Spring naar bijdragen

achteras giert een beetje


Libero
 Share

Recommended Posts

Wat is het als je 100 Km/uur rijdt je gas loslaat er dan een licht gierend geluid achter te horen is

De beide diffs en de tussenbak heb ik al ververst met kroon olie die erin hoort

Mij lijkt het alsof de diff achter versleten is....zolang ik optrek hoor ik niks

maar bij constant 120 hoor de achteras/diff?? een beetje

Het is een 5,9 ZJ met 246.000 km

Wat voor geluid geven versleten homokineten?

Wat voor geluid geven versleten diffs??

Wat voor geluid geven versleten tussenbak??

Hopelijk is het wat simpels...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het als je 100 Km/uur rijdt je gas loslaat er dan een licht gierend geluid achter te horen is

De beide diffs en de tussenbak heb ik al ververst met kroon olie die erin hoort

Mij lijkt het alsof de diff achter versleten is....zolang ik optrek hoor ik niks

maar bij constant 120 hoor de achteras/diff?? een beetje

Het is een 5,9 ZJ met 246.000 km

Wat voor geluid geven versleten homokineten?

Wat voor geluid geven versleten diffs??

Wat voor geluid geven versleten tussenbak??

Hopelijk is het wat simpels...

Meestal de limited slip in de Dana-35 achteras.

Heb je er ook de Limites Slip toevoeging bij gedaan ?

zie : http://boris.nl/cherokeeparts/index.php?cattype=P&hoofdcategorie=Nieuwe_onderdelen&subcategorie=322&productid=2005&eurosub==

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Boris,

Mijn '97 XJ ltd ruist ook in de achteras, waarschijnlijk omdat de vorige eigenaresse te lang met een laag oliepeil in de diff heeft gereden. Geen idee welk type as er onder zit, maar zou die toevoeging voor mij ook een idee zijn? Ik wil uiteindelijk wel een keer een ander asje er onder, maar eerst zijn andere zaken aan de beurt.

THNX!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is die Limeted Slip toevoeging ook de oplossing als je alleen een gierend geluid hoort bij het (wat steviger) optrekken?

Ik dacht eerst dat het de snaar was maar die is goed.

Zo'n geluid heb ik ook (al jaren) maar wordt niet hoger in frequentie na 't opschakelen (begint opnieuw in 2de versnelling eigenlijk bij pittig doortrekken) dus hou 't op lager koppeling of ingaande as versnellingsbak.

Ken geen kwaad als de sapjes op peil zijn lijkt me.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij is het alleen maar als je vanuit stilstand optrekt. En dan wel wat steviger, niet als je door schakelt. Als ik voorzichtig optrek is het ook niet.

Het geluid lijkt op een as die even doorslipt of een electromotor die even op hoge toeren draait, zo'n 1,5 seconde maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is ook een jeep type idols.

Ik heb er 6 jaar last van gehad.

En nu er een open diff. in gezet (per toeval verkeerd

gestuurd door bastings)

En nu gaat het goed.

Ik had van de dealer al eens een nieuwe as gehad

maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb mijn laten vertellen dat B&S het kan verhelpen.

Maar dat kost een beetje.

Dus zet de radio harder dat is de goedkoopste oplossing.

hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"gieren" of "fluiten" van een as heeft niets te maken met LS. Dit wordt enkel veroorzaakt door het op elkaar inlopen van de vertanding van R&P. Soms wordt het ook wel veroorzaakt door een defect lager. Gezien je klacht ( aleen bij uitrollen of cruisen, zal het de R&P zijn. Kwaad kan het meestal niet echt, 't is alleen een rotgeluid!

Te lang rijden met verkeerde of te weinig olie kan een oorzaak zijn, maar ook demonteren en in een iets andere stand weer monteren (bij een lagervervanging bijv.). Oplossing is het vervangen, en correct afstellen, van de R&P door een nieuwe. Vervang je LS plaatjes en je komt met zekerheid teleurgesteld uit de strijd....

Als je wat aan het geluid wilt (laten) doen, is dit natuurlijk het moment voor een andere overbrenging... En da's dan weer positief! :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal de limited slip in de Dana-35 achteras.

Heb je er ook de Limites Slip toevoeging bij gedaan ?

zie : http://boris.nl/cherokeeparts/index.php?cattype=P&hoofdcategorie=Nieuwe_onderdelen&subcategorie=322&productid=2005&eurosub==

Deze heb ik gelijk besteld en er gister in gedaan, het halve flesje

Na een stukje rijden klonk het meer gedempt maar is zeker niet weg

Mischien toch de achter as vervangen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"gieren" of "fluiten" van een as heeft niets te maken met LS. Dit wordt enkel veroorzaakt door het op elkaar inlopen van de vertanding van R&P. Soms wordt het ook wel veroorzaakt door een defect lager. Gezien je klacht ( aleen bij uitrollen of cruisen, zal het de R&P zijn. Kwaad kan het meestal niet echt, 't is alleen een rotgeluid!

