Spring naar bijdragen

cash for clunkers ,zijn ze gek geworden!!!!


ricardo
 Share

Recommended Posts

Vandaag zag ik op youtube diverse filmpjes wat betreft cash for clunkers.

Wat wil zeggen geld$$ voor een wrak ,ze krijgen tegenwoordig in Amerika tot 4500$ voor hun grootverbruikers terug ,Als ze een nieuwe auto kopen die zuiniger is , als hun vorige auto ,,, . Voorwaarde is dat je de motor moet vernietigen ,nu zijn ze daar massaal prachtig mooie autos

aan vernaggelen echt te gek voor woorden!!!:thumbsup:

jeeps, chevrolets ,dodge rams ,suburbans,oldsmobiles, echt dood en doodzonde!!:D

Typ op youtube maar eens cash for clunkers blow engine

dan zie je wat ik bedoel:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik erg vreemd vind is dat we hier de "sloopregeling" hebben. Echter moet de in te ruilen auto nog wel 3 maanden apk hebben. Mijn collega had 2 slechte banden dus die kon 2 nieuwe banden kopen (SLOOPregeling??). IK was stomverbaasd.

Waarom moet je auto nog 3 maanden apk hebben? Ik denk dat de auto's gewoon naar de handel gaan. Naar Africa? Zo ja, dan blijven de oude auto's rondrijden op aarde en heeft dit alles toch geen zin? Zo nee, waarom in hemelsnaam moet je auto apk hebben???

rare jongens die de sloopregeling opgezet hebben.:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar jongens toch, ...

snappen jullie nu nog niet dat gans de milieu heisa een nieuwe vorm is om commercie te doen ?

Vroeger maakte men de mensen bang met de Kerk en zonden

nu maken ze ons bang met het milieu

en precies ofdat ze met hun rukmaatregelen de planeet gaan redden...

... als die al moet gered worden tenminste...

je zult wel zien, de kassa's moeten rinkelen...

waar gaan ze anders al die opeltjes en die fordjes moeten kwijtgeraken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wou net ook een topicje openen totdat ik zag dat er al een bestond.

Inderdaad dood zonde, hele mooie Jeep's, Chevy's etc. :P:(

Was een filmpje van een WJ op YT, maar deze is verwijderd. http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/01/video-zo-maak-je-sloopautos-onklaar

In plaats van olie wordt er een sodiumsilicaatoplossing in het motorblok gegoten. Effectief, wanneer dit warm wordt, ontstaan er allemaal stukjes glas die de motor doen vastlopen en permanent onbruikbaar maken.

Erg zonde! Ze willen hiermee natuurlijk alleen maar de automarkt verbeteren, en doen dit niet voor het milieu.

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan nog de vraag waardoor de aarde opwarmt en hoelang we werkelijk nog olie kunnen oppompen (leisteen in Canada en Rusland, Noordelijke ijszee, diepzee, etc.)

Lees anders eens Shattered Consensus van Patrick Michaels; een heel ander geluid dan de wegdrijvende ijsbeertjes op ijsschotsen en Arnhem aan zee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Las er nog wat in de krant over.

Heb het net nog even opgezocht.

De Amerikaanse regering zal de sloopregeling wegens succes aanstaande maandag stopzetten. Het budget van van 3 miljard dollar is er bijna doorheen gejaagd.

Cash for Clunkers, de Amerikaanse sloopregeling, zal maandag worden stopgezet. Dat heeft het ministerie van Transport bekendgemaakt. Reden voor de stopzetting is dat de uitgekeerde premies het budgetlimiet 3 miljard dollar bijna overschrijden.

Dankzij de sloopregeling zijn, sinds de start van de regeling aan het einde van juli, ongeveer 457.000 auto's verkocht. Cash for Clunkers was zelfs zo populair dat het aanvankelijk budget van 1 miljard dollar er binnen enkele dagen al doorheen was gejaagd. Daarop besloot het congres het budget met 2 miljard dollar te verhogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me opvalt in dit topic is dat menig forumlid over schande en zonde praat. Echter als men voor een slooppremie van $4500 in aanmerking komt is het toch niks meer dan normaal dat men auto's en zelfs grand cherokees tot +/-2001 sloopt, deze zijn tweederhands minder waard.

Waarom krijgt iemand die hier in nederland bijvoorbeeld een cj sloopt en in onderdelen verkoopt dan geen bak ellende over zich heen??;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst kon je stickers kopen met de tekst.

Cash for Abama. The biggest clunker off all.

En nu kan je stickers kopen met

I survived cash for clunkers

Want per vandaag is het gestopt. Ze hebben het budget van 3 miljard al opgemaakt en er zijn 457000 auto's ingeleverd. Voor onze begrippen zijn dat aardig wat auto's maar voor amerikaanse begrippen is het een klein percentage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De crisis in USA zal nog enige tijd aanhouden; nog meer amerikanen zullen hun benzine slurpende wagen inruilen voor een tweedehands "kleine" wagen.

De grote trucks en 4x4's blijven dan steeds langer bij de dealers te staan en verliezen meer en meer hun waarde. Resultaat: de grote bakken worden meer als werkpaard gebruikt door diegene die echt een truck of 4x4 nodig hebben (verslijten sneller), naar z-amerika verscheept of worden alsnog gesloopt.

Het is jammer voor de auto liefhebber maar de economische crisis is de zoveelste nagel aan de doodskist van de 4x4. :thumbsup:

De eco-liefhebbers zullen dat dan wel weer toejuichen. Ach JEEP liefhebbers hebben al zoveel plezier in onze auto en in het terrein, laat hen nu ook eens lol hebben. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste van al die Amerikanen hebben voor hun nieuwe wagen weer een lening moeten afsluiten. :thumbsup: En die kunnen ze eigenlijk niet betalen.

Lang leve de kredietcrisis.

De dealers hebben die 4500 dollar per auto voor moeten schieten. Het duurt weken voor dat ze dat geld terug krijgen van de staat. De cash flow van de dealers was al slecht en nu staan ze nog meer in het rood.

Kortom slechte actie van een linkse president.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...