michel1972 Geplaatst November 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2008 http://www.christenunie.nl/nl/k/91/news/view/319420/48130/ChristenUnie-legt-belastingvrij-rijden-aan-banden.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst November 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2008 Nou Michel dan mot je toch maar snel een CJ kopen ipv die YJ nou kan het nog! Die XJ redt het niet meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrislinford Geplaatst November 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2008 Misschien bij de Fehac aansluiten? Subject: FEHAC: belastingvrijstelling blijft nog 3 jaar intact. Daarna km-heffing met vrijstelling voor 25+ voertuigen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst November 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2008 (bewerkt) heb ik mazzel dat mijn CJ7 30 jaar oud is. dus dat wil zeggen dat mijn CJ7 na 31-12-2011 nog meer in waarde gaat stijgen. dus de eerste Wranglers yj hebben pech gehad. en na 31-12-2011 geldt deze vrijstellingregeling nog alleen voor auto's van bwjr 1986 en ouder November 28, 2008 bewerkt door F.M Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 28, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2008 heb ik mazzel dat mijn CJ7 30 jaar oud is. dus dat wil zeggen dat mijn CJ7 na 31-12-2011 nog meer in waarde gaat stijgen. dus de eerste Wranglers yj hebben pech gehad. en na 31-12-2011 geldt deze vrijstellingregeling nog alleen voor auto's van bwjr 1986 en ouder Geloof mij over 10 jaar praat jij anders! Je weet toch hoe de politiek werkt? Oeps wat vraag ik nu aan jou. Ben jij zo iemand die politiek maar eng vindt en er niks van wil weten? Ik zal even in het kort uitleggen hoe de politiek werkt FM. Iedereen maar dan ook iedereen komt dadelijk voor hetzelfde in aanmerking en alles waarbij de staat geld laat liggen zal onder de loep genomen worden en alles wat de staat geld kost gaat op de schop. Ook het belastingvrije rijden gaat er een keer aan. Dat zal niet gebeuren bij dit kabinet en waarschijnlijk ook niet bij het volgende kabinet maar het gaat zeker gebeuren binnen 10 jaar. Milieu gaat een grote rol spelen in de toekomst en jouw CJ maar ook alle andere autos van 10 jaar of ouder gaan nooit meer binnen de dan geldende regels vallen. Dus komen ze in een aparte categorie die dadelijk echt meer moet gaan betalen als auto's die wel binnen de dan geldende regels vallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst November 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2008 Het gaat in ieder geval niet lekker zitten met de bijtelling voor mijn XJ. die is nu 25% van € 2.000 en dat wordt dan een krappe € 40.000. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2008 wat ze ook doen blijf toch Jeep rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst November 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2008 (bewerkt) Geloof mij over 10 jaar praat jij anders! Je weet toch hoe de politiek werkt? Oeps wat vraag ik nu aan jou. Ben jij zo iemand die politiek maar eng vindt en er niks van wil weten? Ik zal even in het kort uitleggen hoe de politiek werkt FM. Iedereen maar dan ook iedereen komt dadelijk voor hetzelfde in aanmerking en alles waarbij de staat geld laat liggen zal onder de loep genomen worden en alles wat de staat geld kost gaat op de schop. Ook het belastingvrije rijden gaat er een keer aan. Dat zal niet gebeuren bij dit kabinet en waarschijnlijk ook niet bij het volgende kabinet maar het gaat zeker gebeuren binnen 10 jaar. Milieu gaat een grote rol spelen in de toekomst en jouw CJ maar ook alle andere autos van 10 jaar of ouder gaan nooit meer binnen de dan geldende regels vallen. Dus komen ze in een aparte categorie die dadelijk echt meer moet gaan betalen als auto's die wel binnen de dan geldende regels vallen. we zullen wel zien. hoe de wereld erover 10 jaar eruit ziet. ps koop maar snel een jeep van bwj 86 of ouder. want wie weet piep je over 10 jaar wel anders November 28, 2008 bewerkt door F.M Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst November 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2008 Over drie jaar is