Spring naar bijdragen

Jeep Grand Cherokee Op Gas Kopen


Recommended Posts

Kenzo, de rdw hanteerd inderdaad deze vuistregel (effe gegoogled)

bijkbaar zit in deze berekening ook een toeslag voor het staal dat ingebouwd wordt. maar het blijft vreemd.

Zo heeft mijn vialle een extra pomp (extra gewicht) en soms laat je een kleinere benzinetank inbouwen.

ook de vorm van de tank (of zelfs 2 tanks) heeft invloed op deze factor.

het zal je maar een gewichtklasse schelen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kenzo, de rdw hanteerd inderdaad deze vuistregel (effe gegoogled)

bijkbaar zit in deze berekening ook een toeslag voor het staal dat ingebouwd wordt. maar het blijft vreemd.

Zo heeft mijn vialle een extra pomp (extra gewicht) en soms laat je een kleinere benzinetank inbouwen.

ook de vorm van de tank (of zelfs 2 tanks) heeft invloed op deze factor.

het zal je maar een gewichtklasse schelen.....

Ja, heb net op RDW.nl gekeken en mijn jeep weegt nu 1734 kg... (precies 64 kg zwaarder dan de 1670 vorige week)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen idee, ik begreep dat er drie mensen waren, hij heeft het duidelijk over 1500 euro ex. BTW per auto, maakt mij niet zoveel uit

hoe hij dit wil verrekenen.

Ik zelf wil op zich rond eind mei voor gas gaan, ben op dit moment erg druk met het werk

Mei klinkt mei ( ;) ) ook goed in de oren!

Waarschijnlijk heb ik de Cherokee dan al verkocht. Vakantiegeld komt binnen!

Wie is eigenlijk de derde?? :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

ik ben bereid om leden van dit forum altijd voor 1500 euro ex BTW de gasinstallatie in te bouwen, mits ik zelf de materialen mag kiezen. Wij werken met Prins en Vogels als A-merken en hebben diverse B-merken. Google op "ACS Liessel" voor meer gegevens.

Dan nog even wat commentaar wat ik lees. De bijtelling van gewicht is geen vuistregel, maar staat in ons RDW handboek voor gasinbouw. Het is een gemiddelde, want je tank is niet altijd vol en ook je benzinetank is meestal bijna leeg. Zodra wij het kenteken opsturen, kijk ik wat er in het handboek staat qua gewichtsverhoging en dat tel ik bij het ledig gewicht van de wagen op. Dat vul ik in op het keuringsformulier. De RDW neemt dat van ons over, omdat wij een lpg licentie hebben.

De klepsmering is nooit bewezen dat die werkt. Het gaat erom dat de klepzitting niet verder inslaat, door de hoge calorische waarde van het lpg. Maar zelfs als hij verder inslaat, hoeft er nog niets aan de hand te zijn, als de klepstoters maar voldoende speling houden en niet strak tussen nokkenas en klep komen te zitten. Echter, als je rustig met lpg rijdt, dan heeft de hogere calorische waarde nauwelijks invloed op de klepzittingen. Maar als je een goedkope installatie neemt en je gaat vaak hoog in je toerentallen, dan heeft dat effect. Zie volgende alinea.

Waarom zit er dan zo'n prijsverschil tussen lpg installaties?

Een standaard verdamper wordt niet bestuurd door het lpg-motormanagement systeem. Als ik een complete Vogels installatie inbouw (een A-merk dus), dan wordt de verdamper ook op het motormanagement aangesloten en kan ik de ideale lambda waarde (=1) bereiken. Dan injecteer je met een G3 installatie niet alleen lpg maar ook bijvoorbeeld benzine bij de hoge toerentallen, om de lambda=1 te halen.

Zou je bij hoge toerentallen juist met een standaard verdamper werken, dan krijg je of een te rijk mengsel of een te arm mengsel. Te rijk geeft kans op backfire, maar te arm geeft te veel warmte op de klepzittingen en dus inslaan van de zittingen.

Dus de keuze die je maakt met je lpg installatie (zo goedkoop mogelijk of juist kiezen voor kwaliteit), kan gevolgen hebben voor je motor. Maar ook hier blijft gelden, als je rijdt met beleid, dan kan het allemaal heel lang mee gaan. Ook met een goedkope installatie.

