Spring naar bijdragen

4,0l high output vervangen door 5,7l chevi


 Share

Recommended Posts

Zit je toch weer met dat Lelystad verhaal.

http://jeepstore.homestead.com/index.html kan een V8 inbouwen en ervoor zorgen dat hij ook goedgekeurd op kenteken wordt. Ik hoorde via via en kan dus niet aangeven dat dit klopt dat dit inbouwen duizenden euro's kost en dan lever je zelf het blok aan.

Misschien een idee dat iemand eens navraag doet en erachter komt wat dit inbouwen bij dit bedrijf moet gaan kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hieronder wat links naar turbo's en chargers (twin screw). Wellicht zitten er ook wat links naar winkels tussen. Ik heb een aantal jaren terug ook het eea uitgezocht om er een twin screw compressor er op te bouwen.

Maar na alles op een rijtje te hebben gezet blijkt:

  • Kosten rijzen de pan uit.
  • alles moet aangepast worden. Wil je veel pk's dan heb je aangepaste zuigers en drijfstangen nodig. Nog maar niet te spreken over de aandrijving.
  • Aftermarket Injectiesysteem.
  • Bij een jeep wil je een goed koppel bij een laag toerental. Dat is nou net iets waar turbo's en in mindere mate chargers niet goed in zijn. Dus zelf heb ik gekozen voor een stroker.

http://www.xs4all.nl/~awieman/jeep/turbo%20links/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb sinds kort ook een 86 wrangler 4.2 l wel met offenhauser intake en edelbrock 600 cfm carb.. en ja heb ook zitten dromen over een v8...

oftewel dit blijft dromen.. want is bijna onmogelijk om dit gekeurd te krijgen

heb de afgeopen tijd serieus gekeken naar een stroker...

en heb nu een 4.0 ho blok gekocht compleet(500,-)

,comp cams k 68 235-4 kit (nokas ,lifters, klepveren etc. ) overmaat zuigers pro speed,high volume olie pomp(compressie ongeveer 9.7-1

dit blok wil ik van het jaar klaarmaken zodat hij er volgende winter erin kan.. ik wil de offenhauser inlaatspruitstuk passend maken met een volgascarberateur van impco erop.. de benzine tank zal compleet met leidingen en alles verwijderd worden en vervangen voor lpg onderbouw.

eerlijk gezegt vind ik de ombouw qua prijs heel goed te doen!!

ik denk dat ik rond de 3500,- uit kom.

groeten paul

86 wrangler

68 firebird 400 ci 450 pk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wil de offenhauser inlaatspruitstuk passend maken met een volgascarberateur van impco erop.. de benzine tank zal compleet met leidingen en alles verwijderd worden en vervangen voor lpg onderbouw.

Heb je wel eens gekeken naar (gas) injectie. Met een injectie kun je veel meer vermogen eruithalen als met een carburateur.

www.bts-autotune.nl heeft hier veel ervaring mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja gas injectie is the way to go... maar waarom?? De stroker gaat ongeveer 250 pk leveren, met gasinjectie misschien 20-30 meer..

ik zit zoizo al aan het maximum wat de jeep aankan (bak, assen remmen etc.) plus gasinjectie kost denk ik rond de 3000 euro, en een gascarb. setup rond de 1000,-/1200,-

wordt al snel genoeg en verbruik op lpg interesseerd mij niet..

groeten paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal heel erg leuk die extra pk's :P, maar er is ook nog een bepaling dat wanneer de motoro >40% vermogen levert t.o.v. het originele blok het voertuig toch gekeurd moet worden. Dus ook al hou je het aantal cilinders gelijk, de RDW komt er weer aan te pas. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal heel erg leuk die extra pk's :P, maar er is ook nog een bepaling dat wanneer de motoro >40% vermogen levert t.o.v. het originele blok het voertuig toch gekeurd moet worden. Dus ook al hou je het aantal cilinders gelijk, de RDW komt er weer aan te pas. :B

