kollee Geplaatst March 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2008 Ik waag er nog maar een keer een topic aan... Uit de ontluchtingsslang van de achteras lekt, nadat de as na een langere rit op temperatuur gekomen is, de dif olie. Te vol is geen optie, na afgelopen zondag stond het peil ong. 1 cm onder de vulopening, nu ong. 2 cm onder de vulopening en de olie zeikt nog steeds "heerlijk" uit de ontluchtingsslang.... Er zit 4,56 + locker (ARB) in, K&S steekassen (full floater). Heb de olie inmiddels al een keer of 3-4 vervangen, slang doorgeblazen, linker as deel doorgeblazen.....het lekken blijft. Na de eerste oliewissel is dit ontstaan. Iemand een idee???? Ik ben er zo langzamerhand helemaal mesjogge van aan het worden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Soldier Geplaatst March 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2008 zou het kunnen liggen aan het binnenste lager??(ik snap nog steeds nie veel van een fullfloater?!) is dat mss verandert..ik bedoel dat er nu veel meer olie doorheen komt dan origineel. ik denk maar mee:unsure: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst March 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2008 Hmmm..nee Sv....uuuhh soldaat. Bij een Full Floater as, steunt het gewicht op het einde van de asbuis, die met de ankerplaat verbonden is en niet meer op de steekas. Er stroomt dus niet méér olie doorheen. En dan nog...hoe komt/kruipt die olie dan omhoog die ontluchtingsslang in... Dank voor het meedenken uiteraard man!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2008 ok.. ideetje. Kan het zijn dat het ventieltje wat 'vast' zit, zodat die pas de overdruk laat gaan als de druk erg hoog wordt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Soldier Geplaatst March 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2008 ok..het kwartje is gevallen over full floater (meteen maar ff wat stukkies gelezen erover..ben de oplossing iig niet tegengekomen,grr) dus de opmerking van mij.. die heeft niemand gezien:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst March 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2008 ok.. ideetje.Kan het zijn dat het ventieltje wat 'vast' zit, zodat die pas de overdruk laat gaan als de druk erg hoog wordt? Is een idee ja!! Zal eens gaan testen. Ventieltje er af (niet in water gaan rijden dus...) zou toch het antwoord moeten geven....toch??? ok..het kwartje is gevallen over full floater(meteen maar ff wat stukkies gelezen erover..ben de oplossing iig niet tegengekomen,grr) dus de opmerking van mij.. die heeft niemand gezien:whistle: Hahaha...we hebben het allemaal gelezen Sv...soldaat. Dank voor je reactie man!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2008 Hoe zit de ontluchting in het dif, vlak met binnenzijde, nog een stukje leiding eraan? "Explosieve overdruk" geloof ik niet zo in, hij had dan allang via de olie keerringen gaan lekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst March 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2008 Indien het kopper pijpje defect is komt er druk in het huis. Is maar even een idee. Kan misschien na een tijdje rijden een probleem geven.<_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst March 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2008 Hoe zit de ontluchting in het dif, vlak met binnenzijde, nog een stukje leiding eraan? "Explosieve overdruk" geloof ik niet zo in, hij had dan allang via de olie keerringen gaan lekken. Zit nog standaard op het linker as deel (nippel waar ook het remleidingverdeelblokje, 4x ww, zit) . Moet wel zeggen dat er zelfs een héél dun straaltje ook onder het vuldopje word door geperst (?). Met die Full floater kit zit de boel bij de keringen ook wel goed dicht lijkt mij...?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2008 Koperpijpje is de ontluchting, als ik het goed begrijp? Als deze in de olie staat, zal door overdruk de olie naar buiten geperstworden. Pijpje misschien verbogen???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst March 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2008 Indien het kopper pijpje defect is komt er druk in het huis. Is maar even een idee. Kan misschien na een tijdje rijden een probleem geven.<_< Maar het gebeurt ook als ik de lockers helemaal niet gebruikt heb Rene. Dat is juist het maffe... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst March 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2008 Koperpijpje is de ontluchting, als ik het goed begrijp?Als deze in de olie staat, zal door overdruk de olie naar buiten geperstworden. Pijpje misschien verbogen???? Nee, via dat koperen pijpje word de locker in/uitgeschakeld op luchtdruk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maarten de Boer Geplaatst March 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2008 Sluitringen ARB? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Soldier Geplaatst March 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2008 pretty common problem when the rear diff. vent plugs up and sticks shut. It builds up pressure and pushes fluid past the seal I'd have them check the vent if they replace the seal ..mss toch wel dat ventiel,zoals Kameel t beschreef.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst March 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2008 Hallo Ik heb het zelfde probleem, het is gekomen na het inbouwen van de ARB. Ik moet het nog aanpassen, ARB locker heeft het er over dat in sommige gevallen naast de bearing cap (naar het wiel gezien) aan de bovenkant van de buis een uitsparing zit naast het diff. Door de spat-olie loopt de as-buis vol en kan alleen terug via de zelfde uitsparing. ARB raad dan aan om onder en uitsparing er bij te maken zodat de olie terug kan. Rechterkant van de as kan dit wel via het lager, links niet deze is opgesloten door de luchtkopp. en de shims. Ik weet niet of dit bij jou ook zo is. Groete Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst March 28, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2008 Dank voor de suggesties! Heb inmiddels nog 2 mogelijke orzaken te horen gekregen; - te strak afgesteld r/p; gaat dan te heet worden - montage fout ARB Alle verdere suggesties blijven uiteraard welkom! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2008 Als het te heet wordt kun je dat natuurlijk vergelijken met anderen die dezelfde afstand hebben gereden. Dus dat is vrij eenvoudig te constateren. Verkeerde montage.. misschien ARB een een mail sturen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst March 28, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2008 Als het te heet wordt kun je dat natuurlijk vergelijken met anderen die dezelfde afstand hebben gereden. Dus dat is vrij eenvoudig te constateren.Verkeerde montage.. misschien ARB een een mail sturen? Bedoelde meer een fout in de montage van de ARB in de as... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2008 Bedoelde meer een fout in de montage van de ARB in de as... Ja, snap ik.. maar dan hebben ze daar vast wel meer van gehoord. Kan me nog herinneren dat hans (dez) twee plaatjes van zijn Aussie omgedraaid had die bijna niet te onderscheiden waren. Maar het omdraaien van die twee resulteerde toen wel in -knak-. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst March 28, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2008 ok, zal gaan meelen...dank! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst March 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2008 kollee, de oplossing staat zeer waarschijnlijk hier boven in het bericht van Green Bear ! Daar moet je niet mee door-rijden !, je olie wordt in de linker asbuis gevoerd, maar kan niet meer snel terug op de normale manier via het rollager, omdat dat nu wordt afgedekt door de ARB lucht aansluiting! dat betekent dat de linker asbuis vol olie staat na even rijden en er dus te weinig olie in je klok zit. je moet daar echt een uitsparing hebben, zie de ARB inbouwvoorschriften. siert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst March 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2008 Ok, dank Siert! Wat ik alleen niet begrijp; Toen de locker etc. ingebouwd was, ben ik met de wagen naar Veldhoven, Overloon etc. gereden. Nergens last van. Heb toen de dif olie gewisseld, en toen begon het feest. Had het dan niet toen ook al moeten lekken...??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst March 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2008 Raar verhaal, <_<m kan het zijn dat er een dunnere olie in is gegaan 80w90. Als de olie warm wordt, wordt de olie dunner en zet uit. Als de linker asbuis vol staat tot de ontluchtings nippel kan de lucht nergens heen en bouw je druk op in de as (luchtdruk) de druk kan alleen weg via de ontluchting en zal wat olie mee naar buitendrukken (je moet niet denken dat dit liters zijn hoor). Op korte stukken wordt de olie niet zo warm als op langere stukken rijden. 80w90 wordt eerder dunner als een 85w140. sterkte met je zoektocht. groete ED. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst March 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2008 Dank Ed! <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Soldier Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 en??..al nieuws? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.