Ik heb momenteel een Grand Cherokee staan met een goedkope lpg installatie (ingekocht), maar ook eentje op benzine met slechts 160.000 km op de teller, waar we een kwaliteitsinstallatie in gaan bouwen (nadat ik hem op grijs kenteken heb gezet).

Dan heb je ook nog lpg op tuningsinstallaties, zoals de kdfi-module, maar dat is weer een ander verhaal. Dan ga je een auto echt tunen op lpg en kan ook het verbruik omlaag . Met een Grand Cherokee gok ik dat je van 1 op 5,5 naar 1 op 6,5 kunt gaan, maar dan verlies je wel vermogen. Kost echter wel een slordige 3000 euro, om dit in te bouwen.

Zo'n installatie ben ik aan het inbouwen op een Ford F-150 met zowel lpg als benzine. Eens kijken wat we daar gaan halen.

Ik nodig jullie van harte uit om eens te komen kijken.

Groet,

ACS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed en duidelijk verhaal. Zou je dit wel eens als reken voorbeeld willen zien?

Jeep GC 4,7 L V8

Gewicht benzine 1969

Inbouw gas installaite op de plek van het reserver wiel (zal rond de 75 L zijn verwacht ik toch ?

Wat gaat dit doen in gewichts toename na inbouw G3 A merk en qua kosten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zit er dan zo'n prijsverschil tussen lpg installaties?

Een standaard verdamper wordt niet bestuurd door het lpg-motormanagement systeem. Als ik een complete Vogels installatie inbouw (een A-merk dus), dan wordt de verdamper ook op het motormanagement aangesloten en kan ik de ideale lambda waarde (=1) bereiken. Dan injecteer je met een G3 installatie niet alleen lpg maar ook bijvoorbeeld benzine bij de hoge toerentallen, om de lambda=1 te halen.

Zou je bij hoge toerentallen juist met een standaard verdamper werken, dan krijg je of een te rijk mengsel of een te arm mengsel. Te rijk geeft kans op backfire, maar te arm geeft te veel warmte op de klepzittingen en dus inslaan van de zittingen.

acs

Zijn de "goedkope" systemen dan geen g3 installaties?

waar vallen de 1500euries systemen onder?

klepsmering en het inslaan van de kleppen zijn overigens twee verschillende verhalen

volgens mij heeft lpg juist een lagere calorische waarde dan benzine waardoor het verbruik hoger ligt.

De verbrandingstemperatuur van lpg ligt wel duidelijk hoger.

(da's altans wat mijn lpg boer mij vertelde. Ik kan de exacte waardes niet zo snel vinden)

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeepers.

Het is de bedoeling om een zo goed mogelijk deal te maken met A merk Gas installatie :-)

Volgens mij is het ->> http://acs-liessel.nl/ of heb ik het fout ?

Dit willen we denk ik allemaal :->> Ik wil gewoon een G3 installatie van goede kwaliteit tegen hele scherpe prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pieter, hier ben ik het mee eens, ACS geeft Vogels als A merk op, hier praten we in het geval van Bex Techniek ook over.

Voor mij is zaak dat de auto (lees motor) een tijdje mee zal moeten gaan, natuurlijk is hier ook een stukje mazzel mee gemoeid.

Gezien de goede naam van ACS en de ruime ervaring met amerikanen lijkt het mij onwaarschijnlijk dat men de goede naam, zeker via

een forum te grabbel zou gooien.

Wat mij betreft maakt ACS zeker kans om inbouw te doen, let wel dat Bex als eerste met dit scherpe aanbod kwam.

Voor mij heeft werken met een kleine zelfstandige ook zo zijn voordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

ik merk dat nadere uitleg gewenst is en dat ik bij jullie goed op mijn woorden moet letten.

