Spring naar bijdragen

verbruik van de xj


barry32
 Share

Recommended Posts

Ik heb een losse boardcomputer, en voordat ik naar Hongarije ging (vorige week) heb ik hem nog afgesteld, deze geeft nu dus precies de juiste snelheid / afstand aan (dus ook met mijn 30' rubbers).

Met een volle tank LPG kon ik precies Oostenrijk door (daar hebben ze geen LPG) en bij de Hongaarse grens was ik 402 km verder en 52 liter gas armer, reken dus maar uit wink.gif

1 op 7.7 is dat dus.

Niet verkeerd lijkt mij

De gereden snelheid lag ongeveer op 110 km / uur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal gaat er een litertje of 65 in, dan staat de dagteller op zo'n 470-480km... (maar dat is wel bij 2x daags ruim 100km snelweg (zonder file))

Mijn 'top' is ~1:9 bij lange afstand secundair in frankrijk (constant pakweg 90km/h). Bij regelmatig kickdown en/of 160 op de snelweg staat de dagteller bij mij ook op 400 a 440 als'ie weer gevoerd wordt dry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by René@Nov 2 2004, 12:03

Tjonge, bij mij moet alweer tanken ( lpg) bij 260  a 270 kilometer.

Met een 55 liter tank kom ik dus uit op 1: 5,5....

En dat terwijl ik echt niet raar rij. Snelweg 100 km/u enzo en wat boodschappen in het dorp.

René

<div align="right">

Ik heb ook LPG en haal dezelfde score.

Laatst wel met volle tank alleen maar snelwegrit gemaakt,

toen kwam het verbruik op 1:7,5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gegevens betreffen een 4,0-liter 98'er automaat. (benzinestoker Euro-95).

(1)

In het normale dagelijkse gebruik haal ik normaal gesproken 1:6,5 biggrin.gif (oftewel ruim 15 liter per 100km) als gemiddeld gebruik. Dat is dan korte stukjes (<15 km enkele reis) afgewisseld met wat langere stukjes (>15~<45km).

En: niet al te veel "kickdownen", niet veel harder dan 120 km/h (met cruise-control) en zowat altijd de airconditioning aan.

(2)

Met de caravan erachter (1.500kg) 100 km/h rijdend naar Italië ben ik blij als-tie 1:5,5 haalt (bijna 19 liters per 100 km....). Vind ik overigens niet slecht, want een kennis haalt met zowat de zelfde sleurhut met een Passat V5 variant 1:5,0! laugh.gif

(3)

Héél rustigjes lange stukken rijdend (>200 km) met zoveel mogelijk gebruik van de cruise, heb ik éénmaal tot nu toe bijna 1:9 (11 liter per 100 km) gehaald!!!!! biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

(4)

Met alleen maar stadsverkeer met véél kickdownen is 1:5 (20 liter per 100 km) in het geheel NIET haalbaar gebleken sad.gif .

Moraal van mijn verhaal:

-van belang is je rechtervoet;

-wat hang je er zoal achter;

-korte of langere stukken maakt best wel veel uit.

Greetz,

JanW cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...