Spring naar bijdragen

Start van big yeller


aw12345
 Share

Recommended Posts

Ik krijg er al weer zin als ik dat zo zie , helaas kunnen wij maar 2* paar jaar naar de US komen (tja werken..werken...)

Ach afgelopen week maar een beetje gespeeld met mijn V8 op het water.

Dit weekend gaan we naar Belgie , een weekendje off-road.

Maar natuurlijk niet te vergelijken met de trails die we reeds gereden hebben in the US

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij tijd om 4wheel offroad vrienden in Zuid Oost Europa te vinden.

Hoef je niet te vliegen en meer dan genoeg bergen daar.

Het genot van verschillende trails van 30 minuten to 2 uur rijden is natuurlijk moelijk te verbeteren. Heb je zin om effe de bergen of de woestijn te zien en wat stof te slikken stap je in de Jeep en uur of 4 later is alles weer beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Got to stick to the plan Chuck I want the front done by the end of this month.

As of today, it looks like I got the steering linkage worked out. Still debating on making double shear everything, for now the right tierod end has a double shear setup, could easily add a plate for the draglink end, of course if it clears the heim.

It's funny in a way how stuff starts interfering and binding as you add or move things around. As it stands it looks like the whole front end stretch will work without any more modifications.

big-yeller-095.jpg

big-yeller-096.jpg

big-yeller14.jpg

bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coming along fine.

Still debating on making double shear everything, for now the right tierod end has a double shear setup, could easily add a plate for the draglink end, of course if it clears the heim.

Make it right the first time around, saves a lot off time in the long run.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey nice story! You sure know how to build a Jeep!

Friend of me lives in Chatworth! LA. He rides his trike in the desert 50 miles away from there. He drives a Dodge Nitro there.

I have been there visiting him, man a TJ doesn't cost much there....

Regards from Holland!

Mag je gewoon in het NL 's typen. Kan ie ook lezen.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederlans is prima, zo nu en dan ben ik wat lui en copy en paste van andere forums. Jeeping is hier wat beter betaalbaar en Je kan hier met een hoop meer modificaties legaal op de weg rijden. Wat werk betreft dat aan Jeeps sleutelen betaald niet genoeg, is meer hobby. Voor het levens onderhoud houden we Brown Santa op de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Jeep bouwen is een hoop werk niet?

ik ben aan mijne nog maar 1 jaartje bezig:whistle:

wel met tusseperiodes maar toch.

de onderdelen voor een dana 60 of 14bolt zijn hier veel moeilijker te krijgen. zo heb ik 4 maanden moeten wachten op spindle lagers:ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het nadeel van portaalassen is dan weer dat je het zwaartepunt van de auto verhoogd.

mijn jeep zal rond de 1800kg wegen maar dat gewicht ligt laag tegen de grond. dat gecombineerd met de breedte van de auto (2.10m) zal voor een stabiel effect zorgen (hoop ik).

ik hoop mijn jeep zaterdag klaar te hebben (fingers crossed)

maar jij bent ook goed bezig, keep up the good work:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs met portaal asses jun je het laag houden. Voor modder is het wel een goed ideee niets onder de Jeep dat door de modder sleept. Voor rotsen is het niet een heel groot probleem, zolang je rekening houd met de pumkin die er onder huist kun je een pad kiezen waar je niet op een rots blok hangen blijft.

Ja ik ben er mooi zoet mee, hoop volgende week mijn coil overs op te halen dan kan ik de voor vering er in sleutelen. Dan verder met de transfer case die moet er plat in

big-yeller-056846.jpg

big-yeller-061.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Got the trackbar placed in it's permanent home.

So today, I'll spend sweating and welding, the upper control arm needs to move a bit and have some other little do thats that need some attention.

From there it's time to place coil overs hope to get a handle on that next week

big-yeller-101.jpg

big-yeller-102.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Got my birthday present and am working to get it under my Jeep

Looks like this coil over business will work out pretty sweet. Still got a bunch of welding, grinding and sweating to do, but all in all I am still reasonably on schedule. I would be stoked if the front of my tinker toy will sit on its own this weekend

big-yeller-104.jpg

big-yeller-105.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...