Spring naar bijdragen

Hoe is het met de maasvlakte ?


wrangler 92
 Share

Recommended Posts

Mis de verslaggeving op deze site m.b.t. de huidige aanpassingen op de Maasvlakte , zit op Modderpoel(sorry:blush:) mee te lezen en daar blijkt dat er reeds niet meer gereden kan worden op de oude baan , en dat de motorcrossers een geheel nieuwe baan hebben ingedeeld ( 4ha) waar ook de 4x4 op had gemoeten ( gemogen )...... Iemand die hier meer recente info over heeft ( voordat ik weer mensen richting de Maasvlakte stuur die vervolgens niet meer blijken te kunnen rijden ..:)....).

Misschien staat het in een ander topic, dan heb ik er even over heen gelezen....( sorry in dat geval:ph34r:) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Waarom zou je je in hemelsnaam verontschuldigen omdat je ook ergens anders op internet zit? :worshippy:

Sommigen houden nu eenmaal van modder...

Maar bedankt voor de tip. :P

Thanks,...onderhandelingen schijnen al aan de gang te zijn over het verplaatsen EN gezamelijk gebruik van een stuk terrein ( ziet er gunstig uit ) .......laten we hopen dat het lukt:worshippy:. Veel meer "vrij" terrein is er namelijk niet meer in deze regio ( uitgezonderd een braakliggend bouwterreintje zo af en toe....;)).En buiten de modder is er daar genoeg zand voor iedereen zou ik zo denken..... Denk dat er trouwens wel meer Jeepers meelezen op de modderpxxx site.....;),De vorderingen zijn daar te volgen in het topic: Toekomst Maasvlakte Terrein, info + discussie Veel leesvoer, leuke en pittige discussies, maar ook concrete stappen om toch maar eens met de motorcrossers daar te praten alsmede het havenbedrijf.....

:worshippy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een klein groepje mensen is inderdaad ernstig actief bezig met een mogelijkheid tot een nieuw modderstuk, we zullen of het huidige 4hectare stuk moeten delen met de crossers.. (lees, hun moeten een stuk afstaan, wij bij hun) of we krijgen een nieuw stuk grond naast het crossterrein.

zodra dit alles bevestigd is, hopen we op ondersteuning van zoveel mogelijk mensen van alle 4x4 fora, voor financiele ondersteuning om er een meesterlijk stukje grond van te maken, want tot 2013 mogen we daar blijven, staat zwart op wit. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zie modderpoel, we gaan het terrein delen met de crossers, nu is het enige probleem geld, we moeten het verontreinigde stuk modder verplaatsen, dat kost zwaar materiaal!

dus voor iedereen die graag op de maasvlakte reed, we can use the money!

bewerkt door Dion
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dion,

Van wie is dat idee over die verontreinigde modder? Verontreinigde modder mag je niet verplaatsen maar moet afgevoerd worden. Dat is 1 van de milieuwetten die gelden binnen Nederland.

Wie heeft dat bevestigd dat je daar mag blijven tot 31 december 2012? Het Havenbedrijf , de gemeente Rotterdam of de provincie Zuid-Holland?

In 2013 wil de gemeente Rotterdam veel bedrijven daar hebben. Eerst zouden ze daar begin 2012 beginnen met bouwen maar dat is nu 2013 geworden. Wij hebben de officiele bevestiging nog niet gezien dat de datum veranderd is. Deze bedrijven praten dan niet met het havenbedrijf. De contacten zijn de gemeente Rotterdam en de provincie Zuid-Holland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Michel, verontreinigde modder mag verplaatst worden binnen een straal van 10 kilometer. De gemeente en provincie hebben zover ik weet hier niks mee te maken. :whistle:

alle communicatie gaat via het havenbedrijf!

Hoi Dion,

Dat klopt totaal niet dat verontreinigde grond verplaatst mag worden. Tevens is het Havenbedrijf niet bevoegd om die beslissing te nemen. Daar gaan de gemeente Rotterdam , de provincie Zuid-Holland en DCMR over.

Hieronder zie je een stukje van het schrijven dat wij kregen en wat wij moeten doen met de vervuiling als die geconstateerd wordt.

