Spring naar bijdragen

Schijfremmen Op Achteras


Gast IRONBITCH
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik ken diverse mensen die bij verschillende merken dit hebben geprobeerd en het is eigenlijk allemaal uitgelopen op niks. Je moet de remverdeling goed in de gaten houden anders kun je rare ongelukken krijgen. Als je dus schijven achter gaat plaatsen zal dit niet meewerken aan extra remvertraging of je moet voor ook aanpassen.

Ik vindt het zonde van het geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee.. onzin is het zeker niet.

Of je het geld ervoor over hebt, is ieders eigen keuze. Maar de voordelen zitten niet eens zo in de remwerking, als wel in het gemak om het schoon te houden.

En als je het nu ook nog voor elkaar krijgt om er Volvo 440 klauwen ( achter!) op te monteren, heb je meteen het handremprobleem opgelost: Die Volvo klauwen hebben namelijk een mechaniekje waardoor de handrem op de normale blokken werkt en niet, zoals zo vaak, van die kleine pruds schoentjes binnenin de schijf gebruikt. Geen idee of iemand die volvo klauwen al een keer op een Jeep heeft toegepast...

Een duurdere en misschien wel betere oplossing is er ook: hydraulische handrem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij www.dgtuning.com hebben ze remdrukregellaars. dan kun je de voor en achterdruk zelf instellen. en ik heb ook nog een soes SJ413 daar zitten ook schijfremmen achterop. en een remdrukregellaar en dat werkt perfect

Das mooi... maar hoe regel je dat dan af, denk je? Gewoon een beetje aan schroeven lijkt me niet handig. Dat soort spul is prachtig, als je de Jeep niet meer op de weg gebruikt.

Bovendien kun je van de remdruk voor maar beter helemaal afblijven, je moet alleen achter begrenzen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het eigenlijk met links en rechts op een Jeep.

Bij een mini is het remsysteem diagonaal gescheiden èn ook voor en achter heeft het een andere druk?

Vanaf de "combination valve" 1 leiding naar achter die wordt gesplitst met een T-stuk wat op de achteras geplaatst is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ken ook een paar mensen die het op hun amc 20 as hebben gemonteerd.

Heb hier zelf ook al eens naar gekeken maar voor de keuring in belgie mag deze ombouw niet.

Ik kwam uit op schijven van een lada niva of suz. De remklauwen van een golf 4. de handrem wordt daar nl bedient via een kabel op de klauw, dus niet hydraulisch en niet met een kleine trommelrem in de schijf.

Heb nog foto's van een dergelijke ombouw, als iemand ze wil dan hoor ik het wel.

Je moet idd een remkracht verdeler monteren en deze afstellen.

Er bestaat overigens een kant en klare kit maar die is niet goedkoop...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

heeft iemand weleens geprobeerd of de steun waarop de remklauw zit van een achteras van een GC of die ook op een AMC 20 achteras past. want als dat past. dan rij ik morgen ff naar Valkenburg toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

ik was gisteren bij Hans in Valkenburg z-Limburg ff kijken 0f de schijfremmen van een GC ook op de achteras van een CJ passen maar helaas pindakaas. maar hij zei wel ik heb wel ombouwsets voor Wrangler. en als je daar meer info wilt hebben kijk dan bij. tekoop aangeboden. en dan topic belangrijk- wie zoekt er

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

gezien bij 4wd complete kit schijfremmenkit met mechanische handrem bediening voor achteras AMC 20 MODEL partnr #A130 prijs $699.99 . wat kost het ongeveer als ik deze set bij 4wd bestel en straks bij mij thuis ligt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

Het voordeel van schijfremmen zijn. dat je niet elke keer na een terreintrit je remmen hoeft schoon te maken. wat met remtrommels wel het geval is

en het heeft nog een voordeel. zoals ik vandaag gezien heb tijdens de Peellandtour. als je wiellagers eruit lopen dan heb je kans als je met trommelremmen rijdt dat de steekas eruit komt. en dat is met schijfremmen minnimaal. omdat de remschijf op de steekas is gemonteerd. kan de steekas met de remschijf erop niet naar buiten toe. omdat het word tegen gehouden door de remklauw

en het heeft nog een voordeel als je een mechanische handremkabel op je remklauw hebt zitten. stel je hebt geen remdruk meer op de achteras. vanwege een lekkage of te weinig remvloeistof in je hoofdremcylinder of een remklauw weigert dienst. dan heb je nog altijd je handrem nog.

of je rijd over ruig terrein heen bijvoorbeeld. en er schieten takken of iets dergelijks naar boven toe tegen je flexcibelle remleiding aan die tussen de chassis en de achteras is gemonteerd. dan heb je kans op lekkage doordat het kapot getrokken word of er een scheurtje in komt. dan heb geen remdruk meer.maar nog wel je handrem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

gisteren op de sloop geweest en remklauwen achter van een Audi gekocht. gelezen op het duitse jeepforum. dat remklauwen en remblokken van een Audi groter zijn dan van een golf4 en langer meegaan. en de origenele handremkabel van een CJ7 past er ook op. dus binnenkort kan ik weer gaan hobbyen. ik kan een steun maken voor de remklauw. maar ik heb laatst ook bij iemand anders gezien. die heeft de remklauw op de ankerplaat gemonteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...