die van mij 35 jaar .........en heb ik de CJ7.....al 17 jaar. Persoonlijk kan ik niet zoveel slechts aan deze regeling ondekken,tot 2000 en dan de regeling opheffen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 28, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2008 (bewerkt) we zullen wel zien. hoe de wereld erover 10 jaar eruit ziet. ps koop maar snel een jeep van bwj 86 of ouder. want wie weet piep je over 10 jaar wel anders Klopt helemaal in 10 jaar kan er veel veranderen en ik ben het helemaal met Dezperado eens. Ik blijf ook gewoon jeep rijden. En ook gewoon op benzine en dat geldt ook voor mijn andere voertuigen die ik heb. Mij maakt het niks uit wat er gaat veranderen maar ik kan me voorstellen dat er misschien wel mensen zijn voor wie deze regels wel van invloed kunnen zijn. November 28, 2008 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst November 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2011 HET WETSVOORSTEL bron T W E E D E K A M E R D E R S T A T E N - G E N E R A A L 2 Vergaderjaar 2011-2012 33 007 Wijziging van de Wet op de belasting van personenauto’s en motorrijwielen 1992, de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 en enige andere wetten (Wet uitwerking autobrief) Nr. 10 AMENDEMENT VAN HET LID VAN VLIET Ontvangen 15 november 2011 De ondergetekende stelt het volgende amendement voor: I Artikel XX komt te luiden: ARTIKEL XX De Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 wordt als volgt gewijzigd: A. De artikelen 28, 49 en 68 vervallen. B. Artikel 72 wordt als volgt gewijzigd: 1. Het eerste lid, onderdeel b, komt te luiden: b. die ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen, en die, voor zover het vrachtauto’s of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig worden gebruikt;. 2. Er worden twee leden toegevoegd, luidende: 3. De vrijstelling, bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, geldt voor personenauto´s die op 31 december 2011 nog geen 25 jaar oud waren, niet voor het gedeelte van de belasting dat wordt geheven ingevolge artikel 23, tweede of derde lid. De eerste volzin is van overeenkomstige toepassing voor bestelauto´s, andere dan bestelauto´s als bedoeld in de artikelen 24a of 24b, die op 31 december 2011 nog geen 25 jaar oud waren. 4. De vrijstelling, bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, wordt, met inachtneming van het derde lid, mede verleend voor motorrijtuigen die niet voldoen aan de voorwaarde dat zij ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen, indien het motorrijtuig: a. op 31 december 2011 ten minste 25 jaar oud was; b. in 1987 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming ten minste 26 jaar geleden is; c. in 1988 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming ten minste 27 jaar geleden is; d. in 1989 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming ten minste 28 jaar geleden is; dan wel e. in 1990 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming ten minste 29 jaar geleden is. II Na artikel XXIII wordt een artikel ingevoegd, luidende: ARTIKEL XXIIIa In de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 vervalt artikel 72, vierde lid, met ingang van 1 januari 2021. Toelichting Deze wijziging strekt ertoe de bevriezing per 1 januari 2012 van de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor oldtimers ongedaan te maken. In plaats van de in het Belastingplan 2009 voorziene volledige uitsluiting van motorrijtuigen die op de vaste datum van 1 januari 2012 minder dan 25 jaar geleden in gebruik zijn genomen, blijft de vrijstelling verbonden aan een algemene leeftijdsgrens. De huidige voorwaarde dat het voertuig 25 jaar of ouder moet zijn wordt daarbij vervangen door de voorwaarde dat het motorrijtuig ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen. Voor nieuwe gevallen - dat wil zeggen motorrijtuigen die op 31 december 2011 nog geen 25 jaar oud zijn - strekt de vrijstelling zich daarbij niet langer uit tot een eventuele brandstoftoeslag. Concreet zullen personenauto’s en bestelauto’s van particulieren die rijden op diesel en LPG en de komende jaren voor het eerst in aanmerking komen voor de oldtimervrijstelling