Bodemonderzoek is verplicht wanneer grote hoeveelheden grond afgevoerd dienen te worden of wanneer er diep gegraven wordt. Als blijkt dat de bodem verontreinigd is, wordt een nader onderzoek ingesteld om de ernst en omvang vast te stellen. Daarna volgt een saneringsplan. Ook bij het afvoeren van kleine hoeveelheden grond (meer dan 1 m3 maar minder dan 100 m3) is officieel een bodemonderzoek verplicht. Dat is nodig voor het verkrijgen van een geschiktheidsverklaring waarin staat waar de grond naar toe afgevoerd mag worden en of er kosten aan verbonden zijn.

Afvoer van (sterk) verontreinigde grond wordt gezien als sanering van de grond. In dat geval is er een saneringsplan nodig. Dit plan moet worden goedgekeurd door de Dienst Milieu , voordat de verontreinigde grond mag worden afgegraven en afgevoerd. Pas nadat de verontreinigde grond verwijderd is, mag de nieuwbouw van start gaan.

Volgens mij is daar ergens een speciaal terrein in de buurt waar de verontreinigde grond heen gebracht kan worden.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:whistle: Voorlopig zijn er weer de mogelijkheden tot een nieuw 4x4 stukje, welke niet door ambtelijk geblaat en doemdenkerij tot realisatie zijn gekomen, maar door actie, je snapt dat ik maar een tussenpersoon ben he?

ik kom alleen mensen oproepen die wat geld over hebben om daadwerkelijk de mogelijkheid te hebben om ergens te kunnen rijden, dat heb ik buiten een enkeling hier nog maar weinig van meegekregen.

Stel je vragen anders even op modderpoel, daar zitten meer mensen met de juiste contacten!

Tot nu toe moet die grond snel verplaatst worden, anders gaat het inderdaad ergens anders heen, dus genoeg geblaat en parkeerplaats actie's, tijd voor actie! :(

bewerkt door Dion
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo net het stukje zitten lezen op het modderforum

:whistle:.

Deze mensen zetten zich in voor een stukje 4x4 terrein te behouden en dat kan ik alleen maar waarderen.

Wij Nederlanders kunnen goed Ouwehoeren maar doen niks

:lol: en als het te laat is Ouwehoeren we nog harder.

Ik wil niet Ouwehoeren, Maar ik wil terrien rijden:D

Mijn bijdragen heb je Dion,

Groete Ed

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn bijdragen heb je Dion

Lijkt mij meer als logisch Ed. Ik ken me een keer herinneren dat jij daar probeerde een modderbak door te komen. Dat lukte alleen doordat je steeds lichter werd bij elke keer dat jij het opnieuw probeerde.

Mijn bijdrage heb je ook Dion!

Ik hoop dat het goed en verstandig besteed wordt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een drukte:D daar op de maasvlakte:whistle:

Ach Aitze ze proberen er iets van te maken. En of het nu de Maasvlakte of een terrein te Landsard Eindhoven of een mogelijk terrein te Moerdijk is. Het is goed dat ze het proberen. Dat zie je niet overal.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het oude terrein mag volgend weekend niet meer gebruikt worden.

vorrig weekend is het voor het laatst toegestaan.

we horen als het goed is morgen wat havenbedrijf en dcmr hebben besloten over de grond of we mogen beginnen met de grond over te brengen naar het nieuwe stuk terrein.

als het groen licht is gaan we dit weekend dus beginnen en is het zeer zeker nog niet mogelijk daar te rijden.

ik hou julie op de hoogte zodra ik meer concreet nieuws heb

ik zit even onder leo`s naam te tikken want ik heb geen inlog hier

groetjes danielle(contactpersoon maasvlakte via stichting modderpoel)

allemaal bedankt voor doneren mannen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wil ook nog even kwijt dat als je wat wil organiseren daar zodra het terrein rijklaar is dat dat in overleg gaat met de crossers.

dit voor behoud van het terrein en gezeur met het havenbedrijf.

als er namelijk maar iets gebeurt wat niet door de beugel kan wordt ik gebeld en dan is de pret voor ons allemaal over.

mocht je vragen hebben kun je me altijd bereiken op modderpoel of stuur even een pbtje naar leo hier dan kan ik het voor julie regelen.

ik ben de contact persoon tussen de crossers en 4x4`s.

ik zal daar ook heel vaak aanwezig zijn om alles in goede banen te leiden.

er zijn regels nu en ook staan er borden binnenkort waar je mag rijden en waar niet.

ook staan de jongens van de cross bij de ingang van het hek.

als ik er niet ben kun je altijd met vragen bij hun terecht en hun nemen dan weer contact op met mij.

groetjes daantje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...