aw12345 Geplaatst August 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2010 As I said before, for some redneck tinkering this seems to work pretty well. The rear yoke stays pretty well pointed at the transfercase yoke, next to no rear steer at full flex and best of all with the uppers set flat at ride height they still do not touch the lowers at full flex. From the look of things I can adjust it from neutral/ very little squat to somewhere in the antisquat department. Very curious how that all works out. Started measuring for my rear coilover mounts and will go by some steel for it tomorrow. Since I need to do some work on rear crossmembers I might just stick a rear winch in there also looks like I can stick it under the floor without any clearance issues. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst August 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2010 Fotos komen als er meer gedaan is, me vakantie week is over dus het gaat nu wat langzamer. Nu de achter coilovers plaatsen dan allles aflassen dan voor en achter ARB's en gears. De 35 spline steekassen er in. Aandrijfassen laten maken en een rol kooi er in en dan een shakedown run hier.Vanaf de eerste keer dat ik dit obstakel zag, heb ik dit willen beklimmen Dit is een betere shot van hoe stijl het is Hey Aart , dat is toch Backdoor? dat ding is zo heftig dat ze hem bij de King alleen maar naar beneden rijden! In maart mocht ik meerijden [gelukkig] in de enige van de Buggy's die hem omhoog haalde. siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst August 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2010 hier nog een leuk prentje van een geweldige rit [ als bijrijder... ] siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2010 Yup Backdoor, wil ook Balerina rock beklimmen en het einde van Full of love ziet er ook heel erg fun uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst September 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2010 Update? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst September 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2010 Aad , we vliegen 21 sept. naar the US om te gaan off-roaden in Colorado , wellicht we nog in de buurt bij je komen. Ik begreep van Dick,Marc,Gilbert en Paul , dat het de vorige keer mis was gelopen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2010 Ben met de achter vering bezig, dit forum has been out of commision for over a week, missed you guys! http://hotimg23.fotki.com/a/76_172/88_38/big-yeller-146.jpg http://hotimg23.fotki.com/a/76_172/88_38/big-yeller-147.jpg http://hotimg23.fotki.com/a/76_172/88_38/big-yeller-148.jpg http://hotimg23.fotki.com/a/76_172/88_38/big-yeller-149.jpg http://hotimg23.fotki.com/a/76_172/88_38/big-yeller-150.jpg Boris, het komende jaar zouden we did eens beter moeten plannen. Zou leuk zijn om jullie te zien en eens samen rond te darren op wat rotsen, niet zo veel prut hier aan de west kant van de states. In iedergeval heb geen vakantie tot de laatste week van October en mijn vrije dagen zijn up bummer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst September 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2010 He Aart, we zijn weer terug... Die Backdoor haalde de tube-buggy ook alleen maar nadat hij eerst een paar minuten met alleen voorwielaandrijving wat rubber had neergelegd.... met crawlers van competitie-rubber..... weet je wat die dingen kosten! Maar goed, de JK op 40ers van Tera is ook naar boven gereden hoorde ik, dus er is hoop voor je. succes! Wat anders, de planning is voor maart weer Johnson Valley, dan gaan we elkaar vast treffen! siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2010 Laat me weten welke week in Maart zodat ik er wat vakantie dagen voor kan plannen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2010 Picked up a new set of springs for my toy, so now it sits where I want it to. Looks like it will flex close to 4 feet, at 3 feet with one rear bumpstop touching there is travel left on all 3 corners. The cherry picker could go higher since it hit the garage door. As it sits it has about 350 pounds of weight behind the seats, that should pretty much copy a full tank of gas, gear and an as of yet to be built rear bumper. For reference I am 6'4" tall Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2010 Lifting a leg, where is a fire hydrant when you need one! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst September 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2010 Ben jij zo klein? Offuuuh.................. Indrukwekkend hoor:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2010 If it's not to hot this weekend I might just get the whole rear suspension finished. Finished one of the lower control arm mounts yesterday pretty happy with how that came out. Tomorrow the other side then on to welding the control arms and finishing the rear bumpstops. Then the flat skid and moving on to the front Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst October 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2010 Finished welding the front suspension up and rolled it outside today to entertain my self a bit. The rear bumpstops are where they need to be and figured out where the front bumps need to go. Measured the limit straps so now on to9 mounting a York on my beastie and tomorrow starting on the roll cage. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst October 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2010 Finished welding the front suspension up and rolled it outside today to entertain my self a bit. The rear bumpstops are where they need to be and figured out where the front bumps need to go. Measured the limit straps so now on to9 mounting a York on my beastie and tomorrow starting on the roll cage. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst October 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2010 Started making a bracket for the York compressor, got it tacked together and sits there quite happily. Also stuck the fuel lines up into the tub and hooked them to the tank and fired the ole girl up. Was good to hear it rumble. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst October 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2010 Fixed it properly today and started making some exhaust for the little beast. With the engine running the belt runs nice and straight Some bling for the brakes The front pipe of the exhaust and the precat clear the upper control arm nicely now Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2010 Een vraag over je dubbele handrem, heb je links en rechts op de achteras gescheiden of voor en achteras? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst October 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2010 (bewerkt) Een vraag over je dubbele handrem, heb je links en rechts op de achteras gescheiden of voor en achteras? De cutting brake is voor de achter remmen IE links en rechts, met een Atlas can je een front wheel dig doen en dit help het nog meer door 1 achter wiel te blokkeren. Is mooi makkelijk in krappe trails als je om een rots blok pivoten moet. Zou ook kunnen helpen bij een stijle heavel beklimming is wat ik vroeger met mijn quad dee wat de achter rem in houden om het achter over slaan tegen te houden. Kan bijde achter wielen ook blokeren met een line lock, die ga ik als parkeer rem gebruiken. October 28, 2010 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst October 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2010 Made a start on the rear part of the cage, is not coming out to bad for the first time bending anything, still will have a buddy from work bend me the A pillars, those are a bit more complicated. Made the B pillar 2" taller then stock so I have some head room, it will never sport a factory top anyway. The back end needs some more tube, but is coming along just fine. So the cage might actually get close to completion this weekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 1, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2010 Mitch, you can buy me a windshield frame any time you like.:devil: Worked some more on the rollcage today, what can I say it sports a Halo now, was a biatch to make, but looks pretty cool another stick of tube and I might just be really happy with that part. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2010 Secured the fuel tank and did some driveway posing of my mistresses. Also thinking about putting the cutting brakes in the middle of the dash Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2010 Wat meer werk aan de roll cage Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2010 Tinkered a bit more this week, it now has 4wheel brakes and a parking brake Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 17, 2010 (bewerkt) Messed some more with the brakes today and I am happy with them. Changed the master cylinder to something else since the stock one would not give me a hard pedal, seemed like it did not displace enough fluid for the 1 ton calipers. The brakes will lock the big tires with ease at 30 mph so that's good. When I do the gears and locker in the rear axle will take a look at the rear drum brakes, they do not seem to be doing a whole lot, might just stick wheel cylinders of a dually on there. Anybody know if there is any advantage to gutting the proportioning valve to get some more pressure to the rear? Added a few tubes to the cage November 18, 2010 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.