Redrubi Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 Hoe kan een leek zien dat het een rubicon is ipv een gewone wrangler? Buiten dat het op de motorkap staat. Het gaat om een wrangler 2004 , waar een knopje in zit waar axle lock op staat. Er zitten ook andere spatbord verbreders op , dus daar kan je het ook niet meer aan zien. Het staat ook niet op het kenteken.... Verder wel alle extra,s , airco, cruise control, radio/cd, lederen stuur. Chassis nr heb ik helaas nog niet. Ik hoor het graag van jullie!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 bordou rood. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Redrubi Geplaatst November 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 En een automatiche versnellings bak , en totaal gewicht 1750 kg. Een gewone wrangler weegt toch minder ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 Hier een link naar een opel dealer die er ook 1 Rubicon te koop heeft staan van 2002. Staat ook bij wat er allemaal op en aan zit. http://www.garagescheerders.nl/occasions.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 Als het goed is zitten er dana 44 assen onder eventueel te zien op de plaatjes op de diff huizen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 Voor een leek is het inderdaad bijzonder lastig. Overigens, 1750 kg is teveel, ook voor een Rubicon. Of is het een unlimited? Lockers in beide differentiëlen is inderdaad een goeie leidraad, dus dat klopt wel. Even uitproberen is wel een pré. Schijfremmen voor en achter, ook niet lastig te zien. De spatbord verbreders kan iedereen erop schroeven, net zoals de stickers en de 16" velgen. Dus daar kun je idd niet vanuit gaan. Niet makkelijk te zien: Dana44 voor en achter, maar het zijn weer anderen als de standaard Dana assen.. dus ook daar geen 1 op 1 vergelijk. De tussenbak hoort een 241 te zijn met een 4:1 vertraging in z'n 1 laag en een bijbehorende wat langere (en sterkere) aandrijfas naar de achteras. Die aandrijfas is overigens wel makkelijk te vergelijken. De enige goeie manier om 100% zeker te zijn is via het chassisnummer. Weet wel dat de Rubicon nooit officieel als Jeep model in Nederland is verkocht. Alle Rubi's zijn grijze import en meestal via Duitsland. Het kan dus goed zijn dat de Jeep dealer er geen info over heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 (bewerkt) Hier een link naar een opel dealer die er ook 1 Rubicon te koop heeft staan van 2002. Staat ook bij wat er allemaal op en aan zit.http://www.garagescheerders.nl/occasions.htm bekend jeepje.. id die van mijn buurman geweest. zijn hardtop ligt nog steeds in de tuin. opgebouwd bij wta in utrecht http://wta-international.nl/Projects/Rubicon.htm November 25, 2009 bewerkt door Driver Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Redrubi Geplaatst November 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 Ok,ben er bijna uit. Ik heb deze auto vandaag gekocht . De garage wist niks van Jeep , dus rubicon zei hem helemaal niks. Ik heb inmiddels het chassis nr, 6de getal is een 6 dus RUBICON . Had wel het vermoeden , maar wist het niet zeker. Als ik hem thuis heb zal ik eens verder kijken. Bedankt alvast ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 voor dat geld kun je beter die zwarte van stemerdink kopen die is dacht ik 2004 en heeft 41000 km gereden rolkooi erin dubbele accus 35 ers hele mooie auto en zwart:wub: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Redrubi Geplaatst November 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 voor dat geld kun je beter die zwarte van stemerdink kopendie is dacht ik 2004 en heeft 41000 km gereden rolkooi erin dubbele accus 35 ers hele mooie auto en zwart:wub: Ik heb een 2004 gekocht, dus niet die bij die Opel dealer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 de Startmotor is ook anders:lol: Maar ff zonder gein... ik heb ook rubicon maar mijn 6e nummer is een B:wacko: En kwa gewicht klopt het wel want die vna mij staat op 1780 Massa ledig voertuig. en techniche maximum massa 2090:ph34r: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 Dana 44 (216 mm) Rubicon- 2003-2006 * Standard front(back) axle used on all Rubicon model TJs * 4.10 gears * Tru-Lok selectable pneumatic locker - open differential when unlocked(LS Diff Back) * Ring gear diameter = 8.5" * Ring gear bolts = (10) 7/16" x ?? * Low pinion * Pinion shaft diameter = 1.376" * Pinion shaft spline count = 26 * Axle shaft diameter = 1.30" * Axle shaft spline count = 30 inner / 27 outer * Axle shaft u-joints = 5-760x / 5-297x * WMS-WMS = approximately 60.5" * 5 on 4.5" bolt pattern Note: The outer axle shafts, unit bearings (hubs), knuckles, and brakes are the same as those found on the TJ D30. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Redrubi Geplaatst November 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 de Startmotor is ook anders:lol:Maar ff zonder gein... ik heb ook rubicon maar mijn 6e nummer is een B:wacko: En kwa gewicht klopt het wel want die vna mij staat op 1780 Massa ledig voertuig. en techniche maximum massa 2090:ph34r: Een B staat voor een europese auto met automatiche bak, volgens een vin decoder. Ze wegen dus wel een stukje meer als bv , een sport uitvoering. Heb jij een knopje op het midden dashbord met axle lock er op ? Hebben andere tj,s dat niet ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 Jah is gewoon een Rubicon... die vanuit amerika via Duitsland hier naartoe is gekomen. knopje zit er... assen zitten er:unsure:(zonder zou niet goed zijn), tussenbak zit er. aandrijf assen kloppen. Het is juiste automaat. 42rle Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 Gefeliciteerd.. tot ergens van het padje af waarschijnlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 (bewerkt) En gefeliciteerd met je aankoop! November 25, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Redrubi Geplaatst November 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 FF kijken of dit gelukt is....... "http://www.mijnalbum.nl/Diashow-TD48A6RT Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 Ding is net ingereden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 Volgens mij bij de hai rijnsburg vandaan aan de stickers achterop te zien met de vlaggetjes erop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Redrubi Geplaatst November 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 Volgens mij bij de hai rijnsburg vandaan aan de stickers achterop te zien met de vlaggetjes erop. Daar is hij volgens mij nieuw gekocht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 Nog even over die rode: Een Rubicon uit 2002 ???????????????? Da's nieuw voor mij. [ en ik denk voor Jeep ook. ] siert. PS de echte Rubicon werd in 2003 geintroduceerd door Jeep als een 2004 model. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 Mooie Jeep, veel plezier ermee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 Nog even over die rode: Een Rubicon uit 2002 ????????????????Da's nieuw voor mij. [ en ik denk voor Jeep ook. ] siert. PS de echte Rubicon werd in 2003 geintroduceerd door Jeep als een 2004 model. Wat je zegt. Op ebay zijn de Rubicon stickers al gewoon los te koop... dus komende tijd vast nog wel meer 'echte Rubicons'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jos beekman Geplaatst November 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2009 is een echte, is van een lid geweest. had hem nieuw gekocht een jaar gereden en weer verkocht omdat zijn vrouw het niet wat vond. heb er nog foto's van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 is een echte, is van een lid geweest. had hem nieuw gekocht een jaar gereden en weer verkocht omdat zijn vrouw het niet wat vond.heb er nog foto's van. Yep is idd een echte. Keb hem zelf uitgeprobeerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.