Spring naar bijdragen

XJ verhogen


Recommended Posts

Waarom vraag je dan zoveel?:lol::lol:

Tja ik vraag dat nu juist aan de kenners ipv dat ik de leveranciers geloof. Daar slaat de opmerking ook op. Geloof niet wat ze schrijven maar kom er zelf achter. En ik neem aan dat de kenners hier zitten of heb ik het mis:B

ps als kind zijnde vroeg ik ook al zo veel. Kan er niks aan doen maar ik ben het type van 1 gek kan meer vragen als ..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Reacties 115
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

het kan dat je simpelweg je stuurhuis lostrekt.....

ga maar eens kijken, het zit lullig vast..

Ik las bij die links van jou dat je een steering brace kan gebruiken maar dat het beter is om een versteviging aan te brengen. Die versteviging zit gewoon aan je chassisbalken bevestigd zag ik. Klopt dat? Tis dus eigenlijk een extra plaat die op je chassisbalk zit. Of heb ik het dan mis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan ook

al is het simpeler om die brace te doen

Ok maar nu het volgende mijn nieuwe bumper zit vast aan mijn chassis en de steunen heb ik verder doorgetrokken op mijn chassis. Zie foto. Is dat dan correct? Of is dit niet de versteviging die ze bedoelen en moet ik meer doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het blijft maar met 3 bouten vast zitten, het zal steviger zijn dan standaard.

geen idee of het stevig genoeg is

Dus als ik het goed begrijp kan ik beter een extra plaat eroverheen zetten en deze met de bestaande 2 punten van het stuurhuis en de andere punten aan het chassis vastmaken. Klopt dat? Want ik kan toch niet meer punten van het stuurhuis gebruiken om het vast te zetten toch of wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ps als kind zijnde vroeg ik ook al zo veel. Kan er niks aan doen maar ik ben het type van 1 gek kan meer vragen als ..........

:whistle: Aha, daarom kreeg ik natuurlijk ook gewoon antwoord op al mijn vragen! Het was alleen handiger geweest als ik dit topic eerder had gezien, dat had veel vragen gescheeld :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik zag het volgende bij het flexen. Bij een geringe flex in het terrein raakt mijn voorste veerpoot (weet even niet de juiste benaming) de binnenkant van de veer. Ik neem aan dat het normaal is maar ik vraag het toch even voor de zekerheid.

Zie foto's voor wat ik bedoel.

Foto 1 is van hoe ik sta in het terrein.

Foto 2 is de veerpoot die de veer raakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is de bumpstop... ik denk niet dat het veel kwaad kan, een optie zou zijn om de bumpstop onder (op de as) te plaatsen.

Die bumpstop heeft helemaal geen nut. Hij raakt niks zelfs niet bij een maximale flex. Dan kan ik toch net zo goed die bumpstop inkorten of weghalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgensmij kan het ook niet veel kwaad

mss de draagarmen iets langer maken? lijkt me dan iets te kort?

as in rust iets verder naar voren..

weghalen kan, maar ism bumpstop op de as is die wel weer werkend

wel handig waneer je ooit een grotere band wil

We hebben met de upper en lower controlarms de afstand aangehouden die Rough Country opgaf. Dus control arms wat verder uitschuiven en probleem is minder?

De bumpstops hebben nu totaal geen nut. Bij maximale flex en binnenband tegen binnenkant wielkast heb ik nog ruim 7 cm te gaan tot dat ik de bumpstop raak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...