Spring naar bijdragen

electrische jeep van de toekomst...


fransdemers
 Share

Recommended Posts

Stel nu... dat men het zover drijft dat de electrische auto er toch ooit doorkomt...

Dan vraag ik me af: hoe gaan ze dat in godsnaam flikken om in de winter zo'n ding te verwarmen ?

Nu hebben we dankzij de hoge warmtedissipatie van onze verbrandingsmotor genoeg warmte om de cabine op te stoken als een oven. Deze morgen, als het vriest dat het kraakt is dit wel lekker knus...

en vergeten we de ruitontdooing niet !

Maar, in die electrische auto's zit een batterij waar je amper in goede omstandigheden heen en weer naar de supermarkt mee kan... daaruit de energie putten om de cabine te verwarmen en de ruiten te ontdooien, spreken we dan nog niet van lichten en ruitenwissers, ... zoiets gaat die batterij heel snel uitputten...

dus vroeg ik me af: hoe gaan ze dat oplossen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frans,

Tegen die tijd is de aarde ook verder opgewarmd.

Dus kou zul je daar in Belgie niet echt last van hebben.

Meer probleem met warmte, en aangezien airco te veel energie vreet.

doe je gewoon het raampje open, topje er af, of voor enkele die een slijptol nemen.:yes: (ooit ergen anders gelezen op dit forum)

Maar effe ontopic,

een warmte wisselaar zou kunnen, inplaats enkel een airco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren gezien in top gear op BBC2:

de electrische tesla auto uit california, gebaseerd op het platform van een lotus elise: ging als een speer, klopte zelfs de elise op de fast track...

maar, na 50 miles: pffffffffzzzzwwww.... platte batterij... en het duurt 16 uur om deze op te laden. conclusie: rubbish ! Wel fun om te driven, maar iedere keer die lange laadduur is niet gebruiksvriendelijk.

toen kwam James may met een honda electrisch op de proppen. een full size family car met een electromotor. Niet gevoed door batterijen echter, maar wel door een brandstofcel op waterstof. en dat ging heel goed. Actieradius 350 km met een tank waterstof. In california kost dit de prijs van de benzine.

Dit is volgens top gear het enige alternatief voor de toekomst. En je verliest geen functionaliteiten noch actieradius.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, brandstof cel... super idee maar helaas nog enkele haken en ogen.. we hebben het hier over een soortiment van druk vat..... met een bar of 300... OP het moment dat je dit in een auto zet moet je er wel zeker van zijn dat er niets mee kan gebeuren zoals tijdens een aanrijding o.i.d. dus daar moeten we nog iets mee.....iemand een idee?. UIteindelijk wel een van de meest schone brandstof bronnen...

een electrokar is eigenlijk ook al prima om mee te beginnen... heb zelf al eens gedact om een 2cv om te bouwen... een tijd geloeden zat ik in de electrische hftrucks en wilde hier de tecniek van af halen. een 2cv was mooi licht, simpel en ik wilde de bak gewoon handhaven... accu's zouden een probleem kunnen zijn voor lange afstanden maar zeg nu zelf, uitzonderingen daargelaten, voor het gewone woon-werk verkeer zou 50 miles toch al een hele rit zijn...

ach ja... in principe is de auto die op lucht rijdt ook al uitgevondne alleen heeft Shell uiteraard dit patent ook al in handen.... misschien gewoon maar wachten tot de fossiele brandstof op raakt?...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaf een elektrische auto, niet zo druk maken om de verwarming, global warming!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Graag dan wel een met chip gesingroniseerd aan het gaspedaal, voor het geluid van een chevy big block dan wel een 8 cilinder, tuurlijk

We moeten maar vast onze geluiden van de veel aanbeden en overschatte motoren opnemen, en kunnen dit als optie laten inplanteren in onze toekomstige elek. JEEP

daar komt hij weer

nou dooooooooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan uit ervaring vertellen dat electrische tractie heerlijk rijdt.

En het aanloopkoppel van zo'n E-motor is echt gigantisch! Heerlijk in het terrein dus!

Maar voordat we allemaal in electrische Wranglers rijden, zal er nog wel wat water door de rijn vloeien....:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Er is al een enorm gave motor"fiets"

En als het gaat om elektrisch offroaden op twee wielen:

http://www.amt.nl/web/Nieuws/Autotechniek/Tonen-Nieuws-Autotechniek/Elektrische-crossmotoren-wat-maken-ze-waar2.htm

Wat betreft mijn Jeep: ik hou 'm wel (levert nu toch niets meer op) totdat de alternatieven er zijn (en betaalbaar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Misschien als eens eerder gepost , maar ik kwam hem ergens tegen.....:yes:

Jeep op elektriciteit

jeepwrangler_evconcept.jpgChrysler is, hoewel noodlijdend, toch bezig met de toekomst. Dat bewijzen hybride uitvoeringen van de Jeep Wrangler Unlimited en Patriot. Van beide modellen is een EV uitvoering in de maak, en beiden beogen elektrisch aangedreven terreinwagens te zijn. Dat laatste lukt nog niet helemaal: ze zijn vooralsnog achterwielaangedreven. Het merk probeert elektromotoren op alle vier wielen uit, maar die technologie is wat ingewikkelder.

De Jeep Wrangler Unlimited EV ziet eruit als de bekende Jeep en beschikt over een elektrisch pakket en een zuinige benzinemotor. Het is ook mogelijk om geheel elektrisch, dus emissievrij te rijden. De actieradius bedraagt dan een matige 60 km. Wanneer benzinemotor en elektra samenwerken is de actieradius ongeveer 600 kilometer. Energie die vrijkomt tijdens het afremmen wordt weer gebruikt om de lithium-ion accu te laden. Het is bekend dat elektromotoren al vroeg veel vermogen leveren. De elektromotor in de Wrangler levert bijvoorbeeld 94 pk, met de benzinemotor erbij is dat maar liefst 268 pk. Dat levert een acceleratietijd van 0 naar 100 km/h in ongeveer 9 seconden. De lader aan boord werkt met 110 of 220 volt en kan gewoon in de 'muur' geplugd worden.

De Jeep Patriot EV heeft ongeveer dezelfde techniek. Het totale vermogen komt op 200 pk, waarvan de elektromotor er 60 voor zijn rekening neemt. De 0-100 tijd bedraagt 8 seconden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...