Spring naar bijdragen

Hoe APK een maand uitstellen??


Glenn
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Is er een manier om de apk uit te stellen???

Ben met de pasen door mijn knie gegaan en afgelopen maandag hebben ze in mijn knie zitten zagen en hakken:wacko:, lopen gaat een beetje moeizaam nu.

Maar moet de jeep dindag uiterlijk naar de keuring hebben.

Moet mijn apk wielen er nog onder zetten, achter de remvoering (al aanwezig) de rest is al apk klaar...

Gaat dit nu niet voor elkaar krijgen, dus wil de apk uitstellen...kan dat op een of andere manier.:thumbsup:

Groeten Glenn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meen dat hij er iets overheen mag qua tijd , vraag het even aan Jeeped bijvoorbeeld. Mijn Jeep was ook iets over de datum en dat schijnt te kunnen ( hoewel een maand misschien wat te lang wordt...:thumbsup:.)

Info RDW spreekt dat tegen.....

Voertuigeigenaar > APK > APK uitgelegd > Uitstel > Kan ik de APK uitstellen?

Uitstel APK niet mogelijk

Het is niet mogelijk uitstel te verlenen voor de APK-keuring. Als u niet aan de keuringsplicht kunt of wilt voldoen, heeft u de mogelijkheid de geldigheid van het kentekenbewijs te laten schorsen op het postkantoor. Hieraan is echter de uitdrukkelijke voorwaarde verbonden dat u gedurende die periode met de auto geen gebruik mag maken van de openbare weg. Dit betreft zowel het staan als het rijden op de openbare weg.

Uw voertuig schorsenarrow_link.gif

De schorsing is geldig voor een periode van maximaal één jaar. U kunt de schorsing op elk gewenst moment opheffen. Aan het beëindigen van de schorsing zijn geen kosten verbonden. Vanaf het moment dat de schorsing is beëindigd bent u weer verantwoordelijk voor het nakomen van de voertuiggebonden verplichtingen, waaronder de keuringsplicht.

arrow_up.gif 2008 Schorsen (normaal tarief) € 68,00 Schorsen (laag tarief) € 22,70 Schorsen na opheffen schorsing € 113,50 Opheffen van een schorsing € 0,00

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag () er maximaal 6 weken overheen zijn wil Oom agent een bon uitschrijven,o ja en in die tijd natuurlijk geen aanrijding krijgen.

De bekeuringen van de RDW beginnen meestal na een maand of 3 binnen te komen.

Ze doen dan register controle om de 3 maanden dus kan je zonder dat het je geld kost de wagen zondermeer in die tijd zonder APK voor de deur laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rijden doe ik al dik 8 weken niet meer.:lol:

We gaan maar voor de bekeuring..

Dit is goedkoper dan de garage de werkzaamheden uit te laten voeren :thumbsup:

Schuift de apk datum voor het volgende jaar dan ook automatisch op.

Zo ja doe ik het volgend jaar ook nog maar een keer...:lol: de apk uitstellen dan,.. niet de knie.

Zou mooi zijn als het in de zomervakantie viel, dan heb ik meer tijd en is de werkplaats leeg op mijn werk :whistle:.

Groeten Glenn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar heb ik hiervoor gebeld met de RDW.

Je kan de APK tot 2 maanden laten verlopen, hierna komt er een bekeuring uit het systeem rollen, dit gaat tegenwoordig automatisch vanwege nieuwe software. Gedurende die 2 maanden mag je er natuurlijk nie mee op de weg rijden, of je moet kunnen aantonen dat je onderweg bent naar de APK keuring.

Inderdaad veranderd de datum dat je auto gekeurd moet worden naar een jaar na de keuringsdatum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag () er maximaal 6 weken overheen zijn wil Oom agent een bon uitschrijven,o ja en in die tijd natuurlijk geen aanrijding krijgen.

Als Oom Agent het constateert dat je APK verlopen is, schrijft hij. Dus als je auto langs de weg staat en hij is niet gekeurd, al is het maar een dag te laat: Bon.

De RDW doet de database scannen. wanneer een auto op naam staat en niet gekeurd of geschorst is, kan er na een week of 8 een boete uit voortkomen.

