Spring naar bijdragen

Lekkende achteras


kollee
 Share

Recommended Posts

Ik waag er nog maar een keer een topic aan...

Uit de ontluchtingsslang van de achteras lekt, nadat de as na een langere rit op temperatuur gekomen is, de dif olie.

Te vol is geen optie, na afgelopen zondag stond het peil ong. 1 cm onder de vulopening, nu ong. 2 cm onder de vulopening en de olie zeikt nog steeds "heerlijk" uit de ontluchtingsslang....:yes:

Er zit 4,56 + locker (ARB) in, K&S steekassen (full floater).

Heb de olie inmiddels al een keer of 3-4 vervangen, slang doorgeblazen, linker as deel doorgeblazen.....het lekken blijft.

Na de eerste oliewissel is dit ontstaan.

Iemand een idee????

Ik ben er zo langzamerhand helemaal mesjogge van aan het worden...:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm..nee Sv....uuuhh soldaat. Bij een Full Floater as, steunt het gewicht op het einde van de asbuis, die met de ankerplaat verbonden is en niet meer op de steekas.

Er stroomt dus niet méér olie doorheen. En dan nog...hoe komt/kruipt die olie dan omhoog die ontluchtingsslang in...:yes:

Dank voor het meedenken uiteraard man!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok.. ideetje.

Kan het zijn dat het ventieltje wat 'vast' zit, zodat die pas de overdruk laat gaan als de druk erg hoog wordt?

Is een idee ja!! Zal eens gaan testen. Ventieltje er af (niet in water gaan rijden dus...) zou toch het antwoord moeten geven....toch???

ok..het kwartje is gevallen over full floater

(meteen maar ff wat stukkies gelezen erover..ben de oplossing iig niet tegengekomen,grr)

dus de opmerking van mij.. die heeft niemand gezien:whistle:

Hahaha...we hebben het allemaal gelezen Sv...soldaat.

Dank voor je reactie man!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit de ontluchting in het dif, vlak met binnenzijde, nog een stukje leiding eraan?

"Explosieve overdruk" geloof ik niet zo in, hij had dan allang via de olie keerringen gaan lekken.

Zit nog standaard op het linker as deel (nippel waar ook het remleidingverdeelblokje, 4x ww, zit) . Moet wel zeggen dat er zelfs een héél dun straaltje ook onder het vuldopje word door geperst (?). Met die Full floater kit zit de boel bij de keringen ook wel goed dicht lijkt mij...??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Ik heb het zelfde probleem, het is gekomen na het inbouwen van de ARB.

Ik moet het nog aanpassen, ARB locker heeft het er over dat in sommige

gevallen naast de bearing cap (naar het wiel gezien) aan de bovenkant van

de buis een uitsparing zit naast het diff. Door de spat-olie loopt de as-buis

vol en kan alleen terug via de zelfde uitsparing. ARB raad dan aan om onder

en uitsparing er bij te maken zodat de olie terug kan. Rechterkant van de

as kan dit wel via het lager, links niet deze is opgesloten door de luchtkopp.

en de shims.

Ik weet niet of dit bij jou ook zo is.

Groete Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het te heet wordt kun je dat natuurlijk vergelijken met anderen die dezelfde afstand hebben gereden. Dus dat is vrij eenvoudig te constateren.

Verkeerde montage.. misschien ARB een een mail sturen?

Bedoelde meer een fout in de montage van de ARB in de as...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoelde meer een fout in de montage van de ARB in de as...

Ja, snap ik.. maar dan hebben ze daar vast wel meer van gehoord.

Kan me nog herinneren dat hans (dez) twee plaatjes van zijn Aussie omgedraaid had die bijna niet te onderscheiden waren. Maar het omdraaien van die twee resulteerde toen wel in -knak-.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kollee, de oplossing staat zeer waarschijnlijk hier boven in het bericht van Green Bear !

Daar moet je niet mee door-rijden !, je olie wordt in de linker asbuis gevoerd, maar kan niet meer snel terug op de normale manier via het rollager, omdat dat nu wordt afgedekt door de ARB lucht aansluiting!

dat betekent dat de linker asbuis vol olie staat na even rijden en er dus te weinig olie in je klok zit.

je moet daar echt een uitsparing hebben, zie de ARB inbouwvoorschriften.

siert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, dank Siert!

Wat ik alleen niet begrijp;

Toen de locker etc. ingebouwd was, ben ik met de wagen naar Veldhoven, Overloon etc. gereden. Nergens last van.

Heb toen de dif olie gewisseld, en toen begon het feest. Had het dan niet toen ook al moeten lekken...???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Raar verhaal, <_<m kan het zijn dat er een dunnere olie in is gegaan 80w90.

Als de olie warm wordt, wordt de olie dunner en zet uit. Als de linker asbuis

vol staat tot de ontluchtings nippel kan de lucht nergens heen en bouw je druk op in de as (luchtdruk) de druk kan alleen weg via de ontluchting en zal

wat olie mee naar buitendrukken (je moet niet denken dat dit liters zijn hoor).

Op korte stukken wordt de olie niet zo warm als op langere stukken rijden.

80w90 wordt eerder dunner als een 85w140.

sterkte met je zoektocht.

groete ED.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...