Spring naar bijdragen

Kinderzitje


rzoont
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Binnenkort komt er voor mij wat gezinsuitbreiding aan ;-)

Tijd om wat te doen aan een kinderzitje in mn CJ-7. Ik heb echter een 90 liter gastank liggen op de plek waar een achterbank zou kunnen staan. Iemand heeft me geadviseerd om de stoelen wat naar opzij te plaatsen en dan een constructie in het midden te maken (tussen de voorstoelen) waarop dan een stoeltje gemonteerd kan worden.

Heeft iemand ervaring met zoiets? Wat voor soort stoeltje e.d.?

thx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of een constructie over de gastank heen, eventueel gebruik makend van de "voetruimte" achter de bestaande stoelen? Maar zonder verdere informatie blijft het bij tips, want de auto is 29 jaar oud, dus zal hij niet meer helemaal standaard zijn.

Bij het plaatsen van de sportstoelen in mijn CJ7 ben ik erachter gekomen dat de CJ met standaard middenconsole en full-steel-doors weinig ruimte overlaat om te schuiven.

En je moet ook de rij eigenschappen van je Jeep in rekening nemen. In mijn geval zou het kroos vastgebonden worden aan een stalen hobbelpaard van net geen 4 meter met dito comfort. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er net een kinderzitje naast gehouden (maxi cosi priori) en dat wordt op z'n minst een uitdaging. Ik kom zeker 15 cm te kort. Nieuwere autozitjes hebben wel zo'n kliksysteem waarmee je de bevestiging met gordels omzeilt, dus dat kan wel handig zijn als je zelf een constructie wilt maken.

Zoals hier boven ook staat: ik heb er één van een en één van drie en die hebben het niet echt naar hun zin als ze meerijden. Of liever: huilen van begin tot einde vanwege het gestuiter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals hier boven ook staat: ik heb er één van een en één van drie en die hebben het niet echt naar hun zin als ze meerijden. Of liever: huilen van begin tot einde vanwege het gestuiter.

Bij ons ook 1 en 3 jaar, de jongste valt naar verloop van tijd in slaap terwijl de oudste bij de grootste gaten en hobbels maar blijft roepen "is leuk papa". En daar zitten ook gaten bij waar mijn gereedschapkist van 40 kilo omhoogspringt:wacko: ze zitten dan wel in de maxi cosi priori. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Constructie over de gastank zou kunnen, maar dan zitten ze wel erg hoog. Ook moet ik een zitje zien te vinden die makkelijk en veilig te monteren is. De meesten hebben een plastic onderzijde.

Vloerruimte is beperkt. Console gaat eruit. Ik heb zo'n 35-40 cm vloer tussen de stoelen over (als ik wat schuif)

Oja, gastank eruit is echt geen optie. Benzine maakt arm. En gastank onderbouw dat is maar een klein tankje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik heb net een CJ7 aangeschaft en heb ook een gastank achterin.

De vorige eigenaar heeft er een houten bekisting overheen gemaakt en op deze bekisting heb ik nu met vier beugels en een viertal spanbanden mijn zitje gemonteerd. In het midden van de voorstoelen.

Stevig genoeg en hij heeft zicht vooruit.....prima dus.

Ik kan je eventueel fotootjes sturen van de oplossing.....

Joost Albers:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kinderzitje heeft ondermeer als taak om bij een aanrijding het kind te beschermen. Spanbanden en beugels op een houten kist, lijken me dan ook niet echt geschikt...

Overigens geldt dat eigenlijk voor alle hier aangedragen alternatieven....:P

Als je een Jeep wilt, én je kinderen veilig achterin wilt kunnen vervoeren: Koop een Cherokee!:yes:

Wil je toch je huidige Jeep houden? Dan kan een kind dus niet mee...

Maar ga niet lopen gokken met het leven van je kind door zelf iets te "fabrieken"!

Zelf je Jeep aanpassen, onderhouden , enz, enz... prima! Maar zelf steunen voor kinderstoeltjes bouwen... Nee! (wat mij betreft)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kinderzitje heeft ondermeer als taak om bij een aanrijding het kind te beschermen. Spanbanden en beugels op een houten kist, lijken me dan ook niet echt geschikt...

Overigens geldt dat eigenlijk voor alle hier aangedragen alternatieven....:P

Als je een Jeep wilt, én je kinderen veilig achterin wilt kunnen vervoeren: Koop een Cherokee!:yes:

Wil je toch je huidige Jeep houden? Dan kan een kind dus niet mee...

