REAL STRANGLER Geplaatst November 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 18, 2010 He Aart, welke hoofdremcilinder heb je nu gebruikt? En paste die op de bekrachtiging van de Wrangler? siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2010 Ik heb de hoofd rem cylinder van een full size Dodge truck gebruikt. Ik heb eenje voor een 94 gebruikt heeft nieuwe rem leidingen nodig en de gaten in the bevestigings oren moeten iet naar binnen. een latere hoofd remcyclinder 98 99 heeft alleen een langere pen in de rem booster nodig. Grote O ring om de achter kant en hij is mooi vacuum dicht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst November 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2010 geen schijven op de achteras dan? ik heb op mijn 14bolt schijven en klauwen van een dana 60. dus ik heb vooraan en achteraan dezelfde remmen. maar daar heb je wel een grotere mastercilinder en booster voor nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst November 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2010 Aart, heeft de Dodge hoofdremcilinder voordelen boven die van de Ford 350? Die wordt geloof ik ook vaak gebruikt op een Wrangler met 1-ton remmen. siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2010 Ik denk dat het enige voordeel is dat het beter past op een latere Jeep. De hoofd reden voor de swap is dat beide master cylinders meer volume verplaatsen, buiten dat is wat het gemakkelijks is om er op te zetten. Deze had 2 adaprwes en 2 korte rem leidingen en een O ring nodig om het te laten werken. De latere Dodge rem cylinder past er direct op, de rem leidingen passen, alles wat nodig is , is de pen in de booster langer maken. Voor de time being blijven er acher trommel remmen op, zal ik vermoedelijk volgend jaar tot rem schijven om bouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2010 Did some more cage work, should have that finished this week, so am pretty happy with the progress Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2010 To wet today to work outside so started adding some bling, those beadlocks are a pain in the neck Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2010 I like it! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst November 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2010 I like it! Wij ook .... nice job Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2010 Wij ook .... nice job Bedankt, maar de hond vind het maar niks lol, wil er niks mee temaken hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2010 Vandaag met het maken van de seat mounts en veiligheids gordels. Bestuurders kant is klaar. Morgen de andere kant en materiaal halen voor de Hiline voor spatborden. URL=http://hotimg23.fotki.com/p/a/76_172/88_38/big-yeller-2013.jpg] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2010 Started on hiline fenders Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2010 Came up with something resembling hiline fenders Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst November 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2010 ziet er netjes uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2010 (bewerkt) Dank je, morgen de andere kant Will skin the sides after I make the rockers November 27, 2010 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2010 Voor spatborden gemaakt moet alleen nog wat verf op de linker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2010 (bewerkt) Got a bit more done, cage has some paint on it. I am a lousy painter though. Some stuff under the hood got a home, mounted the vapor cannister and pump. Found a piece of metal that will work sweet for the fuel filler neck. Cut the skin of an old tail gate makes for a very light tailgate replacement November 30, 2010 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2010 Started on the rear axle gears yesterday, will have to run out to Unitrax in Anaheim for a crush sleeve and some seals today. Bearings are all good and came of without problems. Should have the rear axle done tomorrow. I was worried about the gearing since the axle was marked 4.56 and the gearing was way to tall, turns out it has 3.73 gears in it. makes me feel better about running 5.38's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2010 Got the gears and the ARB installed in the rear axle. All in all worked out well 2 tries and it was all happy. Then on to the crush sleeve which left me just about crushed. The darn thing did not want to crush with a 3/4" impact gun and that thing puts out close to 1100 ft/lbs. So a 6ft cheater pipe and a lot of moaning and groaning got that done. Drilled and tapped the hole for the air tube and got her all buttoned up for the day. Next week gears and locker in the front axle. Oh yeah in the mean time put some christmas lights up Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2010 Fixed the rear brakes today, amazing the difference a pair wheel cylinders make. Also 5.38 gears and a 5 to 1 transfercase make a decent crawl ratio, works a lot better than the 3.73 gears that were in the rear axle. Tomorrow I will start on the gears and locker in the front axle, pfft there is light at the end of the tunnel and some fine rocks in the near future Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst December 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2010 He Aart, lekker bezig man! ik zie dat je de 14bolt op straat ge-geared hebt, je hebt toch wel een spreader gebruikt? siert. Als je gaat proefrijden, rijd ik graag mee..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2010 (bewerkt) He Aart, lekker bezig man! ik zie dat je de 14bolt op straat ge-geared hebt, je hebt toch wel een spreader gebruikt? siert. Als je gaat proefrijden, rijd ik graag mee..... 14 bolt dif heeft schroef aqdjusters, dus geen spreader nodig, voor de Dana diffs heb ik een spreader. 5.38 gears is de grootste overbrenging die je voor een 14 bolt en Dana 60 HP kan krijgen December 8, 2010 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2010 Started messing with the gears and locker for the front axle Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2010 Another one scratched of the list Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2010 ziet er super uit allemaal!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.