Spring naar bijdragen

Trotse Jeep eigenaars gezocht voor portretserie


Mitchell2.24v
 Share

Recommended Posts

Ed = Ed .. mooi geschoten. :whistle:

Dat is heel fijn om te horen, want dat was namelijk ook precies de bedoeling.

Hoop dat ie snel weer terug is ( of nog beter : vervangen wordt....) , kan het project weer verder..:bye1:

Door kan ik nu ook (met geleend toestel), maar mijn eigen toestel terug is toch het fijnst. Dus ik hoop het ook, dat die snel weer terug is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 150
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

:yes:

Tja, vind de eerste serie (postje van 7 januari) eigenlijk toch wel mooier.

Hierop is de Jeep duidelijk herkenbaar.

Is heel belangrijk voor de Jeeper zelf ... toch?

De Jeep mag best wazig zijn, als je maar goed kunt zien "welke" Jeep het is.

Ook ik vind die voor onze doeleinden mooier , echter kan ik me goed voorstellen dat ze op de academy andere eisen stellen :wacko:..... Blijven mooie foto`s maar ook ik zie liever wat meer Jeep op de picture....:yes:. Wel leuk om veel verschillende ideeen te proberen , vaak zit er toch iets verassends tussen wat je anders niet geprobeerd had. Leuke opdrachten dus voor Mitchell.......( volgende keer in de zomer graag....:bye1:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, vind de eerste serie (postje van 7 januari) eigenlijk toch wel mooier.

Hierop is de Jeep duidelijk herkenbaar.

Is heel belangrijk voor de Jeeper zelf ... toch?

De Jeep mag best wazig zijn, als je maar goed kunt zien "welke" Jeep het is.

Ja, dat is waar. Voor de Jeeper heeft zo'n beeld veel meer waarde. Vanuit fotografisch oogpunt is zo'n beeld echter minder interessant. En dat is juist wat ik nu moet zien te bereiken, een beeld dat fotografisch gezien genoeg waarde heeft.

Een bijkomend probleem is dat sommige Jeeps beter herkenbaar zijn dan anderen. Sommige Jeeps zijn enorm verbouwd en herken je bij wijze van spreken van een kilometer afstand. Anderen zijn wat meer standaard en worden dus moeilijker herkend.

Hoeveel groene of zwarte TJs zijn er? En hoeveel met een lier erop? De TJ van Ad heeft een gele onderkant, en die kan je dus op een van de foto's goed herkennen. Ook de Jeep van Ed herken je direct: een witte met zo'n CarBra aan de voorkant.

Bij Jan in Monster stonden zaterdag twee zwarte wranglers die er nagenoeg gelijk uitzagen. Beide zwart, beide evenveel verhoogd. Volgens mij waren alleend velgen een duidelijk punt van verschil.

Dat krijg je wel duidelijk in een serie zoals de eerste, in de tweede serie wordt dat inderdaad minder.

:yes:

Ook ik vind die voor onze doeleinden mooier , echter kan ik me goed voorstellen dat ze op de academy andere eisen stellen :wacko:.....

Dat klopt. Om een rottige vergelijking te maken, als Jeepre kun je soms iets oplossen met DuckTape of een Tie Wrap. Dat doe ik zelf ook, maar als monteur in een merkgarage, kom je daar niet mee weg. Met mijn foto's is het net zo. Ik zit op de Academie om uiteindelijk professioneel fotograaf te worden, dus moet ik oplossingen bedenken die passen bij een professioneel fotograaf.

Blijven mooie foto`s maar ook ik zie liever wat meer Jeep op de picture....:yes:. Wel leuk om veel verschillende ideeen te proberen , vaak zit er toch iets verassends tussen wat je anders niet geprobeerd had. Leuke opdrachten dus voor Mitchell.......( volgende keer in de zomer graag....:bye1:)

Zelf vind ik de eerste serie ook erg leuk, maar hij is niet goed genoeg voro de Academie.

Enne in de zomer schiet het lekkerder, dat klopt. :P

Uiteindelijk komnt het er denk ik op neer dat ik per portret (=eigenaar / bestuurder) verschillende composities moet proberen, waaronder dus ook de variant(en) die voor de Jeeper het mooist zijn (zoals in de eerste serie). Dan kan ik een deel voor de Academie gebruiken, en een deel is voor de Jeepers zelf leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit soort dingen moet altijd even bezinken.