nog wel de diesel en LPG toeslag in de MRB betalen maar niet het basisbedrag. Tevens zullen ze vrijgesteld zijn van de provinciale opcenten. Voor voertuigen die op 31 december 2011 al 25 jaar of ouder zijn en op grond van de huidige regelgeving voor de vrijstelling in aanmerking komen, wordt een overgangsregeling getroffen. Hoewel deze auto’s nog niet voldoen aan de termijn van 30 jaar, behouden zij ook na 31 december 2011 de huidige vrijstelling, inclusief eventuele brandstoftoeslag. Daarnaast wordt een overgangsregeling getroffen voor voertuigen die de komende jaren de leeftijd van 25 jaar bereiken en bij handhaving van de 25-jaarsgrens al eerder in aanmerking zouden zijn gekomen voor de vrijstelling. Voertuigen die in 1987 voor het eerst in gebruik zijn genomen komen na 26 jaar in aanmerking voor de vrijstelling. Voor voertuigen uit 1988 ligt de grens bij 27 jaar, voor voertuigen uit 1989 bij 28 jaar en voor voertuigen uit 1990 bij 29 jaar. Voor voertuigen die voor het eerst in gebruik zijn genomen na 1990 is de algemene grens van 30 jaar van toepassing. De overgangsbepaling verliest op 1 januari 2021 haar belang en wordt per die datum weer ingetrokken. De budgettaire effecten zijn als volgt: 2012 2013 2014 2015 Struc. Oldtimers naar 30 jaar 0 -3 -5 -7 -21 De dekking van dit amendement wordt voor de huidige kabinetsperiode gevonden in de opbrengst van het amendement Huizing/Omtzigt (Kamerstukken II 2011/12, 33 007, nr. . In 2015 vindt een weging plaats over het beleid dat met dit amendement wordt ingezet, dit in relatie tot de benodigde structurele dekking daarvoor. Hierop wordt teruggekomen in de eerstvolgende autobrief (2015). _________________ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst November 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2011 Lijkt me een keurige regeling (zeker voor een PVV-er ;-) er vanuitgaande dat de regeling geschrapt zou worden: tel je zegeningen, Jeeps worden vanzelf een keer oud. Wat wel zorgelijk is dat door de huidige slurptaxregeling voor nieuwe auto;s, de nieuwe Wranglers zo duur worden dat ze nauwelijks meer verkocht worden. Hierdoor gaat de doorstroming wel stokken natuurlijk. Als je kijkt dat een kale 5d Wrangler (met verlaagd trekgewicht van 1000kg, wil je een fatsoenlijk trekgewicht dan ben je een paar 1000 euro extra kwijt) meer dan 50k kost, dan wordt het een dure hobby... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst November 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2011 Weer een gemiste kans! Waarom niet een import belasting erop van vijf jaar( Houderschapsbelasting) ,zodat mensen die in bijvoorbeeld in Duitsland een mileubelastende diesel kopen om hier lekker rond te gaan knorren een beetje afgeremd worden. Waardoor de regeling zijn draagkracht verliest bij de rest van de bevolking. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst November 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2011 Diesels en LPG na 1986 worden ook belast. Op termijn zullen diesels en Lpg van alle bouwjaren belast worden. Vind het met oog op verzamelaar en liefhebber redelijk, degene die voordelig oldtimer wil rijden is iets duurder uit maar blijft wel betaalbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst November 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2011 Ook in de BTW is het nodige veranderd voor auto's van -in dit geval- 15 jaar en ouder. Als je dus een dergelijke auto "op de zaak" hebt is het vanaf 1 juli 2011 goed opletten omdat de correctie voor de BTW op privé gebruik stevig is aangepast. En "aanpassen" betekent meestal ......... Juist! