Spring naar bijdragen

Verhogen Yj


chevy
 Share

Recommended Posts

de bladveren onder onze YJ staan niet :yes:

maar :yes: (dus doorgezakt )

Toch willen wij de Jeep een iets verhogen ( 2 inch ? )

Wat is de betaalbaarste optie zonder dat er meteen een

geheel nieuw verhogingspakket in de States besteld moet worden

en dat ik met montage een paar mille lichter ben.

Heb zelf geen flauw idee wat er allemaal mogelijk is .

Als je veren + schokbrekers vervangt zit je dan al in de goede

richting of.......:blink::unsure:

Is gebruikt nog een alternatief of zeg je dan voor een paar euro's

meer heb je nieuw ...........

Grrrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verhogingsset compleet incl transportkosten uit usa

RE 5515 + € 1200

2 inch bodylift € 200

De RE5515 is een 4 inch verhogings-set. Hier heb je ook een SYE-kit bij nodig als je pech hebt. En een CV-driveshaft. Dus ben je wel iets meer kwijt dan 1200 euro. :blink:

De bodylift is dus goedkoper, maar verbeterd niets aan de vering. Deze blijven de verkeerde kant :yes: opwijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verhogingsset compleet incl transportkosten uit usa

RE 5515 + € 1200 + SYE = +300+300=600

2 inch bodylift € 200

maar dan zitten ze er nog niet onder.

Ik ben helaas niet zoals de meeste van

jullie erg handig zodat ik alles MOET LATEN

doen aan de Jeep. Natuurlijk willen we hem nog

lang houden.Maar mij is verteld dat als je hem 4 inch

verhoogt ook nog eens andere velgen en banden nodig hebt,

anders ziet het er niet uit.

Dus kom je aardig in de buurt van de 2 mille.

Of zie ik het verkeerd ???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is net welke bandenmaat je nu heb.. met een verhoging krijg je meer ruimte tussen de wielen en de wielkassen. dus het mooiste is idd als je de bandjes ook ffies groter maakt:) en nieuwe banden zijn ook best prijzig

en een verenpakketje der onder zetten kan met 2 linkse handen ook :blink: als je het maar de zelfde manier in elkaar zet als dat je het uit elkaar haalt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je grotere en bredere banden opzet ook nieuwe fenders.... :blink:

Ik ga binnenkort (als er geld voor nieuwe banden is) een veren lift installeren.

Heb 2 linkerhanden, zal je laten weten of het moeilijk is.

Mijn advies: Ga eerst eens lekker rijden met die standaard wagen (ik rijd ook met doorgezakte veren). Kijk hoe hij bevalt, kijk rond, praat met anderen, leer mede jeepers/sleutelaars kennen en bepaal dan wat je wilt gaan doen.

Je hoeft het niet allemaal in 1 keer te doen; je blijft toch wel sleutelen.

Vergeet niet dat al die mooie verhoogde en uitgebouwde Jeeps als standaard "lage" Jeep uit de fabriek zijn komen rollen.

bewerkt door Eucalypta.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je grotere en bredere banden opzet ook nieuwe fenders.... :P

Ik ga binnenkort (als er geld voor nieuwe banden is) een veren lift installeren.

Heb 2 linkerhanden, zal je laten weten of het moeilijk is.

Mijn advies: Ga eerst eens lekker rijden met die standaard wagen (ik rijd ook met doorgezakte veren). Kijk hoe hij bevalt, kijk rond, praat met anderen, leer mede jeepers/sleutelaars kennen en bepaal dan wat je wilt gaan doen.

Je hoeft het niet allemaal in 1 keer te doen; je blijft toch wel sleutelen.

Vergeet niet dat al die mooie verhoogde en uitgebouwde Jeeps als standaard "lage" Jeep uit de fabriek zijn komen rollen.

Als je een extra handje nodig hebt...........;)

Ik woon "om de hoek".:)

Ben wel weer eens toe aan nummer 10 om te verhogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb gister bij Jan gekeken, standaard bladveren zijn idd helemaal vlak. Hij heeft reeds bredere fenders en 31" banden. Volgens mij zitten er verhoogde shackles/schommels onder. Hij heeft inderdaad weinig ruimte meer in de spatborden. Assen komen bijna tegen de rubbers aan het chassis aan nog ongeveer een goede 5 cm ruimte er tussen.

Had het advies gegeven 2 inch te verhogen of nieuwe standaard bladveren te monteren komt ie weer aardig omhoog naar mijn idee. Alles wat je hoger gaat mag je ook weer nieuwe banden aanschaffen naar mijn mening omdat je anders weer veel ruimte krijgt in de spatborden.

Voor op de weg kan de situatie nog wel zo, heb er gsiter meegereden en rijd goed. Alleen hoeft ie zo niet off road te gaan ivm het gegarandeerd gaan aan lopen van de banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Jan mooie complete set, en nu in de aanbieding $ 700,- http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=41173

Je hebt ook nog deze van 4 wd huismerk is wat goedkoper maar zou zelf dan toch voor de wat duurdere/betere gaan $575,-http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=6964

Allemaal mooie aanbiedingen nu.

Anders zou je Gerrit moeten bellen wat die bij benadering denkt dat de montage kost hij heeft het nu al een paar keer gedaan de montage dus denk wel dat die bij benadring kan zeggen wat het ongeveer kost.

En gezien de huidige dolla koers denk ik dat je mag zeggen dat je de prijs in dollars voor de lift kit ongeveer in euro's kan zien, met invoer, btw en transport.

Misschien ook nog een tip voor je weet niet waar je op rijd, duitsland?

http://de.4x4-garage.com/index.php/cPath/23_175_59_107

Hier het banden adres, kan ze eventueel ook voor je bestellen mocht je groter willen gaan kan dan eventueel ff kijken waar ze dan opkomen: http://www.offroadreifen.com/

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Jan mooie complete set, en nu in de aanbieding $ 700,- http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=41173

Waaraan zie je dat het in de aanbieding is?

Ik zie deze prijs nog: $779.99

Wil zelf een nieuw set (4" van rubicon), maar kost volgens mij daar toch $819.99?

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=41174

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...