Spring naar bijdragen

goede verhoging


corfu
 Share

Recommended Posts

Erg fijn dat Jacco32 dat doet, het is ook een erg leuke korting. :lol:

Ik moet er wel even bij vertellen dat dit een privé-actie van Jacco32 is en dat er geen overleg is geweest.

Bij deze. ;)

Ow sorry, dat had ik er niet bijgezet. Idd, heeft verder geen relatie met het forum. Mijn gedachtegang: alle mede forumleden helpen mij ook met tips, trucks, advies, etc. Ik ben sinds kort een bedrijfje begonnen met doel kwaliteitsonderdelen hier beter verkrijgbaar te krijgen, voor nette prijzen. Met de korting wil ik wat terugdoen voor forum en haar leden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 91
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Erg fijn dat Jacco32 dat doet, het is ook een erg leuke korting. :lol:

Ik moet er wel even bij vertellen dat dit een privé-actie van Jacco32 is en dat er geen overleg is geweest.

Bij deze. ;)

dit is idd erg aardig en mooi, gelet op de steeds verdere technische aanpassingen denk ik dat ik niet hoger wil gaan dan 2 / 2.5 " (ik heb al trillingen genoeg en wil niet blijven doorgaan met aanpassen) volgens de geleerden moet deze hoogte 'standaard' kunnen.

wel wil ik gelijk een nw verenpakket achter hebben en niet alleen blokken of ad a leaf.

@ jacco : wat heb je wel op voorraad dan in de geest van wat ik wil ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prijs is inclusief invoerrechten en zo, maar exclusief BTW (hahaha, tenzij er een groep-koop-actie komt, dan wil ik best kijken hoe ver ik kan gaan :lol:)

Hoe zit het met de BTW en overige belasting? Die moet toch ook betaald worden buiten die 720 dollar? Of betaal jij die voor ons zonder het aan ons door te berekenen;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prijs is inclusief invoerrechten en zo, maar exclusief BTW (hahaha, tenzij er een groep-koop-actie komt, dan wil ik best kijken hoe ver ik kan gaan :lol:)

Aan de BTW kan jij niks veranderen he! Dat is en blijft 19% En doe je dat op eigen initiatief dan blijf je nog steeds verantwoordelijk voor die BTW. Ik kan het weten als belastingdeskundige douana formaliteiten;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit is idd erg aardig en mooi, gelet op de steeds verdere technische aanpassingen denk ik dat ik niet hoger wil gaan dan 2 / 2.5 " (ik heb al trillingen genoeg en wil niet blijven doorgaan met aanpassen) volgens de geleerden moet deze hoogte 'standaard' kunnen.

wel wil ik gelijk een nw verenpakket achter hebben en niet alleen blokken of ad a leaf.

@ jacco : wat heb je wel op voorraad dan in de geest van wat ik wil ?

Heb helaas op dit moment niks liggen voor XJ :lol: Maar ik ga vanavond voor je bellen om te kijken of ik een pakket samengesteld kan krijgen die voldoet aan wat je wil!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de BTW kan jij niks veranderen he! Dat is en blijft 19% En doe je dat op eigen initiatief dan blijf je nog steeds verantwoordelijk voor die BTW. Ik kan het weten als belastingdeskundige douana formaliteiten;)

Haha, idd BTW blijft daar kan ik niks aan veranderen...maar met genoeg gezamelijk inkopen (a la filosofie van groupbuy) kunnen er best leuke extra kortingen zijn en voordeel van gebundeld vervoer. Dan zou extra kortingen van 10-20% haalbaar moeten zijn :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de BTW kan jij niks veranderen he! Dat is en blijft 19% En doe je dat op eigen initiatief dan blijf je nog steeds verantwoordelijk voor die BTW. Dus hoe groot moet de groep zijn? Wie weet willen er meer meedoen!

Ik schat dat ik bij een groepsbestelling van RE +/- $2000 een extra 5-10% korting kan geven, en bij +/- $5000 een extra 15-20% korting.