Te lang rijden met verkeerde of te weinig olie kan een oorzaak zijn, maar ook demonteren en in een iets andere stand weer monteren (bij een lagervervanging bijv.). Oplossing is het vervangen, en correct afstellen, van de R&P door een nieuwe. Vervang je LS plaatjes en je komt met zekerheid teleurgesteld uit de strijd....

Als je wat aan het geluid wilt (laten) doen, is dit natuurlijk het moment voor een andere overbrenging... En da's dan weer positief! :thumbsup:

Hoezo een andere overbrenging?? rijdt dat beter???

Ik doe niet zoveel in het terrein....

Wat is dan evt de beste overbrenging voor de 5.9????

Brabant 4x4 dacht ook aan een lager vervangen

Mischien kan ie dan ook de R&P beter afstellen

groeten Libero

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gierende geluid heb ik ook gehad op m'n DANA 44.... dat werd op een gegeven moment piepen! ...er zat te veel ruimte op het lager.... waardoor alleen maar meer slijtage ontstaat... ging na een tijdje ook wat cardanolie lekken... Als ik jou was zou ik er geen andere gebruikte as onder doen. Maar gewoon je lagers vervangen incl. je diffentieel lager als je toch bezig bent. Dit is de goedkoopste en waarschijnlijk de beste oplossing.

Ik heb toen een compleet setje gekocht! En zelf vervangen..

En rij inmiddels al weer 12.000 km fluitend met m'n CJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gierende geluid heb ik ook gehad op m'n DANA 44.... dat werd op een gegeven moment piepen! ...er zat te veel ruimte op het lager.... waardoor alleen maar meer slijtage ontstaat... ging na een tijdje ook wat cardanolie lekken... Als ik jou was zou ik er geen andere gebruikte as onder doen. Maar gewoon je lagers vervangen incl. je diffentieel lager als je toch bezig bent. Dit is de goedkoopste en waarschijnlijk de beste oplossing.

Ik heb toen een compleet setje gekocht! En zelf vervangen..

En rij inmiddels al weer 12.000 km fluitend met m'n CJ.

Wat is het verschil tussen fluitend en gierend eigenlijk? :thumbsup::lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gierende geluid heb ik ook gehad op m'n DANA 44.... dat werd op een gegeven moment piepen! ...er zat te veel ruimte op het lager.... waardoor alleen maar meer slijtage ontstaat... ging na een tijdje ook wat cardanolie lekken... Als ik jou was zou ik er geen andere gebruikte as onder doen. Maar gewoon je lagers vervangen incl. je diffentieel lager als je toch bezig bent. Dit is de goedkoopste en waarschijnlijk de beste oplossing.

Ik heb toen een compleet setje gekocht! En zelf vervangen..

En rij inmiddels al weer 12.000 km fluitend met m'n CJ.

Waar en wat kost zo'n setje?

Is het makkelijk te doen?

Moet ik ring en pinion weer afstellen?

Of mischien bij een 4x4 specialist laten doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duizend kilometer verder....

De achteras is niet meer te horen door LS toevoeging

Nu hoor ik de voor as en ben daardoor ben bij Jeepee in oosterhout geweest

Daar ga ik hem binnekort heen brengen

:)

Of kan ik mischien zelf de dan 35 (zelfde als wrangler) reviseren????:D

De tussen bak en visco waren na proefrit door de expert goed bevonden..:worshippy:

Ben benieuwd ...........iemand ideeën??

over zelf alle lagers vervangen in de voor Diff??

Hoe moet dat??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Morgen breng ik de gc naar jeepee in Oosterhout

De lagers van de voordiff worden vervangen en worden er spoorverbreders geplaatst.

ff afwachten wat de achteras nog doet aan herie anders laat daar ook alle lagers vervangen.

Gegroet maar weer.................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een wiellager vervangen en de kruisjes van de voor aandrijfas waren helemaal weg

De diffs waren goed en zonder speling!!!

Wat herrie was dat

Geen spoorverbreders maar 265/60 banden genomen

Nieuwe voorschijven en blokken laten plaatsen

Bendix startmotor was verrot deze ook maar nieuw laten plaatsen

De GC is weer geruisloos!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...