Ik ga nog een derde serie uitproberen, waarbij de bestuurder iets dichter op de Jeep staat, zodat ik beiden scherp kan krijgen. Daarbij hoop ik de achtergrond nog wel iets onscherp te krijgen, zodat de nadruk wel op de Jeep en de eigenaar blijft liggen.

Het gaat mij uiteindelijk toch ook om de combinatie van de Jeep en de eigenaar, dus jullie hebben gelijk, de Jeep moet beter herkenbaar zijn.

Ik hoop vandaag of morgen even een testje met mijn eigen auto te doen. Eens zien of / hoe het werkt en wat eruit komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In je inleiding van dit leuke topic schreef je het volgende :

Ik zoek dus mensen die in hun dagelijks kleding (strak in pak, of overall, alles er tussenin, afhankelijk van wat je normaal overdag draagt) op de foto willen naast de Jeep.

Weet niet of dit ook al gewijzigd is , maar dit zie je ook niet terug komen (behalve jeeped :no:). Idee om iedereen ook iets vast te laten houden van iets wat hij/zij doet, bv. gereedschap in het geval van Ed ?

bewerkt door EJG
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In je inleiding van dit leuke topic schhref je het volgende :

Weet niet of dit ook al gewijzigd is , maar dit zie je ook niet terug komen (behalve jeeped :whistle:). Idee om iedereen ook iets vast te laten houden van iets wat hij/zij doet, bv. gereedschap in het geval van Ed ?

Goed idee! Ik wil op de foto met een mainframe!

Weet alleen niet of mijn baas het goed vindt als ik de Jeep de computerzaal op rijdt :no:

Aan de andere kant is het misschien wel een idee om mijn werk op de achtergrond te fotograferen.

Kan je meteen door naar Michel1972. Die zit een paar 100 meter verderop :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toetsenbord in je handen en we snappen dat je in de ICT zit

Bill Gates masker op en we snappen dat je in de ICT zit

Cd rom in je handen en we snappen dat je in de ICT zit

enz

enz

Probeer de rode draad te zien;)

bewerkt door EJG
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet of dit ook al gewijzigd is , maar dit zie je ook niet terug komen (behalve jeeped :D). Idee om iedereen ook iets vast te laten houden van iets wat hij/zij doet, bv. gereedschap in het geval van Ed ?

Dat is inderdaad nog wel de bedoeling. De laatste tijd ben ik zelf echter wat chaotisch :D en heb ik veel Jeepers min of meer bij toeval getroffen.

Goed idee! Ik wil op de foto met een mainframe!

Weet alleen niet of mijn baas het goed vindt als ik de Jeep de computerzaal op rijdt ;)

Photoshop?

Aan de andere kant is het misschien wel een idee om mijn werk op de achtergrond te fotograferen.

Kan je meteen door naar Michel1972. Die zit een paar 100 meter verderop :D

Dat vind ik wel een goed idee.

Toetsenbord in je handen en we snappen dat je in de ICT zit

Bill Gates masker op en we snappen dat je in de ICT zit

Cd rom in je handen en we snappen dat je in de ICT zit

:yes:

Om het wat overdrevener te maken (dat gebeurt in de fotografie wel vaker):

UTP/FTP/STP/Fibre/whatever kabels om je heen, laptop op de motorkap van de Jeep (mag de mijne wel even lenen, laptop dan he :lol:), eventueel zelfs twee. En dan of juist je werk op de achtergrond, of de Jeep midden in 't terrein voor 't contrast.

Uiteindelijk wil / hoop ik voor iedere Jeeper een ander scenario te verzinnen, zoals de foto van JeepEd al een beetje uitstraalt. Eigenlijk zou ieder portret bijna een soort karikatuur moeten zijn, waarbij de Jeep natuurlijk wel heel belangrijk blijft. Het idee achter de serie is namelijk dat de Jeep heel veel heel verschillende mensen bindt.

Door de tijdsdruk en de chaos in mijn hoofd is dat er niet echt van gekomen. Zou heel leuk zijn als dat nog wel gaat lukken. Dan wordt de serie voor zowel de Jeepers als voor mij denk ik heel waardevol.

Ik vind dat het om de Jeep gaat en de bestuurder.......... pffff lekker belangrijk

Ja, toch best belangrijk. Zonder de Jeepers krijg ik die serie nooit goed. En ik wil graag dat de Jeepers er ook blij mee kunnen zijn. Ik denk dat een van de dingen die de bestuurders onderling onderscheid, de dagelijkse bezigheden van de mensen is. Bovendien geeft dat soms een mooi contrast. Overdag / door de week in pak naar kantoor, en dan in 't weekend lekker sleutelen en / of de blubber in. Dat is toch wat ons allemaal bindt (zelfs al gaat de een wat vaker / verder de blubber in dan de ander).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de eerder gemaakte foto's uitgeprint en op zelfklevend foam geplakt, zodat ik deze morgen kan presenteren. De nieuwere versie van de serie gebruik ik dan voor de tweede verzameling vrij werk-series.

