Spring naar bijdragen

Ervaringen met open buiten laten staan


msbox
 Share

Recommended Posts

Ik ga mijn Jeep ontdoen van de hardtop en deuren en wil hem dan tot aan de herfst open laten.

Helaas heb ik geen carport en/of garage.

Wel heb ik een Bestop afdekhoes aangeschaft.

Wie heeft ervaring met het open rijden en buiten laten staan van zijn/haar Jeep.

Evt te verwachten problemen:

-Onverwachte regenbuien ?

-Diefstal ?

-Vandalisme ?

Graag reactie van mensen met ervaring met bovenstaande

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-Onverwachte regenbuien - Tja stoppen uit de bodem halen. En tapijt..... Das voor gasten die naar het Oosten bidden.:B

-Diefstal ? Hmmmm Ligt er aan waar je woont, hè. Opzich valt er weinig tot nix te halen uit een Jeep. Er zit iig bij mij weinig interessante handel in.

-Vandalisme ? Hoe verveeld is Boxmeer? Zelf nog geen ervaring met vandalisme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat hem altijd met deuren en bikinitop s,nachts staan, levert me geen enkel probleem op, en dat in hartje klarendal. is volgens die badmutsen in den haag een probleemwijk, ja als ze aan mn jeep komen ja dan heje een probleemwijk, maar gaat altijd goed.

Moet er wel bij zeggen dat ik mn paintbalwapen op een statiefje gericht naar de Jeep heb staan. 30 balletjes per sec.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij zijn wel eens aanstekers en een pak Capri-Sonne gejat.

Ik heb ook wel eens een kat in de auto gehad, maar zolang die niet piest is dat niet zo erg.

Verder nooit problemen gehad, maar ik neem het radiofrontje en de USB-keys wel mee en laat verder niets van waarde achter in een open auto.

Een startblokkering is trouwens ook wel handig om te hebben.

Vandalisme:

Bij een vriendin is eens een driehoekig ruitje ingetikt, maar daar zal je geen last van hebben, zonder deuren.

En verder zijn bij haar een keer de ruitenwissers gesloopt, maar ook dat heeft niets met open rijden te maken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bestop hoes is prima maar wel zorgen dat je een bezemsteel of stok en wat nog handiger is een inschuifbare ski stok van je tunnel console omhoog zodat je een puntje hebt in je dak anders gaat er een hele grote plas water in staan.

diefstal weet je nooit

Hier in dorp pas 5 inbraken in 1 straat. Bij mij ligt alles gewoon buiten en mis nooit iets.

Een deur die opslot is kan een dief de softtop of hoes kapot snijden dus ik laat alles gewoon open.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is de kans dat de (halve)deuren gejat worden niet groter dan dat de softtop kapot gesneden wordt?

halve deurtjes met rvs ketting[je] en slot verankeren dan zijn ze niet zomaar even er uit te tillen. nooit geen last van gehad, staat eigenlijk nooit op slot.

Meeste dwazen weten waarde niet van deurtjes, en wereld om te 'verkopen' is klein en bekend.

Heb wel in al het RVS kenteken gegraveerd op plaats die goed te zien is....;) gr. Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

halve deurtjes met rvs ketting[je] en slot verankeren dan zijn ze niet zomaar even er uit te tillen. nooit geen last van gehad, staat eigenlijk nooit op slot.

Meeste dwazen weten waarde niet van deurtjes, en wereld om te 'verkopen' is klein en bekend.

Heb wel in al het RVS kenteken gegraveerd op plaats die goed te zien is....;) gr. Theo

kenteken er in graveren, da's iets waar je wat mee kunt.

on topic :

heb er zelf een alarm in gezet met zo'n interieur beveiliger als je er langs loopt gebeurd er niets maar steek je je arm er in gaat 't alarm af

nadeel is wel dat waneer je de top er op hebt bij sommige vrachtwagens die langs rijden je alarm ook af gaat druk verplaatsing of bewegen van de top.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor (of liever tegen) het verzamelen van regenwater op je hoes heb ik het volgende gedaan.

Zie tekening.

twee "rioleringsoplijmstukken" van de bouwmarkt met daarin een houten schijfje met een gaatje in het midden, deze aan de uiteinden van een glasfiberstok (van een kinder fietsvlag bv). Dit geheel klem je tussen de rolbarverbindingen naar je voorruit. De glasfiber stok moet zolang zijn dat hij iets bol omhoog blijft staan. Als je de hoes nu op je Jeep hebt blijft hij boven de voorstoelen bol staan zodat al het regenwater er mooi afstroomt.

post-1588-12873021985174_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor (of liever tegen) het verzamelen van regenwater op je hoes heb ik het volgende gedaan.

Zie tekening.

twee "rioleringsoplijmstukken" van de bouwmarkt met daarin een houten schijfje met een gaatje in het midden, deze aan de uiteinden van een glasfiberstok (van een kinder fietsvlag bv). Dit geheel klem je tussen de rolbarverbindingen naar je voorruit. De glasfiber stok moet zolang zijn dat hij iets bol omhoog blijft staan. Als je de hoes nu op je Jeep hebt blijft hij boven de voorstoelen bol staan zodat al het regenwater er mooi afstroomt.

Ik heb dat compleet gekocht met glasfiberlat bij 4wd maar die beugels beschadigen mn hoes op de sportbars en als je ze niet vast zet verdraaien ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat compleet gekocht met glasfiberlat bij 4wd maar die beugels beschadigen mn hoes op de sportbars en als je ze niet vast zet verdraaien ze.

Klopt, als die fiber lat niet lang genoeg is klapt hij naar onder terug. Langer maken dus. :) Met een ronde fiber stok kun je er twee naast elkaar (paralel) gebruiken dan kunnen ze, als ze ook lang genoeg zijn, ook niet omklappen.

Die pvc-stukken zijn vrij ruim en laten mijn rolbarbekleding onbeschadigd.

Je haalt het geheel er ook zo weer uit als gaat rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...