Spring naar bijdragen

goede verhoging


corfu
 Share

Recommended Posts

Ik heb gewoon even opgevraagd in usa wat dat RE setje moet kosten incl transport hierheen.

Dus als je veren wilt van C&A dan ..... oh V&A:blink:, moet je wat specifieker zijn en wil ik je best helpen. Heb overigens weing verstand van autos met een dicht dak. Dus moet je met specifieke gegevens komen van evt de ZJ,XJ etc experts.

Kan jij ook aan die 62 mm throttle body komen van Rubicon Express die voor een cherokee 4.0 liter HO bestemd is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 91
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

@corfu: RE heeft geen complete vervangende veren die 2" verhogen (is minimaal 3.5") Als je veren aan vervanging toe zijn denk ik dat je het goedkoopste uitkomt door die 2e hands te kopen met die RE6160 2" lift

Ik ben gisteravond helaas niet in staat geweest te bellen, ga ik vanavond alsnog doen!

@michel1972: dat is de RE1062 neem ik aan? http://www.rubiconexpress.com/Products.aspx?Cn=334&Pn=1654&XnPath=320,6,334&Vid=063B1B3277973

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een maandje in een cherokee met een add-a-leaf achter gereden, voor hogere veertjes enzo..

ik rijd nu in een cherokee met de originele bladveertjes maar met shackles.

dat rijd echt vele malen beter, of je moet van te stugge vering houden en minder soepele wieluitslag :blush:

(schokbrekers waren hetzelfde)

mijn advies is dan ook om een setje shackles te fixen

slechts mijn ervaring in de praktijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een maandje in een cherokee met een add-a-leaf achter gereden, voor hogere veertjes enzo..

ik rijd nu in een cherokee met de originele bladveertjes maar met shackles.

dat rijd echt vele malen beter, of je moet van te stugge vering houden en minder soepele wieluitslag :blush:

(schokbrekers waren hetzelfde)

mijn advies is dan ook om een setje shackles te fixen

slechts mijn ervaring in de praktijk.

Ik had begrepen dat Corfu juist alles nodig heeft omdat het zijn beste tijd heeft gehad. Maar die shackels is een makkelijke oplossing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een maandje in een cherokee met een add-a-leaf achter gereden, voor hogere veertjes enzo..

ik rijd nu in een cherokee met de originele bladveertjes maar met shackles.

dat rijd echt vele malen beter, of je moet van te stugge vering houden en minder soepele wieluitslag :)

(schokbrekers waren hetzelfde)

mijn advies is dan ook om een setje shackles te fixen

slechts mijn ervaring in de praktijk.

kijk daar ben ik nu bang voor :blush:, er zitten op mijn slappe standaard veren al een extra blad en dit houdt hem mooi recht maar in het terrein tilt ie zijn voetjes van de vloer:ohmy:. ook is ie er stugger door op de weg.

daarom mijn wens om te verhogen met een ander veren pakket achter zodat ik veel meer flex krijg en op de weg lekker veert

@ dion: bedoel je dat je de orginele schokbrekers er onder hebt kunnen houden? zijn die dan wel lang genoeg? en hoeveel hoger heb je hem dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk daar ben ik nu bang voor :blush:, er zitten op mijn slappe standaard veren al een extra blad en dit houdt hem mooi recht maar in het terrein tilt ie zijn voetjes van de vloer:ohmy:. ook is ie er stugger door op de weg.

daarom mijn wens om te verhogen met een ander veren pakket achter zodat ik veel meer flex krijg en op de weg lekker veert

@ dion: bedoel je dat je de orginele schokbrekers er onder hebt kunnen houden? zijn die dan wel lang genoeg? en hoeveel hoger heb je hem dan?