Hoe komt de RDW te weten dat het vermogen met meer als 40% is toegenomen ;) Bij de APK kunnen ze dat niet waarnemen en is het ook niet van toepassing en als eigenaar van een dergelijk voertuig ga je niet het braafste jongetje van de klas uithangen en dit aan de RDW vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat er natuurlijk geen sticker opplakken met 350PK of zo...:P

Feit blijft dat die regel er is en dat verzekering en/of technische recherche moeilijk kunnen gaan doen mocht je bij een ernstig ongeval betrokken raken, of dat nu vermogens gerelateerd is of niet.:lol:

Daarnaast kan ook een gerichte verkeerscontrole of een overijverige keurmeester je in de problemen brengen als je net de verkeerde treft, je zal die pech maar hebben.;)

Neemt niet weg dat een berg vermogen altiijd leuk is :P, of je het nu echt nodig hebt of niet.

Als iemand nog een flaconnetje met 100 pk over heeft wil ik dat best in m'n Grand kieperen hoor :B.

Voor de stiekemerds onder ons: Sssssssst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

standaard 5,9 blok uit een wagoneer een optie? ben niet thuis in die dingen maar die hadden volgens mij 175 pk mag ik mijn ogen geloven.

of het blok zo knijpen dat pk's er niet zijn op moment van de keuring.

Maar dan ben je weer bij het begin. Probeer het maar eens ingebouwd en goedgekeurd te krijgen tegen een schappelijke prijs. Dat gaat gewoon niet lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is moeilijk te bepalen Jeffrey daar nog niemand dit heeft gedaan hier op het forum voor zover ik weet.

Er zijn een paar opties bij wijzigen motorblok door aantal cilinders.

Je hebt 4 situaties met de daarbijbehorende kosten.

1. Een swap naar een vervangend blok met dezelfde motorcode als origineel (bijvoorbeeld bij blokschade)

2. Een swap naar een vervangend blok met een andere motorcode als origineel, welke wel in dat type wagen is geleverd en waar dus typegoedkeuring voor is.

3. Een swap naar een vervangend blok met een andere motorcode als origineel, welke niet in dat type wagen is geleverd maar waarbij de vermogenstoename binnen 40% blijft.

4. Een swap naar een vervangend blok met een andere motorcode als origineel, welke niet in dat type wagen is geleverd maar waarbij de vermogenstoename de 40% overschrijdt.

Situatie 1

In situatie 1 is er naar de RDW toe geen actie vereist.

Situatie 2

Bij situatie 2 dient het gewijzigde motorblok geregistreerd te worden op het kenteken. Daarvoor kan een afspraak worden gemaakt bij een RDW station in de buurt. Daar worden een aantal zaken bekeken en gemeten.

- Kwaliteit van de inbouw. Hoe is de motor ingebouwd, zijn de steunen degelijk e.d.

- Er wordt gekeken of er geen vloeistoflekkage is, vooral met betrekking tot de brandstofaansluitingen.

- Er wordt een CO meting uitgevoerd

- De motorcode op het blok wordt gecontroleerd

Kosten voor deze omkeuring zijn iets minder dan 50 euro.

Situatie 3

In situatie 3 wordt de goedkeuring in 2 etappes uitgevoerd. Eerst de keuring zoals bij situatie 1 het geval is. Daarna volgt in Lelystad een weging en een geluidtest. Voor de geluidtest geldt dat de wagen moet voldoen aan de oorspronkelijke fabrieksopgave van de fabrikant, met een tolerantie van 2 dBa.

Totale kosten zitten dan rond de 400 euro voor het omkeuren.

Situatie 4

In de laatste situatie wordt naast de eerder beschreven keuringen ook een weggedragtest uitgevoerd, waarbij onder andere remvermogen en dergelijke worden getest.

De totale kosten komen dan rond de 900 euro als het voertuig in 1 keer goedgekeurd wordt.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...