Nou, ik ga maar eens in de Jeep stappen en naar Castle Fair Vorden...eens kijken of Eric Selles een beetje een leuke Jeep Adventure Trial heeft gemaakt :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ondertussen lopen hier geloof ik 3 onderwerpen (niet echt overzichtelijk)

@jacco mss beter om een topic te openen in serieus

er zullen ook vast wel niet Cherokee rijders het intressant vinden..

groepsaankopen is altijd voordeliger

alleen mss qua Jeep onderdelen lastig?

ik bedoel in NL is het maar een klein gebeuren, en kees wil merk a en pietje merk b klaas wil weer een combi...

en 3.5" geeft geen trillingen

voor vergelijk kijk even in projecttopic van mav, zelf vind ik dat een hele mooie set voor de XJ (is RE bodem vrijheid ruim 40cm onderkant dorpel op 31ers)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ondertussen lopen hier geloof ik 3 onderwerpen (niet echt overzichtelijk)

en 3.5" geeft geen trillingen

voor vergelijk kijk even in projecttopic van mav, zelf vind ik dat een hele mooie set voor de XJ (is RE bodem vrijheid ruim 40cm onderkant dorpel op 31ers)

Zie topics in www.jeepforum.com

Daar rijden heel veel mensen met verhogingen en de 1 had al last van trillingen bij 2 inch en de ander ging 4.5 inch omhoog en heeft nergens last van! Daar heb ik de gegevens vandaan aangezien ze in Amerika meer thuis zijn in en met verhogingen. Elke cherokee is daar ongeveer verhoogd en hier kom je dat veel minder tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt, maar er zit veel verschil tussen de verschilende merken liftkits....

en natuurlijk de Jeep zelf, schade bv.

ook de monteur/zelfknutselaar is een factor voor trillingen.

en bezuinigen op toch wel belangrijke onderdelen.. enz enz

de kit die mav heeft is trillings vrij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt, maar er zit veel verschil tussen de verschilende merken liftkits....

en natuurlijk de Jeep zelf, schade bv.

ook de monteur/zelfknutselaar is een factor voor trillingen.

en bezuinigen op toch wel belangrijke onderdelen.. enz enz

de kit die mav heeft is trillings vrij

Ik was zelf bezig met een kit van RE of een kit van een ander merk. Toen ik zelf RE in de US belde en hun vroeg om wat advies en dergelijke vertelden ze mij dat je bij een 3.5 inch verhoging in veel gevallen geen trillingen zal merken maar dat ze die garantie niet meer geven omdat ze steeds meer werden geconfronteerd met mensen die wel trillingen ondervinden en dus hun beklag deden. Dit kwam mede door het stevige gebruik van veel cherokee eigenaren tijdens mud en rock evenementen en de ouderdom van de wagens. Hun geven alleen nog maar zekerheden als de cherokee niet ouder is dan 10 jaar en schade vrij is. Is de wagen ouder of heeft hij een schadeverleden adviseren zij om een slip yoke met driveshaft te plaatsen om eventuele trillingen te voorkomen. Even voor de duidelijkheid dat is een advies en geen verplichting werd mij verteld. Want ze gaven aan dat duizenden mensen geen problemen hadden en er ook mensen bij zaten die juist wel problemen hadden met trillingen enz. Ze hadden er zelfs mensen bij zitten die met een 5.5 inch verhoging reden en geen slip yoke enz hadden en ook geen trillingen ondervonden.

Ik gaf alleen aan dat in het slechtste geval je ook uitgaven moet verrichten om die problemen op te lossen en dan kan een simpel eenvoudig goedkoop setje ineens toch een stuk duurder uit komen te vallen.

Want ik ben van mening dat ze in Amerika wat meer er vanaf weten dan die paar mensen die hier in Nederland rijden met een RE setje. Daar zitten veel mensen die zowel positieve als negatieve ervaringen hebben met RE.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Want ik ben van mening dat ze in Amerika wat meer er vanaf weten dan die paar mensen die hier in Nederland rijden met een RE setje. Daar zitten veel mensen die zowel positieve als negatieve ervaringen hebben met RE.

niet mee eens,

tuurlijk komt de eerste info uit de USA, wrom zou je het wiel opnieuw uitvinden?

hier op forum zitten genoeg mensen die ervaring hebben met meerdere kits/merken. ervaring zat hier.

ook de kennis om te zeggen waar de trilling zit, de reden ervan en de oplossing.

zelf zit ik op verschilende GC forums in USA, mensen die klachten hebben op RE of clayton blijken vaak (vaak niet altijd) dingen "vergeten" te zijn bv uitlijnen, of schade wagen, of zelfs domweg vergeten na te trekken..