Volgens mij heeft hij nooit zijn originele schokbrekers behouden. Die moeten denk ik ook vervangen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heeft hij nooit zijn originele schokbrekers behouden. Die moeten denk ik ook vervangen zijn.

klopt, ik heb er rancho RSX schokbrekers onder zitten.

ik rijd zelf ook heel veel met suzuki, en zie elke keer weer van die soesjes die rondom add-a-leaf doen, waardoor het uiteraard weer mooi bol en hoog staat... maar verschrikkelijk stug, het geeft echt niet mee, ook de wieluitslag gaat er drastisch van achteruit. in mijn ogen, als de bladveren recht staan, zijn ze perfect :blush:

me cherokee is 2 inch verhoogd,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt, ik heb er rancho RSX schokbrekers onder zitten.

ik rijd zelf ook heel veel met suzuki, en zie elke keer weer van die soesjes die rondom add-a-leaf doen, waardoor het uiteraard weer mooi bol en hoog staat... maar verschrikkelijk stug, het geeft echt niet mee, ook de wieluitslag gaat er drastisch van achteruit. in mijn ogen, als de bladveren recht staan, zijn ze perfect :blush:

me cherokee is 2 inch verhoogd,

2 inch verhoogd en dan 32'ers rijden? Happen deze niet in je wielkasten bij stevig terreinrijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jacco32, ok da's niet erg duur.

heb zelf ook een beetje rond gekeken en als ik de deskundigen hier geloof durf ik het risico van 3.5 ook wel aan mbt de trillingen en denk nu aan de re6030 met de ome schokbrekerset (sk010634ome) en de langere shackles 5" (re 2700) kan je me ook vertellen wat dit totaal gaat worden bij jouw?

als ik het goed begrepen heb hoeft er naast bovenstaand pakket nix meer bij:unsure: om hem goed te hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jacco32, ok da's niet erg duur.

heb zelf ook een beetje rond gekeken en als ik de deskundigen hier geloof durf ik het risico van 3.5 ook wel aan mbt de trillingen en denk nu aan de re6030 met de ome schokbrekerset (sk010634ome) en de langere shackles 5" (re 2700) kan je me ook vertellen wat dit totaal gaat worden bij jouw?

als ik het goed begrepen heb hoeft er naast bovenstaand pakket nix meer bij:unsure: om hem goed te hebben

Als jouw jeep gewoon netjes is en de banden en velgen goed zijn hoef je niks te verwachten. Maar mocht jouw jeep een verleden hebben ivm schade moet je niks uitsluiten. Maar voorlopig ga je het hiermee redden en voorzie ik geen problemen maar er is altijd een kleine mogelijkheid dat het duurder kan uitvallen.Hou daar altijd rekening mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jacco32, ok da's niet erg duur.

heb zelf ook een beetje rond gekeken en als ik de deskundigen hier geloof durf ik het risico van 3.5 ook wel aan mbt de trillingen en denk nu aan de re6030 met de ome schokbrekerset (sk010634ome) en de langere shackles 5" (re 2700) kan je me ook vertellen wat dit totaal gaat worden bij jouw?

als ik het goed begrepen heb hoeft er naast bovenstaand pakket nix meer bij:unsure: om hem goed te hebben

Ik ga maandag voor je bellen. Om een scherpe vervoersprijs te krijgen heb ik mogelijk ook nog dinsdag nodig, beetje afhankelijk van het totale gewicht. Ik laat het weten zodra ik totaalprijs kan maken voor je!

Als je trouwens nog wat (extra) hulp nodig hebt bij montage, kom ik graag

helpen, zeg er wel eerlijk bij dat mijn ervaring bij een Grand Cherokee ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er is altijd een kleine mogelijkheid dat het duurder kan uitvallen.Hou daar altijd rekening mee!
Ik ga maandag voor je bellen. Om een scherpe vervoersprijs te krijgen heb ik mogelijk ook nog dinsdag nodig, beetje afhankelijk van het totale gewicht. Ik laat het weten zodra ik totaalprijs kan maken voor je!

Als je trouwens nog wat (extra) hulp nodig hebt bij montage, kom ik graag

helpen, zeg er wel eerlijk bij dat mijn ervaring bij een Grand Cherokee ligt.

