Spring naar bijdragen

goede verhoging


corfu
 Share

Recommended Posts

wie weet wat een goede verhogingsset is voor mijn xj voor een redelijke prijs en waar te koop?

en wat is een goede hoogte?

ik heb geen zin in een totale verbouwing dus geen rem leidingen vervangen enz

maar ik denk aan een 2" ongeveer om de 31ers iets meer ruimte te geven en een betere flex te creëren.

iemand suggesties en/of adressen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 91
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

wie weet wat een goede verhogingsset is voor mijn xj voor een redelijke prijs en waar te koop?

en wat is een goede hoogte?

ik heb geen zin in een totale verbouwing dus geen rem leidingen vervangen enz

maar ik denk aan een 2" ongeveer om de 31ers iets meer ruimte te geven en een betere flex te creëren.

iemand suggesties en/of adressen?

dan zou ik gaan voor een BB liftkitje

utrecht of tiel zullen wel wat op de plank hebben liggen..

of ebay.com 4wd.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is prima te doen. Je kan er zelfs een goed stuk mee in het terrein komen. JeePee rijdt volgens mij nog steeds op een BB en die wil best nog eens een zwart proefje proeven. :bye1:

Voordelen: snel erop & goedkoop

Nadelen: Als je nog hoger wil moet je eigenlijk alles alsnog vervangen. Dus als je die plannen hebt: meteen doen, anders is het prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Corfu,

Ik zit ook aan een 2" BB te denken.

Heb er nu 31" onder zitten, dat gaat op de gewone weg wel goed (behalve met zware belading). Heb ook even met Paul zitten msn-en en 2" voldoet wel, ook in het terrein.

Misschien dat ik binnenkort ook eens naar Tiel rijd.

930294297_d173125c1f.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he duc, heb je hier wel eens zien rijden geloof ik (mooie velgen !).

ik heb vandaag eens rond gekeken maar het is wel weer een prijzig grapje dat verhogen. ik geloof dat b&S op 1500,- aan materiaal kostte met 2.5" verhoging

ik denk dat ik er voor maar blokken opgooi en achter nwe veren met langere shackles.

mocht dit achter niet genoeg zijn dan later nog maar een xtra blad. liever niet want dan wordt ie weer zo stug.

en verder eerst maar met de oude schokbrekers rond blijven rijden en maar kijken hoelang deze het uithouden met de kleine verhoging :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RE heeft ook twee aardige instap lifts:

http://www.rubiconexpress.com/Products.aspx?Cn=188&Pn=2022&XnPath=180,188&Vid=A883003269134

http://www.rubiconexpress.com/Products.aspx?Cn=188&Pn=2023&XnPath=180,188&Vid=A883003269134

De eerste is met extra blad, tweede is met blok ipv extra blad.

RE heeft overigens ook verschillende 3.5" lifts.

Als je interesse hebt; met alle plezier kijk ik voor wat voor prijsje ik een 2" of 3.5" RE kit kan leveren. Ik weet in ieder geval zeker dat zo'n 3.5" goedkoper is dan 1500 bij B&S :ph34r: En dat het goedkoper is dan zelf in de US bestellen :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RE heeft ook twee aardige instap lifts:

http://www.rubiconexpress.com/Products.aspx?Cn=188&Pn=2022&XnPath=180,188&Vid=A883003269134

http://www.rubiconexpress.com/Products.aspx?Cn=188&Pn=2023&XnPath=180,188&Vid=A883003269134

De eerste is met extra blad, tweede is met blok ipv extra blad.

RE heeft overigens ook verschillende 3.5" lifts.

Als je interesse hebt; met alle plezier kijk ik voor wat voor prijsje ik een 2" of 3.5" RE kit kan leveren. Ik weet in ieder geval zeker dat zo'n 3.5" goedkoper is dan 1500 bij B&S ;) En dat het goedkoper is dan zelf in de US bestellen :lol:

Zie www.4x4groupbuy.com

Is ook een goede leverancier en niet heel duur met RE kitjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RE heeft ook twee aardige instap lifts:

http://www.rubiconexpress.com/Products.aspx?Cn=188&Pn=2022&XnPath=180,188&Vid=A883003269134

http://www.rubiconexpress.com/Products.aspx?Cn=188&Pn=2023&XnPath=180,188&Vid=A883003269134

De eerste is met extra blad, tweede is met blok ipv extra blad.

RE heeft overigens ook verschillende 3.5" lifts.

Als je interesse hebt; met alle plezier kijk ik voor wat voor prijsje ik een 2" of 3.5" RE kit kan leveren. Ik weet in ieder geval zeker dat zo'n 3.5" goedkoper is dan 1500 bij B&S ;) En dat het goedkoper is dan zelf in de US bestellen :lol:

zie ik dat nu goed : is dat de prijs voor het hele pakket? ik zit ook gelijk even te kijken naar de gewone verhogings sets. bv deze: http://www.rubiconexpress.com/Products.aspx?Cn=188&Pn=2019&XnPath=173,180,188&Vid=ABEAC33274276

dit komt dan zonder schokbrekers op een 500 euri's. dan nog een paar goede schoks en ben met 800 klaar! en incl disconnects!

wat kan jij verder dan nog regelen? en is 3.5"niet te hoog ivm remleidingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep dat zie je goed, $720 voor de complete set. Forumleden krijgen bij mij 10% korting op RE, dus wordt dan $648=EUR 479.

