Spring naar bijdragen

Cyril_cj5

Forum member
  • Aantal bijdragen

    173
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Cyril_cj5

  • Verjaardag 19/04/1981

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Roermond

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-5
  • Bouwjaar
    1983

Cyril_cj5's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. mijn aankoop advies:... Weet wat je wil... wil je en mooie cj of wil je er eentje om mee het terrein in te gaan?... Elke jeep heeft wel een plus of een minpunt... en meestal zijn de minpuntjes het begin van een hoop werk. Vaak stopt het niet met dat eene puntje... dit puntje heeft weer te maken met iets anders en dat heeft weer ergens anders mee te maken enz enz. voor je het weet heb je je hele jeep uit elkaar liggen en heb je een restauratie project... Mijn advies op de 3000,--: dit kan echt niet veel zijn...of je moet het juist zien als een restauratieproject dan moet je een zo compleet mogelijke jeep vinden voor een lage prijs... de kosten van een restauratie schat ik toch op minimaal op een 5000,-- (ja, afhankelijk wat je hergebruikt, wat je al allemaal hebt aan je project en hoe je hem er wilt laten uitzien). en als je het helemaal grondig wilt doen dan ben je misschien wel 15 tot 20.000 kwijt voor een grondige restauratie (en ook dan moet je vaak nog heel veel zelf doen...) tel je 3000 en 5000 bij elkaar op kom je op 8.000 (jaja..ik heb mijn school afgemaakt..) als je voor dit geld een CJ vind die je past zul je naar alle waarschijnlijkheid toch nog een aantal punten vinden waar je misschien niet tevreden mee bent...en die je dan weer wilt veranderen....en weer kost het een paar 1000 euro... je ziet dan ook dat het er eigenlijk niet toe doet of de jeep geimporteerd is of niet....het belangrijlkste is dat je een NL kenteken hebt en het liefst een APK.. dat maakt het een stuk makkelijker en weet je dat de jeep iig nog niet zo lang geleden ook op de weg heeft gereden en gekeurd is.... een tip is als je echt intresse hebt neem dan iemand mee die een CJ door en door kent... er zijn er hier geloof ik zat die staan te springen..... succes!
  2. Hmmm... makes sence... zou de huidige electronica dit niet trekken zonder aanpassingen? aangezien het gaat om maar een klein beetje hulp? bij hogere toernetallen zal het wle meevallen denk ik maar echt alleen voor onderin.. ach ja, we gaan het een keer proberen. eerst de loods afbouwen en dan verder aan de jeep...
  3. koude, natte en sneeuwachtige zaterdagen maken me helemaal gek.... en dan ga je dus "gekke" dingen bedenken. Wat denken jullie hiervan: Ik eb een 4.0 Blok in mijn CJ gelegd en heb nog de aircopomp erop zitten met de gedachte dat ik daar wel eens iets mee zou kunnen doen... Wat als ik de koppeling erop laat zitten en hierachter een compressor zou plaatsen. stel ik zou de compressor in de luchtinlaat laten komen. zou dit het vermogen in het lagere toerenbereik kunnen boosten? ( misschien niet iets voor het 4.0 blok maar mogelijk ook een idee om de 4.2 eventueel wat te kietelen) de meest simpele compressoren van bv een koelkast kunnen al best wat lucht extra geven. (niet zoveel als een echte charger maar wie weet help het) wat denken jullie?
  4. Een CJ5.... niet mijn smaak...zoals ze bij d e buren zeggen: Zum Kotsen.. heeft iets weg van een boot of zo.... http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/405223634-jeep-cj-5-bj-1975.html?return=eJwtjE0OgjAQhe9CAktoLbooaQjepGlrWil0wgzRaLy7Q3T1vveTZ7XU76TFgFqee11hsJuLQyQC3XVzgbC2i91mgmwtYbvm7jdpIcL4zEY2Hg2VWk2yVlefGFgzsb4SMOLN47%2BFIxUMCxfTui9hS47t%2FGDr7kwFj4NTA7Ab0UBBcsUHcxG9qobPF%2B6sNm8%3D&df=1&fta=eNo1kEtuwzAMRO%2BiRdb6S6bgK%2FQKgX5O3TqxEDmJ0SB3r8S0u8fhkAOMBwPPChbI7boc736pxFUwbd6XkR1SHbcVmEszuGWDn7m4OqXalLIBdecCl9s5X%2Bfovh8Qv9xaZ%2BCHUm4jPZS1bnFNedRUiv5VAin%2BlImb230FAWROGMeNBhI0ZVHLnVlupQ6mg5kCZwjB27YyyWZrFSo2SI0gbOK78H4QAx6pSauEkOOAXjlNClcyiBgbUBVof2NiEExgglBU5g48mPavg48MgQY%2BsW7WeRC0AY%2FR6n7FshTWIHCqeyhLmWZUojYRPZGxiKsghXh7VPToCU3zb8Vk8QYhFYJMnvZyWOtpW4tP9bjky2n7%2FO9vAHL2%2B7FX2lpMMPQmgfgHcR9%2FeCfOA4Xn6%2FULdauN1Q%3D%3D&fta_ind=7&fs=1&thumb_click=1#photoGallery
  5. Ok, I understand. het ziet er iig mooi uit.!
  6. Das een hele goeie Aitze, dit zie je vaak bij wagens die niet echt warm gereden worden. veel koolaanslag op de kleppen. wat je kunt proberen om de klepzittingen schoon te branden is om de motor warm te laten lopen, dan een dun slangetje op je inlaatpruitstuk lostrekken en hier een 1/4 liter remolie door laten aanzuigen. Je motor wordt hier mooi schoon van en je hoort bijna direct het verschil... Wel een tip: doe dit ergens waar even geen mensen komen of 's avonds laat op een verlaten stuk weiland want het geeft echt tering veel rook.... Succes
  7. ziet er mooi uit maar kom je door de apk met enkel een hydraulische besturing? ipv een bekractiger? succes
  8. Cyril_cj5

