Spring naar bijdragen

Benieuwd : wie heeft andere velgen onder z'n ZJ ?


Recommended Posts

Het is weer tijd voor nieuwe banden :lol:

Mijn huidige General Grabber UHP's (245/70R16) zijn mij uitstekend bevallen; hele goede eigenschappen, nette prijs en een erg mooi uiterlijk (vind ik zelf in elk geval :whistle: )

image155up4.jpg

Het ligt in mijn bedoeling om dezelfde banden opnieuw te kopen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of er ZJ-rijders zijn die iets anders dan de originele Jeep-velgen rijden. Nu rijd ik op de originele 5.9 velgen en ik zie maar heel zelden een foto van een ZJ op andere, grotere (bv. 18 of 19 inch) velgen.

Wie van jullie heeft andere velgen onder zijn ZJ (of weet een foto) en wil er een foto van plaatsen? Ook spannend is natuurlijk waar je ze vandaan hebt en wat ze hebben gekost :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Gisteren bij Reedijk eens gaan kijken wat ze allemaal hadden voor mijn GC. Daar werd ik enorm vriendelijk geholpen en ze wisten alles uit hun hoofd. Ik twijfelde tussen een aantal velgen in de maten 18 en 19 inch met de voorkeur voor (mat)zwart. Eenmaal in de werkplaats werden de door mij gekozen velgen netjes naast de auto gezet en op de juiste hoogt. Door op een afstand te kijken kon je het resultaat zien.

De zwarte velgen vielen een beetje weg en was minder mooi dan ik had verwacht. De zilveren/grijze kwamen qua kleur niet overeen met de platinum grey van mijn 5.9. Vervolgens iets geprobeerd wat ik normaal gesproken nooit zou doen : chroom. Laat dat nou - in mijn ogen - best een geschikte combinatie zijn... Maar het blijft een kwestie van smaak natuurlijk, sommigen zullen het spuuglelijk vinden (hè 'ThomVis' :blush:)

Dus uiteindelijk gegaan voor 20 inch 'Devino DV 717' met Goodyear Eagle RS.A in de maat 245/50R20. Zodoende werden de banden niet breder (alleen optisch). De spacers heb ik laten zitten maar moeten er voor de APK wel tussenuit.

20inch01.jpg

20inch02.jpg

20inch03.jpg

20inch04.jpg

20inch05.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt al een echte bling-bling jeep. :no:

Yep, weer eens wat anders ook. Iedereen heeft inmiddels een verhoogde GC met grofprofiel-banden terwijl je zelden een GC ziet in deze aankleding (ik heb ze niet kunnen vinden op google in elk geval) :lol:

Deels ook een frustratie omdat ik er geen offroad mee mag rijden van m'n vrouw; dat mag alleen met Mini Chaos II en mijn Dodge W200 :blush:. Dan maar de andere kant!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P.s. uhhh wat bedoel je met iedereen verhoogd met grof-profiel banden;)

Ik bedoelde het goed! Ik hou van dikke banden met echt lekker grof profiel. Omdat ik er geen offroad mee rijd, leek het me wat zinloos en dacht ik het eens over een andere boei te gooien; dan maar eens wat geks :B Maar geen spinningwheels; dan moet ik ook aan een gouden voortand en gouden kettingen :ohmy:

Enne... Michel1972 : strak plan! Zeg maar wanneer; dan kom ik ff buurten (of andersom mag ook)!

Het idee van een 'rig of the month' spreekt mij ook wel aan; echt Amerikaans. Mischien een idee om te starten? Moderator? Het topic dat Kameel aangaf is ook leuk als referentiewerk; daar zal ik hem morgen ook eventjes op zetten. Alleen kun je daar geen 'recenties' bij zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er goed uit, ik kan het wel waarderen!! :ohmy: Maar als ik naar de gehele auto kijk, met die velgen en die achterlichten, zou ik toch ook eens denken aan witte hoeklichten aan de voorzijde!? Dat stukkie oranje ontsiert het een beetje. (Staan overigens ook bij mij op het lijstje... )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...