BDW ik heb geen RE kit :lol: alleen de veren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet mee eens,

tuurlijk komt de eerste info uit de USA, wrom zou je het wiel opnieuw uitvinden?

hier op forum zitten genoeg mensen die ervaring hebben met meerdere kits/merken. ervaring zat hier.

ook de kennis om te zeggen waar de trilling zit, de reden ervan en de oplossing.

zelf zit ik op verschilende GC forums in USA, mensen die klachten hebben op RE of clayton blijken vaak (vaak niet altijd) dingen "vergeten" te zijn bv uitlijnen, of schade wagen, of zelfs domweg vergeten na te trekken..

BDW ik heb geen RE kit :lol: alleen de veren

Ok dat is logisch. Ik heb de ervaringen dus via de US en daar heb ik de info uit de daar talloze topics gehaald en daar bleken dus honderden mensen die trillingen wel te hebben na een verhoging geplaatst te hebben van 3 inch of meer. Maar je hebt altijd partijen die geen problemen hebben en je hebt parijen die wel problemen ermee hebben. Gelukkig waren er veel meer mensen die geen problemen hadden dan wel problemen.

Daarom zei ik dus ook. Het kan gebeuren dat jij die trillingen wel kan hebben en dan is hij verder van huis dan die 500 euro die hij eerder dacht kwijt te zijn. Want het kan aan het uitlijnen liggen of de banden of de velgen of de wagen zelf mbt stuurstangen , assen of omdat de wagen zelf niet goed is ivm schade verleden. En dan kan het een duurdere grap worden dan dat hij eerder begroot heeft.

Maar wat je al eerder aangaf we dwalen af. Iemand zoekt een verhoging en Jacco kan leuke aanbiedingen doen mbt RE kits. Ik ben benieuw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan gebeuren dat jij die trillingen wel kan hebben en dan is hij verder van huis dan die 500 euro die hij eerder dacht kwijt te zijn. Want het kan aan het uitlijnen liggen of de banden of de velgen of de wagen zelf mbt stuurstangen , assen of omdat de wagen zelf niet goed is ivm schade verleden. En dan kan het een duurdere grap worden dan dat hij eerder begroot heeft.

Maar wat je al eerder aangaf we dwalen af. Iemand zoekt een verhoging en Jacco kan leuke aanbiedingen doen mbt RE kits. Ik ben benieuw!

:lol:

yup we dwalen af,

maar is wel goed dat het even tussendoor gezegt wordt,

al vergeet je bv langere remleidingen is toch weer een 80 euro meer enz enz..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol:

yup we dwalen af,

maar is wel goed dat het even tussendoor gezegt wordt,

al vergeet je bv langere remleidingen is toch weer een 80 euro meer enz enz..

Yup helemaal mee eens en dat soort kleine dingen kan het snel duurder maken. En dan moeten wij ook nog rekening houden met de BTW.

Maar ben wel benieuwd wat voor leuke setprijs Jacco kan maken voor Corfu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dezperado kan het setje leveren voor euro 330 Hier afhalen

http://www.rubiconexpress.com/Products.aspx?Cn=188&Pn=2022&XnPath=180,188&Vid=A883003269134

of eur 400 en geef je als forumlid 20% korting

inclusief transport vanaf usa

In of ex de BTW. En is er dan iemand die dat voor mij kan monteren dat je weet? Ik ben beter in cijfertjes dan in boutjes en moerjes nl.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In of ex de BTW. En is er dan iemand die dat voor mij kan monteren dat je weet? Ik ben beter in cijfertjes dan in boutjes en moerjes nl.:P

monteer je het setje die de dez aanbied wel voor een kratje of twee grolsch bier en als je sleutel ruimte hebt teminste en en wat gezelligheid

zijn vast wel meer forumleden die willen helpen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ramstein, het komt er de eerstkomende maand nog niet van, want ik wil nog even op vakantie. Sleutelruimte heb ik helaas niet, maar misschien kan ik daar iets op vinden.

En Dez, die van € 400 met korting lijken me veel beter!

je kan ook naar drenthe komen voor je vakantie even langs dez de spullen halen en bij ons in de achtertuin kamperen en sleutelen heb alleen grolsch in huis en twee kinder en een vrouw :P:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je ook nog iets met een nieuwe veren v & A?

Ik heb gewoon even opgevraagd in usa wat dat RE setje moet kosten incl transport hierheen.

Dus als je veren wilt van C&A dan ..... oh V&A:blink:, moet je wat specifieker zijn en wil ik je best helpen. Heb overigens weing verstand van autos met een dicht dak. Dus moet je met specifieke gegevens komen van evt de ZJ,XJ etc experts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...