just-a-jeeper Geplaatst April 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2014 kost wat moeite, maar danheb je ook een mooi resultaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 5, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2014 Vorige week het blok in het chassis gehangen. De D300 tussenbak wil een stuk hoger monteren o zo meer bodemvrijheid te krijgen. Ook de tweedelige aandrijfas aan de voorzijde moet hierbij aangepast worden. Dat gaat mooi nu de body eraf is. Bij het demonteren van de tussenbak bleek er ATF in het staartstuk van de automaat te zitten. Dit hoort niet........ De keerring in het staartstuk zou moeten afdichten op de tussenbak. Nog iets om uit te zoeken. Het rode randje is de keerring. Om de tussenbak te draaien zodat hij vlakker te liggen komt maak ik een adapter. Omboren in het staartstuk is lastig vanwege de vorm van de flens. Omboren in de tussenbak is ook niet echt een optie, omdat er inwendig verstevigingen zitten waar de schroefdraad in het huis getapt is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst June 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2014 Vorige week het blok in het chassis gehangen. De D300 tussenbak wil een stuk hoger monteren o zo meer bodemvrijheid te krijgen.Ook de tweedelige aandrijfas aan de voorzijde moet hierbij aangepast worden. Dat gaat mooi nu de body eraf is. Bij het demonteren van de tussenbak bleek er ATF in het staartstuk van de automaat te zitten. Dit hoort niet........ De keerring in het staartstuk zou moeten afdichten op de tussenbak. Nog iets om uit te zoeken. Het rode randje is de keerring. Om de tussenbak te draaien zodat hij vlakker te liggen komt maak ik een adapter. Omboren in het staartstuk is lastig vanwege de vorm van de flens. Omboren in de tussenbak is ook niet echt een optie, omdat er inwendig verstevigingen zitten waar de schroefdraad in het huis getapt is. Waarom doe je alles niet in dekverf/rx10 nu je toch alles eraf heb liggen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 9, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2014 Waarom doe je alles niet in dekverf/rx10 nu je toch alles eraf heb liggen? Doe ik ook, maar ik moet nog boren/lassen/slijpen. Ik trek het hele spul straks uit elkaar en schilder alles in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst June 12, 2014 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2014 Doe ik ook, maar ik moet nog boren/lassen/slijpen. Ik trek het hele spul straks uit elkaar en schilder alles in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 24, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2014 Na de vakantie weer gestart. Verder met de nieuwe baksteun en skidplate. Advance Adapters D300 clocking kit is besteld en onderweg. Hopelijk voor het weekend nog, dan kan ik door...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst July 26, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2014 Hoi Ab, Dat plaatje wordt toch nog wel wat verstevigd hoop ik ?? Komen best grote krachten op de bak en plaatje ziet er beetje iellig uit Verder goed bezig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 26, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2014 Dat plaatje is tijdelijk, de bak moet even ergens op rusten..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 2, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2014 Pakketje binnen gekregen...... ....met daarin de volgende onderdelen..... .....het was maar 6 weken levertijd, maar dan heb je ook wat..... Tussenbak op de werkbank en aan de slag! Ingaande as met lager eruit.Tandwiel en as gedemonteerd.Oude en nieuwe as naast elkaar.Nieuwe as in het nieuwe lager. Omdat dit een perspassing is de as in de vriezer gelegd, waardoor hij krimpt en er makkelijk in gaat.En het hele spul gemonteerd. Met de adapterplaat kan de tussenbak in 5 andere posities (hogere) gedraaid en gemonteerd worden. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 2, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2014 De bak weer gemonteerd en dan zie je wat de winst is...... Eerst de oude situatie. De witte lijn is de onderzijde van het chassis. En dan de nieuwe situatie. Ruim 10 centimeter meer bodemvrijheid! 