Maar let op: bij dit soort kits kunnen vervoerskosten aardig oplopen, en afhankelijk of iets snel hierheen moet (luchtvracht) of een maandje mag duren (zeevracht). Deze kit heb ik nog niet eerder verkocht en niet op voorraad, dus ik weet niet precies wat de afmetingen zijn en gewicht is, ik ga dat navragen en bij m'n forwarder neerleggen wat de vervoerskosten zijn. Er komt binnenkort weer wat RE spul mijn kant op, zal ook kijken of eventueel nog te combineren valt. Als ik wat meer weet wat de totaalprijs gaat worden laat ik dat meteen weten.

Wat voor as en tussenbak heb je? Voor sommige smaakjes kan het zijn dat er nog wat kleine opties bij moeten. Hoeft overigens niet altijd gevolgen voor prijs te hebben; RE levert sommige noodzakelijke opties gratis.

Ennuh remleiding moet idd langer...en die remleiding verlenging zit al standaard in de kit erbij :lol:

Schokbrekers kunnen optioneel bij de kit, RE levert zelf een aantal mogelijkheden (waaronder OME en RE) maar er kunnen natuurlijk ook ander schokbrekers onder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zie ik dat nu goed : is dat de prijs voor het hele pakket? ik zit ook gelijk even te kijken naar de gewone verhogings sets. bv deze: http://www.rubiconexpress.com/Products.aspx?Cn=188&Pn=2019&XnPath=173,180,188&Vid=ABEAC33274276

dit komt dan zonder schokbrekers op een 500 euri's. dan nog een paar goede schoks en ben met 800 klaar! en incl disconnects!

wat kan jij verder dan nog regelen? en is 3.5"niet te hoog ivm remleidingen?

Hoe zit het verder dan met de vervoerskosten en de btw die je nog mag betalen?

Verrvoerskosten kunnen al gauw 250 dollar of meer zijn en dan mag je ook nog 19% btw + 4.5% betalen. Dan is het nog steeds goedkoper als hier kopen maar het kan nog flink oplopen qua prijs. Want je betaald ook btw enz over de vervoerskosten. Dus 500 euro + 150 euro transport = 650 euro en dan 23.5% belasting = 805 euro totaal maar daar koop jij hier nergens anders deze kit voor.

Hou er wel rekening mee dat je met deze hoogte trillingen enz kan verwachten in de aandrijflijn. Dus je transfercase moet omlaag en als je heel veel pech hebt moet je ook wat gaan doen aan je slip yoke en je driveshaft maar dat is niet altijd het geval. Als je dat wel moet aanpassen kan je er nog een paar honder euro bij optellen.

Dus met die 500 euro ben je er zeker nog niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep dat zie je goed, $720 voor de complete set. Forumleden krijgen bij mij 10% korting op RE, dus wordt dan $648=EUR 479.

Maar let op: bij dit soort kits kunnen vervoerskosten aardig oplopen, en afhankelijk of iets snel hierheen moet (luchtvracht) of een maandje mag duren (zeevracht). Deze kit heb ik nog niet eerder verkocht en niet op voorraad, dus ik weet niet precies wat de afmetingen zijn en gewicht is, ik ga dat navragen en bij m'n forwarder neerleggen wat de vervoerskosten zijn. Er komt binnenkort weer wat RE spul mijn kant op, zal ook kijken of eventueel nog te combineren valt. Als ik wat meer weet wat de totaalprijs gaat worden laat ik dat meteen weten.

Wat voor as en tussenbak heb je? Voor sommige smaakjes kan het zijn dat er nog wat kleine opties bij moeten. Hoeft overigens niet altijd gevolgen voor prijs te hebben; RE levert sommige noodzakelijke opties gratis.

Ennuh remleiding moet idd langer...en die remleiding verlenging zit al standaard in de kit erbij :lol:

Schokbrekers kunnen optioneel bij de kit, RE levert zelf een aantal mogelijkheden (waaronder OME en RE) maar er kunnen natuurlijk ook ander schokbrekers onder.

Hoe zit het met de BTW en overige belasting? Die moet toch ook betaald worden buiten die 720 dollar? Of betaal jij die voor ons zonder het aan ons door te berekenen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep dat zie je goed, $720 voor de complete set. Forumleden krijgen bij mij 10% korting op RE, dus wordt dan $648=EUR 479.

Maar let op: bij dit soort kits kunnen vervoerskosten aardig oplopen, en afhankelijk of iets snel hierheen moet (luchtvracht) of een maandje mag duren (zeevracht). Deze kit heb ik nog niet eerder verkocht en niet op voorraad, dus ik weet niet precies wat de afmetingen zijn en gewicht is, ik ga dat navragen en bij m'n forwarder neerleggen wat de vervoerskosten zijn. Er komt binnenkort weer wat RE spul mijn kant op, zal ook kijken of eventueel nog te combineren valt. Als ik wat meer weet wat de totaalprijs gaat worden laat ik dat meteen weten.

Erg fijn dat Jacco32 dat doet, het is ook een erg leuke korting. :lol:

Ik moet er wel even bij vertellen dat dit een privé-actie van Jacco32 is en dat er geen overleg is geweest.

Bij deze. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...