Spring naar bijdragen

Paar kleine probleempjes


martijn12
 Share

Recommended Posts

Bij een 4.2 kun je geen foutcodes uitlezen. :wacko:

Daarbij komt 'ie uit '93, toen bestond de 4.2 al 2 jaar niet meer....

Hoogstens zou het dan een 2.5 kunnen zijn, wat voor de storingscodes niet uitmaakt...

Ok bedankt voor de info want daar dacht ik even niet aan.:lol: Maar goed ik vergelijk het verbruik van mijn auto (4.0) en dat was een tijdje geleden 22/100. ik had een leuke demper( zwaar geluid maar klapperde veel) eronder zitten maar toen ik die eronder deed steeg het verbruik explosief + dat ik slag grotere banden eronder had gedaan.

Heb sinds kort borla uitlaat eronder zitten en heb mijn rij stijl verandert en zuinig dat hij rijd, hij is ook pittiger geworden. Dat kan komen dat hij teweinig tegen druk had met de vorige uitlaat? heb nog niet berekend hoeveel op hoeveel maar het is nu stukken beter. Het zal wel een combinatie zijn van rijden en uitlaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lambda sensor voor '97 4.0 XJ bij dealer (dus Mopar) 110 euro

Bij de jeep dealer kan ik de sensor kopen voor € 152 en bij B&S parts € 117

Wat zijn nou de verschillen tussen Mopar en Crown?

Owja en de Jeep Dealer zij dat er 2 verschillende sensors waren voor mijn auto. Namelijk een met m18 schroefdraad en een met m22 schroefdraad. Klopt dit?, want heb dit verder nog nergens gezien op websites

bewerkt door martijn12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de jeep dealer kan ik de sensor kopen voor € 152 en bij B&S parts € 117

Wat zijn nou de verschillen tussen Mopar en Crown?

Owja en de Jeep Dealer zij dat er 2 verschillende sensors waren voor mijn auto. Namelijk een met m18 schroefdraad en een met m22 schroefdraad. Klopt dit?, want heb dit verder nog nergens gezien op websites

Ja er zijn verschillen tussen Mopar, Crown en andere "universele" sensors. Heb al diverse keren gelezen dat klachten niet verholpen waren met andere sensors, wel met de Mopar. Sommige PCM's lijken gevoelig hiervoor. Zal wel te maken hebben met toleranties waar mee de diverse leveranciers werken.

Verschil in schroefdraad, kan. Heb je al in de Partslist van jouw bouwjaar gekeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Heb je hier wat aan?

1991 t/m 1993

2 OXYGEN SENSOR ***

5600 5925 1 YJXJMJ 6 Cyl. w/18" Pigtail

5602 6827 1 ZJ 6 Cyl. w/22" Pigtail (Oxygen Sensor-J1930)

5300 7638 4-Cyl., w/4-Hole Zirconium

5600 5925 318 Eng., 1992-93

- 5601 7862 1 ZJ PLUG, Oxygen Sensor, w/Leaded Fuel

- 4625 095 1 Y1XJMJ JUMPER WIRE, Oxygen Sensor ***

1994 t/m 1996

2 OXYGEN SENSOR ***

5602 8200 1 YJ,XJ 4 Cyl. w/12" Pigtail

5600 5925 1 YJ,XJ 6 Cyl. w/18" Pigtail (Plug 56017711)

5602 6827 1 ZJ 6 Cyl. w/22" Pigtail (Oxygen Sensor-J1930) (1994-95)

5602 8603 1 1996, 6-Cyl.

5602 7917 1996, 318 Eng.

5602 8301 ZJ 318 Eng. (Mounting Clip 56026785) 1993-95

- 1 SENSOR, Oxygen (After Catalyst) 12" DBL Shield

5604 1006 ZJ

5604 1005 XJ

- 5604 1000 XJ Bracket, Oxgen Sensor

- 6034 456 AR Screw, Oxgen Sensor Mounting

- 6504 313 AR ZJ Clamp

- 5601 7862 1 ZJ PLUG, Oxygen Sensor, w/Leaded Fuel

5602 6785 CLIP, Sensor Mounting (Bracket Type)

5300 7638 1 YJ,XJ 4 Cyl. w/4 Hole Zirconium

5601 7711 XJ,J Gas Eng.

Groet Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5600 5925 1 YJXJMJ 6 Cyl. w/18" Pigtail

5602 6827 1 ZJ 6 Cyl. w/22" Pigtail (Oxygen Sensor-J1930)

Hmm da w/18 en w/22 heb ik wel gezien dan zal het daar wel mee te maken hebben, maar kheb de sensor iig besteld dus nu is het ff afwachten.

Bedankt allemaal voor de hulp :bye1:

Groeten

Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke de sensor is binnen en ik ga hem zometeen ophalen :lol: Hoe kan ik nou controleren of het een echte mopar sensor is een geen crown voor de prijs van een mopar ?:P

..een echte mopar. :lol:

Mopar koopt, net zoals Crown, zijn spullen in bij fabrikanten. In veel gevallen is het exact dezelfde product, de prijzen liggen vaak meer aan de kwantiteit dan kwaliteit.

In bijna alle gevallen voldoen ze beide.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor die sensoren zijn er idd maar een paar fabrikanten op de wereld.

Kwalitatief zal er weinig of geen verschil in zitten.

Zo'n ding moet werken. Doettie dat? Klaar!

Pas wanneer je bij onderdelen als lagerschalen, carrosseriedelen e.d. komt, kan origineel spul aan te bevelen zijn. Maar dan nog zijn er anderen die minstens zo goed spul leveren! Het komt alleen daarbij dusdanig critisch dat je origineel spul neemt, omdat je dan vrijwel zeker weet dat het goed is. En dan vooral kwa maatvoering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Advies: koop de sensor bij de dealer, altijd de goeie en Mopar kwaliteit, voor de prijs hoef je het niet te laten.

Ja er zijn verschillen tussen Mopar, Crown en andere "universele" sensors. Heb al diverse keren gelezen dat klachten niet verholpen waren met andere sensors, wel met de Mopar. Sommige PCM's lijken gevoelig hiervoor. Zal wel te maken hebben met toleranties waar mee de diverse leveranciers werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...