@ michel1972, het blijft jeep he:D elk exemplaar heeft n eigen karakter:yes:

@jacco. geweldig aanbod man, lijkt me leuk. maar je hoeft je niet te haasten hoor. hij kan nog wel even door kraken & piepen:D

ga hem nu zo weer eens lekker uitlaten in Heerde wordt ie ook altijd lekker soepel van:wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ michel1972, het blijft jeep he:D elk exemplaar heeft n eigen karakter

Klopt helemaal vandaar mijn verhaal. De 1 heeft mazzel en is voor 700 euro klaar en de ander kan nog een varkentje kapot slaan en er nog eens een paar honderd euro tegenaan gooien! Want wat voor de 1 geldt hoeft natuurlijk niet voor de ander te gelden. Wat jij al zei het blijft een jeep en elk exemplaar heeft zijn eigen karakter:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jacco32, ok da's niet erg duur.

heb zelf ook een beetje rond gekeken en als ik de deskundigen hier geloof durf ik het risico van 3.5 ook wel aan mbt de trillingen en denk nu aan de re6030 met de ome schokbrekerset (sk010634ome) en de langere shackles 5" (re 2700) kan je me ook vertellen wat dit totaal gaat worden bij jouw?

als ik het goed begrepen heb hoeft er naast bovenstaand pakket nix meer bij:unsure: om hem goed te hebben

Ik heb zitten kijken op diverse sites en je zou op het volgende uit moeten komen. 780 dollar voor de RE6030 + de OME schokbrekerset en de shackels moeten 180 dollar kosten is totaal 960 dollar = 703 euro

Verscheping via ups en het kan goedkoper denk ik is 358 dollar ( komt door de size van het pakket zeggen ze) = 262 euro

Dan komt er nog wel BTW en invoerrechten bij is = 226 euro

Totaal zou moeten komen op 1191 euro.

Ben benieuwd waar de anderen mee zullen komen. Het kan namelijk goedkoper denk ik maar dat zullen we gauw zien hier!

Ik weet van een ander lid hier Barry wat die kwijt was een tijdje terug. Hij heeft wel de 4.5 inch set gekocht. Hij was helemaal compleet wel zonder de shackels ongeveer 1350 euro kwijt in Belgie. Deze 4.5 set is wel duurder maar het geeft wel een indicatie weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet van een ander lid hier Barry wat die kwijt was een tijdje terug. Hij heeft wel de 4.5 inch set gekocht. Hij was helemaal compleet wel zonder de shackels ongeveer 1350 euro kwijt in Belgie. Deze 4.5 set is wel duurder maar het geeft wel een indicatie weer.

Effe rekening mee houden dat de dollar toen op 1.2 euro stond, nu op 1.36:blush:, en er waren wel shackles bij hoor, kit was helemaal kompleet...

Effe opgezocht :

Kit kompleet was 1068 dollar (shocks inbegrepen) (RE6130 http://www.rubiconexpress.com/Products.aspx?Cn=188&Pn=2021&XnPath=173,180,188&Vid=049B083309417 )

Invoertaks en BTW (21% in Belgie)(4,5% invoertaks)

Kit was dus 1125 euro

Transport 286 dollar (240 euro)

Totaal : 1365 euro (geleverd aan de voordeur, binnen de week)

Ter info, ik heb er ± 50 kms mee gereden zonder SYE en met vaste cardan (aandrijfstang), geen trillingen.

Maar om de stress op de tussenbak te vermijden toch de SYE en CV Driveshaft geplaatst.

Ik vind een TLC een lapmiddel, maar dat is mijn persoonlijke mening hierover, en er zijn meningen die een TLC even goed vinden. Ik respecteer ook die meningen. Ieder moet voor zich uitmaken of dit past binnen zijn/haar budget, of dat ie voor dat geld misschien liever een locker of een Lier koopt.:yes:

Edit : transport is zo goedkoop omdat een familielid bij FedEx werkt en ik van zijn personeelskorting heb kunnen genieten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...