aw12345 Geplaatst July 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2010 (bewerkt) Had een lang weekeinde dus Zaterdag en vandaag een hoop werk gedaan. Gisteren het tijd voor wat plezier in de bergen July 6, 2010 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst July 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2010 Ik krijg er al weer zin als ik dat zo zie , helaas kunnen wij maar 2* paar jaar naar de US komen (tja werken..werken...) Ach afgelopen week maar een beetje gespeeld met mijn V8 op het water. Dit weekend gaan we naar Belgie , een weekendje off-road. Maar natuurlijk niet te vergelijken met de trails die we reeds gereden hebben in the US Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2010 Lijkt mij tijd om 4wheel offroad vrienden in Zuid Oost Europa te vinden. Hoef je niet te vliegen en meer dan genoeg bergen daar. Het genot van verschillende trails van 30 minuten to 2 uur rijden is natuurlijk moelijk te verbeteren. Heb je zin om effe de bergen of de woestijn te zien en wat stof te slikken stap je in de Jeep en uur of 4 later is alles weer beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2010 Trying to rough out a steering setup where I can use a double sheer setup for the steering arms getting closer to what I want. Might just get a final mock up this weekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2010 Got a few more goodies for the steering, when you need heims look into www.rodendsupply.com better prices than most and they stock their stuff, so no waiting for weeks like with Ballistic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2010 Dit is wat ik er vandaag aan gedaan heb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2010 (bewerkt) Got to stick to the plan Chuck I want the front done by the end of this month. As of today, it looks like I got the steering linkage worked out. Still debating on making double shear everything, for now the right tierod end has a double shear setup, could easily add a plate for the draglink end, of course if it clears the heim. It's funny in a way how stuff starts interfering and binding as you add or move things around. As it stands it looks like the whole front end stretch will work without any more modifications. July 13, 2010 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2010 Coming along fine. Still debating on making double shear everything, for now the right tierod end has a double shear setup, could easily add a plate for the draglink end, of course if it clears the heim. Make it right the first time around, saves a lot off time in the long run. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2010 Weet ik, dit beestje moet wat heftige rots paadjes in Johnson valley gaan be klimmen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst July 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2010 ah memories:rolleyes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2010 Dat Jeep bouwen is een hoop werk niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2010 Dat Jeep bouwen is een hoop werk niet? 'T zal je werk maar wezen:lol:. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DarkGreen Geplaatst July 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2010 Hey nice story! You sure know how to build a Jeep! Friend of me lives in Chatworth! LA. He rides his trike in the desert 50 miles away from there. He drives a Dodge Nitro there. I have been there visiting him, man a TJ doesn't cost much there.... Regards from Holland! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2010 Hey nice story! You sure know how to build a Jeep! Friend of me lives in Chatworth! LA. He rides his trike in the desert 50 miles away from there. He drives a Dodge Nitro there. I have been there visiting him, man a TJ doesn't cost much there.... Regards from Holland! Mag je gewoon in het NL 's typen. Kan ie ook lezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2010 Nederlans is prima, zo nu en dan ben ik wat lui en copy en paste van andere forums. Jeeping is hier wat beter betaalbaar en Je kan hier met een hoop meer modificaties legaal op de weg rijden. Wat werk betreft dat aan Jeeps sleutelen betaald niet genoeg, is meer hobby. Voor het levens onderhoud houden we Brown Santa op de weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst July 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2010 Dat Jeep bouwen is een hoop werk niet? ik ben aan mijne nog maar 1 jaartje bezig:whistle: wel met tusseperiodes maar toch. de onderdelen voor een dana 60 of 14bolt zijn hier veel moeilijker te krijgen. zo heb ik 4 maanden moeten wachten op spindle lagers:ohmy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2010 Ben er eigelijk redelijk serieus meee bezig voor de laatste 1.5 maand Fleabay is daar goed voor dana 60 onderdelen, alleen het verschepen is voor jullie wat tijd verovend Volvo portaal assen zijn ook wel interesant Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst July 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2010 het nadeel van portaalassen is dan weer dat je het zwaartepunt van de auto verhoogd. mijn jeep zal rond de 1800kg wegen maar dat gewicht ligt laag tegen de grond. dat gecombineerd met de breedte van de auto (2.10m) zal voor een stabiel effect zorgen (hoop ik). ik hoop mijn jeep zaterdag klaar te hebben (fingers crossed) maar jij bent ook goed bezig, keep up the good work:thumbsup: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2010 Zelfs met portaal asses jun je het laag houden. Voor modder is het wel een goed ideee niets onder de Jeep dat door de modder sleept. Voor rotsen is het niet een heel groot probleem, zolang je rekening houd met de pumkin die er onder huist kun je een pad kiezen waar je niet op een rots blok hangen blijft. Ja ik ben er mooi zoet mee, hoop volgende week mijn coil overs op te halen dan kan ik de voor vering er in sleutelen. Dan verder met de transfer case die moet er plat in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2010 Started playing around with the location of the trackbar, stuff gets tight in a hurry, but it's do able. From what I can see with my ghetto rig setup, the whole bar needs to up about 1/2" and everything should clear. Might start cutting some brackets tomorrow Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2010 Got the trackbar placed in it's permanent home. So today, I'll spend sweating and welding, the upper control arm needs to move a bit and have some other little do thats that need some attention. From there it's time to place coil overs hope to get a handle on that next week Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2010 Finally getting the steering arm tied together in a manner that I can live with. I hope this and getting the steering travel correct, will extend the life of the steering knuckles. Was a bunch of work, still needs to be welded together but I am happy with it. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2010 That's heavy, should work fine. From the picture, it's close to the tire or does it need some more work. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2010 It's close, but looks to me it will work just fine, I can always shave it a bit more with the grinder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2010 Got my birthday present and am working to get it under my Jeep Looks like this coil over business will work out pretty sweet. Still got a bunch of welding, grinding and sweating to do, but all in all I am still reasonably on schedule. I would be stoked if the front of my tinker toy will sit on its own this weekend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.