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst December 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2011 En dit zat er natuurlijk ook al al aan te komen: De oldtimerregeling is aangepast om tegemoet te komen aan de wensen van de hobbyisten om het cultureel erfgoed in stand te houden. Maar natuurlijk worden er ondertussen ook veel milieuvervuilende (met name diesel)auto's geïmporteerd van 1986 of ouder voor dagelijks gebruik. Om daar paal en perk aan te stellen komt de regering nog met een plan om de parallelimport van oude, vervuilende oldtimers te beperken. Dat plan moet indien mogelijk op 1 maart 2012 uitgewerkt zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst January 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2012 De Tweede Kamer is akkoord gegaan met het plan om klassiekers van dertig jaar en ouder een wegenbelastingvrijstelling te geven. Tot op heden was het plan om auto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dieseltank Geplaatst January 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2012 Weet iemand of er nog verschil zit in grijs en geel kenteken wat belastingvrij betreft? Mijn CJ is van '81 met grijs kenteken; blijf ik dan belastingvrij mag ik hopen? Bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst January 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2012 Weet iemand of er nog verschil zit in grijs en geel kenteken wat belastingvrij betreft? Mijn CJ is van '81 met grijs kenteken; blijf ik dan belastingvrij mag ik hopen? Bert Volgens mij niks Motorrijtuigenbelasting Als een motorrijtuig (personenauto, bestelauto, vrachtauto, autobus of motorrijwiel) op uw naam staat, moet u motorrijtuigenbelasting betalen. Motorrijtuigenbelasting berekenen Hoeveel motorrijtuigenbelasting u moet betalen, hangt af van een aantal factoren. Wilt u berekenen hoeveel motorrijtuigenbelasting u moet betalen, dan kunt u gebruikmaken van de rekenhulp voor motorrijtuigenbelasting. Hoe hoog de motorrijtuigenbelasting is voor uw vrachtauto, kunt u opzoeken in de tabel voor motorrijtuigenbelasting voor vrachtauto's. Motorrijtuigenbelasting betalen U kunt uw motorrijtuigenbelasting op 2 manieren betalen: via een automatische incassoAls u een machtigingsformulier invult, schrijven wij elke maand de motorrijtuigenbelasting automatisch van uw rekening af. met een acceptgiro Gewijzigde vrijstelling oldtimers Vanaf 1 januari 2012 geldt een vrijstelling voor motorrijtuigen die ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen. De datum 1e toelating bepaalt wanneer een motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen. Let op! Voor vrachtauto's en autobussen geldt deze vrijstelling alleen als deze niet bedrijfsmatig worden gebruikt. Brandstoftoeslag Als voor het motorrijtuig een brandstoftoeslag moet worden betaald, geldt de vrijstelling niet voor deze toeslag. De brandstoftoeslag moet dus betaald worden. Overgangsregeling In de volgende situaties krijgt u vrijstelling van belasting: Het motorrijtuig is op 31 december 2011 ten minste 25 jaar oud. Het motorrijtuig is in 1987 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 26 jaar geleden. Het motorrijtuig is in 1988 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 27 jaar geleden. Het motorrijtuig is in 1989 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 28 jaar geleden. Het motorrijtuig is in 1990 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 29 jaar geleden. Let op! Voor de vrijstellingen 2 tot en met 5 moet een eventueel verschuldigde brandstoftoeslag wel worden betaald. Snel naar Rekenhulp motorrijtuigenbelasting Tabellen motorrijtuigenbelasting vrachtauto's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dieseltank Geplaatst January 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2012 Als ik het verhaal goe begrijp moet ik wel een vrijstelling aanvragen voor bedrijfswagens, met het daarvoor te downloaden formulier. Dat ga ik dan maar doen voordat de belastingdienst gaat sturen. Weet iemand of er ook verschil is in APK: boven de 30 jaar voor bedrijfswagens nog jaarlijks keuren? Als dat zo is ga ik geel kenteken aanvragen. Bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst January 16, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2012 bedrijfswagens boven de 3500kg hebben geen vrijstelling voor de apk tot 3500 is hetzelfde als personenauto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst January 16, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2012 En als je een grijs-kenteken hebt op LPG, die dus mog oltimer moet worden (volgens de regeling in 2015) , zou je daar dan ook geen brandstof-toeslag voor hoeven te betalen , omdat dat nu ook niet is ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.