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst August 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2014 dat is een mooi resultaat ab, even als het topic ga zo door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst August 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2014 Ab, dat is de moeite, gaat je voordeel opleveren in het terrein. Had jij nog ooit achterhaald waar die lekkage bij je automaat zijn uitgaande as door ontstaan was eigenlijk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 2, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2014 Nee niet echt..... maar als je naar de oude ingaande as van de D300 kijkt, lijkt deze donkere strepen op het oppervlak te hebben. Geen idee wat dat is maar ik vermoed dat het samen hangt met de lekkage. De SR4 bak die er ooit voor zat had ook lekkage op dit punt. Daar heb ik toen ook de keerring van moeten vervangen. Nu met een nieuwe as en een nieuwe keerring zou het goed moeten gaan. Ik heb het lekgaatje in het staartstuk van de TF727 weer opengemaakt om te checken of deze droog blijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 10, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2014 Deze week nog wat kleine dingen gedaan....... Tweede koker voor ondersteuning van de bak/bakrubber geplaatst. Begin gemaakt met twee delige aandrijfas aanpassen. Ook de uitlaat moet aangepast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 10, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2014 Ab, Kan jij mij uitleggen waarom jij voor een twee delige aandrijfas hebt gekozen. Wat is daar het voordeel van t.o.v. een normale aandrijfas. Ziet er netjes uit met de clocking ring op de tussenbak. Positie tussenbak naar je zin? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 10, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2014 De twee delige aandrijfas is noodzakelijk omdat de automaatbak eigenlijk te breed is, ik moet er dus in "een bochtje" omheen. Die bol, waar ook de oliepeilstok zit, zit in de weg. Er kan daar niet zomaar een stukje vanaf geslepen worden omdat daar een servo in zit. Met 4" verhoging en aangepaste bumpstop zou het(volgens zeggen) wel kunnen met een smalle (20mm) aandrijfas. Met 6"+ verhogen zou het zonder problemen moeten gaan. Ik heb maar 2,5" verhoging, en wil mijn volledig flex kunnen gebruiken, dus moet wat anders..... De TF727 is bij Jeep alleen i.c.m. een tussenbak met "drivers drop" gebruikt, en dan gaat het zonder problemen, de bak is aan bestuurders zijde smaller. Clocking ring werk mooi, bijna vlak is goed. Met deze kwam ik het mooiste weg met het aantal graden verdraaiing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 27, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2014 De afgelopen week weer een stukje verder....... Keerring van de schakel as van de automaat lekte wat, dus vervangen. Twee-delige aandrijfas op maat gemaakt. De hoek is een stuk gunstiger als voorheen. Makkelijk als je er zo van boven bij kan, dat was de vorige keer wel anders. "Nieuwe" uitlaat gemaakt van een XJ uitlaat die ik nog had liggen. Deze week alles weer afbreken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 18, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2014 Chassis staat sinds vanavond in de RX5..... ook de binnenzijde. In de loop van volgende week gaat de buitenzijde in de RX10 en binnenzijde in de RX7. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 11, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2014 Verf werk is gedaan, opbouwen vordert gestaag..... Vandaag het blok erin gehangen. 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 29, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2015 De laatste tijd rustig doorgewerkt..... Ook nog een tweede body weten te scoren. Gelijk schoon gemaakt en op een dolly gezet. De zwarte body gaat even in de opslag. De gele body gaat er voorlopig op, dit vanwege de RDW keuring. Bij de gele wel wat plaatwerk te doen om de body weer netjes vast op het chassis te krijgen. Onder andere diverse body bevestigings punten moeten vervangen. De "bekende plekken" zijn flink weg gerot.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 1, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2015 De afgelopen weken lekker door kunnen werken.... 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst March 2, 2015 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2015 Goed gedaan man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 26, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2015 De body staat al weer even op het chassis. Nog een paar plaatjes van de laatste weken..... Het laswerk is gedaan, de onderzijde kan in de RX. Met nieuwe rubbers en een home-made 1"bodylift staat de body weer netjes vast. De bodylift was noodzakelijk om ruimte te maken voor de geklokte D300, deze komt nu een stuk hoger, en dus ook dichter op de body. Alleen bij het schakelmechaniek van de D300 moest een klein stukje plaatwerk het veld ruimen..... De originele pook van de D300 past nu ook niet meer, tijd voor een twinstick. Hierboven de eerste onderdelen voor de twinstick. En gemonteerd.... En een deksel om het gat weer af te dekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst March 26, 2015 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2015 goed bezig ab ga zo door Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst March 27, 2015 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2015 (Bij ons is de sneeuw al lang weg.) Ziet er goed uit Ab. Vind dat clocking van de 300 erg interessant. Al een streefdatum wanneer je klaar wil zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.