeltjes de wereld in slingeren ?

igorn

Rustig aan jo...je lijkt in paniek.

Rij zelf gc v8 op lpg.

Ging mij erom dat nico het over "iets" meer belasting had.

Waarna ik een ordegrote aangeef (klopt ongeveer voor wat ik betaal).

(advies: eerst even het hele topic lezen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ igorn, klopt en voor mij ligt het omslagpunt bij meer km's dat ik momenteel rij.

Met 1:10 en de huidige 7500km die ik doe (is 2e auto) is het mij de investering niet waard. Een deel van die beslissing is in ieder geval ingegeven door puur praktische overwegingen als te weining tijd, of zin :) , om het inbouwen te regelen, naar gaspompen (om) te rijden, geen reservewiel en, hoe goed je ervaringen ook zijn, meer spul aan de auto dat kapot kan.

Ben niet anti hoor, maar wilde me graag even afmelden mbt oorspronkelijke doel van dit topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Met 1:10 en de huidige 7500km die ik doe

Met een Grand ??? :lol: Moet je me toch eens uitleggen, of ga je uit van de gegevens van de leugenkast boordcomputer? Ik haal op gas met wat geluk net 1:5,5 en dan is ie wel iets verhoogd, maar dan nog. Ik haalde standaard met woon-werkverkeer, ritjes van 75km, netjes 100-110 ook amper de 1:7....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Shoveltje

Rij alleen max 100 km/u stuk snelweg van 120km lang, met een volle tank vertrekken en bij de afslag weer tanken. Dagteller/liters krijg ik hem boven de tien hoor. Niet als ik even voor een klusje de stad in rij maar dat snap je zelf ook wel denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat ook eens gedacht: Rotterdam-Tiel gereden met 90km/u en dan zei de BC ook iets in die richting :wub: ; alleen als ik dan het aantal gereden km afzette tegen het aantal getankte liters.... bleek 1:7,5 toch het maximaal haalbare.... :frusty: maar goed, als jij het wil..... :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...