Spring naar bijdragen

2e claxon inbouwen


Masis
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Is het lastig om een 2e toeter te installeren in een KJ? Hebben nl. een Dukes of Hazzard horn gezien, erg leuk :D Originele toeter moet blijven, dus gewoon een extra schakelaartje in het dashboard.

Er zit een aansluitschema bij, maar er moet dus bedrading getrokken worden vanuit de dashboard tot ergens bij de motorruimte. Is dat te doen?

Alvast bedankt!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je weet dat het gemonteerd hebben van zo'n ding ( Dixi Horn, in dit geval) al verboden is, laat staan het gebruik?

ok..:D

Je hoeft maar één draadje bij te trekken. Die schakel je tegen de massa, middels een drukknopje.

Onder de kap plaats je een relais, die je voorziet van +12V vanaf de accu ( wel goed afzekeren, zo dicht mogelijk bij de accu pluspool)

Ook één kant van het relaiscontact geef je die +12V

De compressor van de hoorn hang je aan de massa en met de plus aan de andere kant van het relaiscontact. Vervolgens de draad vanaf de schakelaar naar de andere kant van de relaisspoel, en klaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke reactie! :P

Dat het verboden is voor gebruik wist ik wel, maar wist niet dat het hebben ervan ook verboden was. Tja, dan is de lol er snel vanaf :whistle:

Misschien toch wel een leuk idee voor later... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm.. er zijn tijden geweest dat er bij iedere verkeerscontrole ff onder de kap gekeken werd... :blush: Vooral bij Manta's, Capri's, Scirocco's enz...:unsure:

Hoe dan ook: Een ieder moet zelf weten offie zo'n ding inbouwd... ik wilde alleen maar ff aangeven dat het niet toegestaan is om zo'n ding te monteren... Ik zou het n.l. erg jammer vinden als mensen dat niet weten en dan strax veel geld aan een boete kwijt zijn. Kun je beter benzine voor kopen, tenslotte...:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De goeden niet te na gesproken maak ik me meer zorgen over hobbyisten die volledige wielophangingen verbouwen, remmen ombouwen, velgen verlassen etcetera zonder het vak te beheersen. Daar lijkt me een vermanend vingertje meer op zijn plaats, maar daar zie ik hem bijna nooit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind die hoorn erg leuk

Utah had volgens mij die Dixie hoorns.

en er mag nou eenmaal meer niet dan wel.

(Durf te wedden dat wrangler87 vroeger een illegale 27MC bak had)

Idd. Ik had hem ook.

Kan niet tegen modder zo'n ding.

Dus er maar weer uit gehaald.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Durf te wedden dat wrangler87 vroeger een illegale 27MC bak had)

Sterker nog, in een ver verleden heeft hij zelfs een keer met de RadioControleDienst te maken gehad. (en die kwamen niet alleen op de koffie)

Voor de jonkies onder ons, tegenwoordig heten ze Agentschap Telecom

Sorry Rob :rolleyes: Hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

luchthoorns kunnen erg slecht tegen stof

bij mij is er ook al een overleden.

je zou er een stuk nylonkous overheen kunnen doen zodat je stof tegenhoud.

is mischien idd een idee. Maar rijdt nou ook zo'n beetje 5 jaar rond met zo'n 2 toon en het ding zat er al onder toen ik de Jeep kocht. Heeft ook zat modder, water en stof over zich heen gekregen en toetert nog steeds als een gek ventje. Als tie nou stuk gaat, ach voor die paar centen dat het spul kost bij de automaterialen zaak vindt ik het wel best. Vindt ik dat ie het knap heeft gedaan voor made in China spul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...