Voor 1500 euro krijg je een Vogels gasinstallatie met een Landi verdamper. De tank is dan een ringtank van het kleinste formaat. De verdamper is een niet-geregeld type. Dus eigenlijk de standaard verdamper die in 90% van alle auto's is gemonteerd. Let erop dat een kleine tank, ook betekent dat je sneller moet tanken. Dus een 50 liter tank kun je vullen tot pak 'm beet 42 liter, waarmee je dus maar een bereik hebt van zo'n 200 km. Stel dat je dan een 72 liter tank wilt, dan wordt de prijs hoger en dan komt de tank boven je bodemplaat uit. Als je daar een opvulplank bij wilt met vloerbedekking, dan komt er weer 100 euro bij. Dus de prijs geldt alleen voor de kleinste installatie.

Dan de calorische waarde en de afwezigheid van het koelend effect. Puur lpg bevat propaan en butaan met een aardgascomponent. De verhouding tussen propaan en butaan bepaalt de calorische waarde. Als je de zomer-lpg pakt en naar de hoeveelheid verbrandingsenergie kijkt, dan is die lager dan bij benzine. Dus de calorische waarde is lager. Echter, voer je meer butaan op, dan stijgt die waarde. Je zult zien dat als je 's-winters in Oostenrijk lpg tankt, je verbruik anders is dan zomers in Nederland. In Oostenrijk wordt meer butaan gemengd dan in Nederland.

Pure benzine heeft nog een andere eigenschap. Hij koelt bij het verdampen. Dus als ik benzine op mijn hand laat vallen, dan merk je dat het koud wordt, daar waar het je hand raakt. Door dit verkoelend effect, wordt de gemiddelde temperatuur van een klep in de motor zo'n 800 graden celsius in het deellastbereik (een motor kent stationair, deellast en vollast: vollast is volgas, deellast is alles tussen stationair en vollast). Ga ik dezelfde motor voeden met lpg, dan ontbreekt het verkoelende effect en wordt de klep gemiddeld zo'n 900 graden. Daardoor wordt de aluminium kop wat zachter en zal de klepzitting dieper in het aluminium slaan.

Dus heel formeel is de pure calorische waarde lager (ik meen 120Mj per kuub butaan, 95 Mj per kuub propaan en 90 of zo voor lpg, terwijl euro 95 op 110 Mj per kuub zit), maar als je het mengsel verandert, dan kruipt dat weer naar elkaar toe. Echter, door het verkoelende effect, is de uiteindelijke calorische waarde in de verbrandingskamer weer hoger.

Dan de URL : www.acs-liessel.nl En inderdaad, wij werken alleen met kwaliteitsmateriaal. Als ik concessies moet doen aan kwaliteit, dan doe ik het niet.

Tevens geldt dat ik normaal gesproken zo'n installatie voor 1700 aanbiedt, maar ik kan bij Vogels wat korting krijgen als ik meer bestel en op voorraad leg.

Let erop dat het aanbod niet eeuwig geldt, want als de werkplaats vol zit gepland, dan geldt weer de wet van vraag en aanbod en stijgen de prijzen.

Dit ter verduidelijking.

Groet,

ACS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem dus bij Bex laten inbouwen en heb ook een vogels systeem... Ik heb nu een 80liter tank eronder liggen.

Ik moet zeggen dat ik uitermate te spreken ben over de kwaliteit die Ralph Bex heeft geleverd. Het ziet er allemaal super uit en de jeep loopt perfect. Hij loopt (omdat het een gasinjectie systeem (g3) is) de eerste paar minuten op benzine en schakeld automatisch over op lpg. Je ziet op het metertje wanneer hij omschakeld maar zou je daar niet naar kijken dan kun je dat absoluut niet aangeven (merken)... Zo vloeiend loopt dat over.

Ik ga natuurlijk niet voor andere uitmaken waar ze dit moeten laten inbouwen maar als ik het nog eens moest doen ging ik absoluut weer bij Ralph Bex

Op de site van Bex staat dat bij die prijs een tank naar keuze zit... neem aan dat het niet duurder wordt als de tank groter wordt (kan mij vergissen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foto'tje hoe alles weg gewerkt is:

Jeep%2520Wrangler%2520%25281479%2529.JPG

Heb wat betere foto's gemaakt maar die staan op het fototoestel en heb dat helaas niet bij de hand. Overal netjes krimpkous omheen, kabels ommanteld met kabelmantel, alles netjes gespoten (Ook alles wat onder de auto uit het zicht ligt) etc...

gewoon prima werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...