Maar ga niet lopen gokken met het leven van je kind door zelf iets te "fabrieken"!

Zelf je Jeep aanpassen, onderhouden , enz, enz... prima! Maar zelf steunen voor kinderstoeltjes bouwen... Nee! (wat mij betreft)

ben het helemaal eens met 87 wrangler gokken met de veiligheid van je kroost is toch niet de bedoeling :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kinderzitje heeft ondermeer als taak om bij een aanrijding het kind te beschermen. Spanbanden en beugels op een houten kist, lijken me dan ook niet echt geschikt...

Overigens geldt dat eigenlijk voor alle hier aangedragen alternatieven....:P

Als je een Jeep wilt, én je kinderen veilig achterin wilt kunnen vervoeren: Koop een Cherokee!:yes:

Wil je toch je huidige Jeep houden? Dan kan een kind dus niet mee...

Maar ga niet lopen gokken met het leven van je kind door zelf iets te "fabrieken"!

Zelf je Jeep aanpassen, onderhouden , enz, enz... prima! Maar zelf steunen voor kinderstoeltjes bouwen... Nee! (wat mij betreft)

Ben het ook bijna helemaal met je eens.

Je kan echter je kinderen wel veilig vervoeren als je maar de originele achterbank met gordels er in hebt, je kinderztje zet je vast met de 2 punts gordel terwijl het kind gewoon in de 5 puntsgordel van het kinderzitje zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kinderzitje heeft ondermeer als taak om bij een aanrijding het kind te beschermen. Spanbanden en beugels op een houten kist, lijken me dan ook niet echt geschikt...

Overigens geldt dat eigenlijk voor alle hier aangedragen alternatieven....:)

Als je een Jeep wilt, én je kinderen veilig achterin wilt kunnen vervoeren: Koop een Cherokee!:D

Wil je toch je huidige Jeep houden? Dan kan een kind dus niet mee...

Maar ga niet lopen gokken met het leven van je kind door zelf iets te "fabrieken"!

Zelf je Jeep aanpassen, onderhouden , enz, enz... prima! Maar zelf steunen voor kinderstoeltjes bouwen... Nee! (wat mij betreft)

helemaal mee eens rob ..... ik heb bij de aanschaf van mijn jeep idd rekening gehouden met gezinsuitbreiding dus voor de xj gekozen. De veiligheid van je kind of ieder andere inzittende gaat boven alles. Ik denk ook niet dat het door enige keuring zou komen als je zelf eits fabriceer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrik me te pletter.. een kinderzitje op een houten constructie?

Wat denk je dat je hebt, een plezierjacht? :D

Ga me nou niet vertellen dat het stevig is als je een aanrijding krijgt en dat kinderzitje met de kracht van een meervoud van 100 kg naar voren wordt geduwd... en dan nog met daaronder een gastank die ervoor zorgt dat die kist iig niet in geheel naar voren knalt maar in meerdere delen splijt, omdat die tank natuurlijk wèl blijft staan.

brr...

Voor de topicstarter: gaarne een degelijke constructie van staal op staal, met 4 vaste verbindingen aan de body. (lassen/bouten)

Kinderzitjes kun je trouwens nog het best vòòrin zetten, met een originele bevestiging aan de gordels.. en dan het zitje andersom plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Thanks voor alle reacties. Helaas geen echte duidelijke oplossing vooralsnog...

"gas is om op te koken" en "koop een cherokee" waren ook geen echte aanraders voor mij ;-)

Dat het een stalen contructie moet worden wist ik al wel. Maar ik denk ook niet dat het eenvoudig is om een (meestal plastic) kinderzitje aan de onderzijde vast te zetten. Daar moet toch wel iets van een gordel doorheen. Ik hoopte er een beetje op dat er anderen waren die al eens met dit probleem hadden gezeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ken ook iemand die heet Bart en die heeft vorigjaar een CJ 8 gekocht. en degene bij wie hij die CJ 8 heeft gekocht heeft er een platte ronde gastank ingelegd. en daar bovenop een stoelframe voor de kinderen van Bart. ook al zo'n slimme monteur

als ik nou ik een CJ 8 had. dan had ik de gastank onder de jeep laten maken. want daar heb je meer plaats voor dan een CJ 7. en je kunt je benzinetank laten zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...