aw12345 Geplaatst December 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2010 Bedankt, ik hoop er bij het einde van het jaar redelijk klaar mee te zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2010 Started thinking about onboard air. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst December 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2010 kijk, nu zie ik een mooie spreader liggen!! [ er zijn hier nog zat jeepers die denken dat een hamer ook werkt........... ] succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2010 Om het goed te doen is een spreader de ticket Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2010 Started making a manifold for the onboard air and a place for the ARB solenoids. Had some ends crimped on a nice shiny hose that Fred donated to the cause, thanks again bud. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 This much needed rain is driving me stir crazy, makes it a pain to work outside. Finally made some room in the garage and pulled the nose of my toy in so I could make some head way on the onboard air. After some more scrounging for fittings it actually fits quite nicely. If I am lucky and find a bit of dry weather I might just cook up some mounts for the air tank and run the rest of the airlines. Also found an airfilter that will work for what I want. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 After the Christmas break I am going hard at it again, just came back from the steelyard for some goodies. This is the route I am going for sliders, once the rest of the body mounts are raised it will fit quite nicely, not weigh a ton and be pretty darn strong and nice and smooth underneath Well of to fire up the plasma cutter and whip this into shape Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 I like where it's going Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2010 What a difference an inch makes, seems like raising the body mounts and using the stock pucks is not a bad idea at all. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst December 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2010 like the stance of it maar denk je niet dat de voorste links wat kort zijn? ik denk dat het zo meer als een short-arm vering gaat werken. of ben ik nu helemaal fout? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2010 (bewerkt) Is een mid arm, lange armen blijven op de rotsen steken, de lowers zijn 30" lang vergeleken met de stock 16" short arms is dat redelijk lang December 30, 2010 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 30, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 Still got a bunch of work to do, but the rock slider is starting to look pretty slick. Doesn't have bad ground clearance either for 5" of lift Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2010 There are days when there is just not a lot of progress no matter how hard you try. On the bright side a little progress is better than no progress. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst January 1, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2011 Not happy at all with progress, ran out of welding gas today, still got ahead a bit though. Here is a big hunk of metal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst January 2, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2011 Well ran out to Hesperia last night and picked up a small tank of welding mix, so I could move along. Did better on my progress today, looks pretty decent if I say so my self. One side done, one in progress. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst January 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2011 almost got everything done, that I planned on doing to my toy this weekend. Got the body mounts on the driver side raised up the bottom plate for the slider cut and tacked in place. Also started on the winch plate. Once those 2 projects are done, it's time to mess with the steering some more. It works as it is, but after seeing a friend bending 2 steering rams it seems a good idea to try and raise the tierod as high as I can get it. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst January 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2011 Is een mid arm, lange armen blijven op de rotsen steken, de lowers zijn 30" lang vergeleken met de stock 16" short arms is dat redelijk lang is die 30" gemeten vanaf het center van de joints, of is dat de lengte van de buis? ben zelf ook een 4 link aan het maken bij een andere jeep, en dan is dit soort topics wel handig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst January 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2011 is die 30" gemeten vanaf het center van de joints, of is dat de lengte van de buis? ben zelf ook een 4 link aan het maken bij een andere jeep, en dan is dit soort topics wel handig Als ik het goed heb voor lowers 30" eye to eye, upper 29" eye to eye. Ik denk dat de achter lower arms iets in de richting van 34" zijn en de upper arms 32" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst January 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2011 Voor een CJ7 check out this thread. http://www.myjeeprocks.com/forums/showthread.php?t=15988 Is een hele mooie CJ7 built Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst January 7, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2011 Drive way posing, oh yeah, put the left slider on and hooked the tail lights up Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep power Geplaatst January 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2011 hij is wel gaaf geworden blijft de wrangler deze kleur of ga je hem nog opnieuw spuiten en de tubefenders maak je die nog dicht zodat er geen zand en modder in kan komen of laat je dat zo veel geluk met je project Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst January 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2011 Blijft hoogst waarschijnlijk deze kleur, zo niet dan geel zoals mijn andere Jeep. De spatborden krijgen een aliminium skin aan de zijkant, zie geen reden voor binnen spatborden, Jeep is pretty much voor rock krawling only. Er is hier alleen modder en sneeuw in de winter te vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst January 10, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2011 Wel vandaag S'ochtends in de modder en sneeuw wezen spelen en later in de middag het grootste gedeelte van de uitlaat gemaakt en onder de Jeep gelast. Well today was Jonah's first day on a trail with mud and snow to boot, had a great time managed to get stuck and used my winch, thanks Chuck for letting me use you as an anchor. It was muddy slippery and simply an absolutely gorgeous day. I left around 2 PM to work some more on my other Jeep and that sports now most of it's exhaust. So all in all a wonderful day. Well after the wheelin fun this morning I still managed to get some work done on my other toy. Finished the turn signals and tail lights. Afterthat i pieced and welded alsmost the whole exhaust under the Jeep. Looks like it's going to life without a muffler, drove it down the street at 35mph on the speedo and it is not to loud so I am pretty sure that is how it's going to roll. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst January 13, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2011 Yesterday, I mounted the airtank in the back. Today started messing with limit straps for the front suspension and found a pressure switch for the compressor. As shown in the pics there is still a foot of travel left in the suspension. Tomorrow I will take a stab at the rear limit straps and front bump stops Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst January 28, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2011 Spend the day at my buddy Freddy's place and we drilled and tapped my steering box. Now I can add the stuff that came in by Brown Santa a couple of days ago. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.