Ik moet wel zeggen dat de Jeeps goed herkenbaar zijn op de geprintte foto's (bijna 20x30cm).

_MG_4628.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de eerder gemaakte foto's uitgeprint en op zelfklevend foam geplakt, zodat ik deze morgen kan presenteren. De nieuwere versie van de serie gebruik ik dan voor de tweede verzameling vrij werk-series.

Ik moet wel zeggen dat de Jeeps goed herkenbaar zijn op de geprintte foto's (bijna 20x30cm).

_MG_4628.jpg

Succes ,....met dat rarietijdenkabinet op die foto`s :frusty:......hoop dat je ze van tevoren even waarschuwd...:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de eerder gemaakte foto's uitgeprint en op zelfklevend foam geplakt, zodat ik deze morgen kan presenteren. De nieuwere versie van de serie gebruik ik dan voor de tweede verzameling vrij werk-series.

Ik moet wel zeggen dat de Jeeps goed herkenbaar zijn op de geprintte foto's (bijna 20x30cm).

_MG_4628.jpg

Succes ermee! Ik ben benieuwd wat ze op de academie van je foto's vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de eerder gemaakte foto's uitgeprint en op zelfklevend foam geplakt, zodat ik deze morgen kan presenteren. De nieuwere versie van de serie gebruik ik dan voor de tweede verzameling vrij werk-series.

Ik moet wel zeggen dat de Jeeps goed herkenbaar zijn op de geprintte foto's (bijna 20x30cm).

_MG_4628.jpg

Zoek je nog Jeepers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe is trouwens de presentatie van je foto's op de academie ontvangen.

Kees

Hehe, stom, dat had ik in het 'Ik ben blij omdat...' topic geschreven:

... ik vandaag goed door de beoordeling op de FotoAcademie ben gekomen. Ik mag door naar de tweede periode :wacko:

Het werk is dus goed ontvangen. Omdat ik een aantal andere opdrachten nog niet gedaan heb, moet ik die voor 9 februari alsnog doen, dus ben nog wel een beetje druk, maar het gaat goed komen.

Na 9 februari ga ik voor alle Jeepers die ik tot nu toe 'geschoten' heb, een eigen web gallery maken, zodat ze alle foto's kunnen zien, en als ze er een heel leuk vinden, kan ik die printen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe, stom, dat had ik in het 'Ik ben blij omdat...' topic geschreven:

Het werk is dus goed ontvangen. Omdat ik een aantal andere opdrachten nog niet gedaan heb, moet ik die voor 9 februari alsnog doen, dus ben nog wel een beetje druk, maar het gaat goed komen.

Na 9 februari ga ik voor alle Jeepers die ik tot nu toe 'geschoten' heb, een eigen web gallery maken, zodat ze alle foto's kunnen zien, en als ze er een heel leuk vinden, kan ik die printen.

Kanjer !!!!:wacko:, ondanks die koppen op die foto`s toch nog doorgaan naar de 2e ronde....:P...

( vroeg me ook al af hoe het verlopen was , maar dacht dat je je verdriet in de kroeg zat te verdrinken ;)).... Ik ben benieuwd naar de andere resultaten ,....ennuhhhh : SUCCES met de 2e ronde.. :bye1:

bewerkt door wrangler 92
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, ik zal het nodig hebben. De 2e periode wordt drukker en moeilijker dan de 1e. Schijnt ook nog leuker te worden (als je ten minste interesse hebt in fotografie :P)

Wat is de tweede uitdaging :bye1:? Naaktportretten van de vrouwen van Jeepers op de motorkap ?????

( of naakte Jeepers op de motorkap :wacko::ohmy:,..... ;):P)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, ik zal het nodig hebben. De 2e periode wordt drukker en moeilijker dan de 1e. Schijnt ook nog leuker te worden (als je ten minste interesse hebt in fotografie :bye1:)

Wat is de tweede uitdaging ;)? Naaktportretten van de vrouwen van Jeepers op de motorkap ?????

( of naakte Jeepers op de motorkap :P:ohmy:,..... :P:P)

Hahahaha,

Maak er dan net zoals destijds met het karten weer 2 categorieen van.

Onder en boven de 100 Kilo. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...