    Gespot!

    Heee.... die met die vleesspies heb ik ook gezien....die moet toch wel hier door iemand bekend zijn of is de schaamte zoooooo groot haha?
  9. Het stuurblokje zit er coninsch op. met een trekker gaat het het beste als je hem even op spanning trekt en dan het stuur los laat schrikken. en dan de rest uitbouwen...(check ook effe of je ring voor het knipperlichthandletje niet gammel is. dat kun je dan iig ook vervangen als je toch alle slos hebt hangen... Succes.
  10. Cyril_cj5

    Hallo!

    hi jeeper... here's an onther Roermond jeeper.... and there are a lot more....so if you want to please come over and we'll chit chat about our stuff that make the misses totally nuts haha...
  11. ik heb zelf een 4.0 in mijn cj gelegd en ook een externe pomp gemonteerd. je kunt gemakkelijk aan een Opel pomp komen. deze zijn overal te krijgen en werken prima. je kunt ze gewooon tussen de aanvoerleiding zetten en aansturen met een 1 kabeltje. bevestiging met een boutje aan het chassis met z'on pijp/ kabelbeugeltje. je weet wel zo eentje met rubber erom. trilt ie niet mee... succes... indien gewenst, stuur effe een berichtje , maak ik een foto..
  12. heeee.... was jij toevallig bij heuts in roermond vandaag?

    zo ja heb je toen dat blond ding gezien?...

  13. Hoi Kenzo,

    wordt je jeep inmiddels gelast? ik woon in Roermond en kan evetueel ook nog wel wat voor je betekenen... electrisch en ook MiG MAG ( Co2).

    EN ik zag verschillende verhalen en fabeltjes voorbij komen maar er zijn verschillende mogelijkheden... en wat het "beste" is hangt van heel veel factoren af...

    succes.

    Groet Cyril, die veel last.....(en ook met koper om gaatjes in de carroserie te dichten, dit is een goede tipe van FM. hetis misschien niet de sterkste las maar meer dan ruim voldoende voor de carroserie)

  14. Hee michel, Thanks man! dit is goed nieuws!. de 50 cm haal ik gemakkelijk, de 3 cm is goed dan ook een stuk makkelijker....
  15. Jeepers,... langzamerhand gaat het wat worden, vandaag met de jeep sinds een jaar of 6 voor het eerst op eigen kracht naar buiten gereden...(milestone bereikt haha) nu begint het langzaam weer te kriebelen en moet ik de jeep gaan preppen voor een rdw keuring.... nu mijn vraag, er zijn vast wel mensen met hetzelfde probleem en misschien hebben zij een oplossing: Ik heb brede assen op mijn CJ en technisch gezien steken mijn wielen te ver uit. niet alleen buiten het koestwerk maar ook voldoe ik niet aan de maat van 40 cm vanaf het buitenste punt van de wagen (spiegels niet meegerekend) tot an de buitenkant van de lampen. de laastte keer heb ik originele CJ velgen gebruikt met standaard banden en kwam ik op 42 cm en heb ik losse lampen moeten plaatsen... dit wil ik eigenlijk niet doen en wil ik gewoon een set velgen hebben liggen die passen voor de 3 cm buiten de spatbord verbreders en die de maat van 40 cm halen. Heeft iemand dit al eens uitgemeten? of heeft iemand bijvoorbeeld al een maat velg die aan beide eisen voldoet en weet waar ze origineel vanaf komen.... Laat ik het maar zo eens een keer proberen vooraleer ik aan de slag ga om zelf iets uit te zoeken.... Thansk voor jullie reacties!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...