Rijden met een ongeldige danwel verlopen apk is niet toegestaan, tenzij (aantoonbaar) naar de APK keuring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Krijg nu via pm en mijn eigen mail hulp aangeboden om de apk punten af te werken.

Zelfs om dit vandaag nog te doen :huh:

Dit waardeer ik zeer en wil hier misschien ook wel gebruik van maken.

Echter de vooruitzichten die ik had, heb ik me er nog niet druk om gemaakt en ook nog geen afspraak gemaakt bij mijn garage.

Zal deze morgen bellen en kijken of ik wel in de jeep kan rijden(koppelen).

Dan weet ik ook waarneer ik kan komen, en we nu niet hoeven te haasten als ik straks pas over 2 weken terecht kan.

Het gaat dan alleen over het wisselen van de wielen, de achter remvoeringen gaat wel lukken zittend :lol:...

Groeten Glenn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Oom Agent het constateert dat je APK verlopen is, schrijft hij. Dus als je auto langs de weg staat en hij is niet gekeurd, al is het maar een dag te laat: Bon.

De RDW doet de database scannen. wanneer een auto op naam staat en niet gekeurd of geschorst is, kan er na een week of 8 een boete uit voortkomen.

Rijden met een ongeldige danwel verlopen apk is niet toegestaan, tenzij (aantoonbaar) naar de APK keuring.

Dit klopt allemaal als een bus! Geldt voor alle voertuigen die APK verplicht zijn. Wij hebben een aantal keren bekeuringen gehad binnen het bedrijf voor verlopen apk's. Zelfs van 2 dagen te laat! Tevens ben je officieel niet meer verzekerd bij een aanrijding ( kleine letters verzekeringsvoorwaarden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb voor 5 juni de afspraak staan voor de apk.

Dankzij een behulpzame moderator e.i.g van het Jeepforum, die voor mij de wielen heeft gewisseld voor de apk set.;)

Had zelf al een rondje om de Jeep gemaakt, maar de wielen wisselen was ik fysiek nog niet is staat om uit te voeren.

Nogmaals mijn dank om naar Veenendaal tekomen en de wielen te wisselen.

Groeten Glenn.

Ps, Evert...het boutje van het tandwieltje zat los op de stang van de krik zag ik later.

Het lag dus niet aan jou maar aan de krik........:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

mijn auto was 3 weken te laat en ik had al een bekeuring.de andere te laat opnieuw geschorst,4 weken late bekeuring.tegenwoordig 90 euro.die 2 maanden is verleden tijd.eerst ging dat nog wel,nu blijkbaar niet meer,of ik ben misschien inmiddels te bekend.:wacko:

kennis heeft pas hetzelfde gehad,3 weken uit schorsing,apk afkeur,in de tijd van reparatie,bon.dieven zijn het :wacko:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad voortaan € 90-,- als de apk niet op tijd is.

Ik weet het want heb er pas weer 2 betaald.

Ik kan het ook allemaal niet meer bijhouden met zo'n wagenpark!

Kan je onderhand iemand in dienst nemen die de boekhouding bijhoudt.

Wanneer een schorsing verlengt moet worden of er gekeurd moet zijn.

Als er na de boute nog niet gekeurd of geschorst wordt krijg je een boete voor een economisch delict dat is iets van € 360,- maar daar gaat wel een jaartje overheen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn auto was 3 weken te laat en ik had al een bekeuring.de andere te laat opnieuw geschorst,4 weken late bekeuring.tegenwoordig 90 euro.die 2 maanden is verleden tijd.eerst ging dat nog wel,nu blijkbaar niet meer,of ik ben misschien inmiddels te bekend.:D

kennis heeft pas hetzelfde gehad,3 weken uit schorsing,apk afkeur,in de tijd van reparatie,bon.dieven zijn het ;).

Te laat opnieuw schorsen, dan ben je ver over de APK datum. Dus ja, dan komt de bekeuring ook eerder.

Je kennis had hetzelfde. Auto was uit de schorsing en ongkeurd... Tja. je kunt hem beter eerst laten keuren, en dan pas de schorsing opheffen. Da's namelijk de enige keer dat je met je geschorste auto mag rijden: Naar en van het APK station. Natuurlijk moettie dan wel verzekerd zijn.

De auto waarbij je 3 weken te laat was, en een bekeuring kreeg, reed je daar mee? Dan kannie namelijk ook "gezien" zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...