Spring naar bijdragen

Schijfremmen Op Achteras


Gast IRONBITCH
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zo'n remankerplaat is hooguit enkele millimeters dik. Niet echt een solide ondergrond voor een remklauw.

Daarbij komt nog, dat zo'n klauw "zwevend" is. M.a.w: Hij heeft maar 2 bouten waar alle kracht op gezet wordt.:yes:

Ofwel: Alles kán... maar ik adviseer met klem om een paar "echte" brackets te maken of te kopen!:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik was gisteren bij Hans in Valkenburg z-Limburg ff kijken 0f de schijfremmen van een GC ook op de achteras van een CJ passen maar helaas pindakaas. maar hij zei wel ik heb wel ombouwsets voor Wrangler. en als je daar meer info wilt hebben kijk dan bij. tekoop aangeboden. en dan topic belangrijk- wie zoekt er

Wij hebben onze oude assen bij Nico in Wommels liggen. Op de Dana 35 zaten ook schijfremmen i.c.m. hydraulische handrem.

Deze set is te koop, informeer eens bij Nico. Hij heeft de ombouw destijds zelf gedaan.

Marco

www.team-ruttchen.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n remankerplaat is hooguit enkele millimeters dik. Niet echt een solide ondergrond voor een remklauw.

Daarbij komt nog, dat zo'n klauw "zwevend" is. M.a.w: Hij heeft maar 2 bouten waar alle kracht op gezet wordt.:yes:

Ofwel: Alles kán... maar ik adviseer met klem om een paar "echte" brackets te maken of te kopen!:whistle:

een ankerplaat is geperst met vormen erin. dus het buigt moeilijker door dan een vlakke ankerplaat. en er zitten ook nog een paar strips van een +- 5mm dik opgelast. dus dat komt wel goed. en hij rijd er al een jaar mee rond met de remklauwen op de ankerplaat gemonteerd. en als het bij mij zover is dan laat ik wel een paar foto's zien
Link naar opmerking
Deel via andere websites

die is wat het aantrekken van een handrem aan 25km/u met een ankerplaat (van een tj) doet: http://www.jeepershome.be/La%20France%20IV/pages/DCP_6180.htm

Vindt het dus zeker geen goed idee om daar de remklauwen op te bevestigen.

Volgens mij heeft die kennis van jou tot nu toe heel veel geluk gehad....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spelen met je remmen ? :)

Schrok van de foto van Steven.

DCP_6180.jpg

Ben eens gaan zoeken op het internet en kom toch echt hele mooie oplossingen tegen met beschrijvingen en al.

Maar geen beschrijvingen met een bevestiging aan de ankerplaat.

Patrick, lees jezelf eerst goed in voordat je met je remmen aan de gang gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • 1 month later...
Spelen met je remmen ? :yes:

Schrok van de foto van Steven.

DCP_6180.jpg

Ben eens gaan zoeken op het internet en kom toch echt hele mooie oplossingen tegen met beschrijvingen en al.

Maar geen beschrijvingen met een bevestiging aan de ankerplaat.

Patrick, lees jezelf eerst goed in voordat je met je remmen aan de gang gaat.

en toch ken ik een forumlid die al 2jaar zo rond rijdt met de remklauw op de ankerplaat gemonteerd. en al een paar keer zijn wiellagers heeft gecontroleerd. en de bout gaten zijn nog niet uitgescheurd op zijn ankerplaat. en de steun (bracket) waar de golfremklauw invalt zitten maar met 2 bouten erin.

en die foto van steven. dit is niet met remklauwen gebeurd

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en toch ken ik een forumlid die al 2jaar zo rond rijdt met de remklauw op de ankerplaat gemonteerd. en al een paar keer zijn wiellagers heeft gecontroleerd. en de bout gaten zijn nog niet uitgescheurd op zijn ankerplaat. en de steun (bracket) waar de golfremklauw invalt zitten maar met 2 bouten erin.

en die foto van steven. dit is niet met remklauwen gebeurd

neen dit is met een trommelrem gebeurt die aan 25km/u vastsloeg.

Ik hoop voor dat forumlid dat ie nooit een noodstop a 90km/u moet maken want dan gaat het helemaal mis.

Dat hij dat zo op zijn ankerplaat monteerd is zijn probleem maar zou dit hier niet te veel gaan vermelden want zijn construcite is levensgevaarlijk!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

neen dit is met een trommelrem gebeurt die aan 25km/u vastsloeg.

Ik hoop voor dat forumlid dat ie nooit een noodstop a 90km/u moet maken want dan gaat het helemaal mis.

Dat hij dat zo op zijn ankerplaat monteerd is zijn probleem maar zou dit hier niet te veel gaan vermelden want zijn construcite is levensgevaarlijk!!!!!!!!!!!!!!

hij zal wel zijn tommelremmen niet goed gemonteerd hebben of schoongemaakt. of achterstallig onderhoud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij zal wel zijn tommelremmen niet goed gemonteerd hebben of schoongemaakt. of achterstallig onderhoud

daar gaat het toch helemaal niet om

De oorzaak doet er niet toe

ach wat the fuck...

ik steek hier geen tijd meer in, hoop alleen dat die knakker nooit voor of achter mij rijdt op een event :D:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zag in een andere topic dat sjikita remklauwsteunen kan maken en leveren. dus ff een PBtje gestuurd. dat hij ze voor mij ook ff maakt. ik weet wel alvast dat de steunen 10mm dik zijn. en de prijs is ook oke'. en als ik de steunen binnen. dan maak ik ernog een ronde plaat omheen. om het vuil en steenslag tegen te houden. voor de bescherming van de schijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een aardig onderwerp dit, ik heb weer met verbazing de reacties gelezen, gaat het eigenlijk nog ergens over, of misschien ook wel niet.

Maak toch porche remmen aan de achter as met een ankerplaat van een skoda, en een remdruk verdeler van een sinterklaasboot, ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Verwen ons nu eens met wat foto materiaal van de onderdelen die gebruikt gaan worden, het gaat vast wat worden, dat weet ik zeker.

Ik ben in blijde afwachting wat voor beeldmateriaal wat we te zien krijgen.

p.s. ik hou het bij mijn trommeltjes niks mis mee, die van mij zitten regelmatig vol met van alles en nog wat, konden we dat maar van iedereen zeggen:lol:.

nou doooooooooooeeeeeeeeeei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een aardig onderwerp dit, ik heb weer met verbazing de reacties gelezen, gaat het eigenlijk nog ergens over, of misschien ook wel niet.

Maak toch porche remmen aan de achter as met een ankerplaat van een skoda, en een remdruk verdeler van een sinterklaasboot, ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Verwen ons nu eens met wat foto materiaal van de onderdelen die gebruikt gaan worden, het gaat vast wat worden, dat weet ik zeker.

Ik ben in blijde afwachting wat voor beeldmateriaal wat we te zien krijgen.

p.s. ik hou het bij mijn trommeltjes niks mis mee, die van mij zitten regelmatig vol met van alles en nog wat, konden we dat maar van iedereen zeggen:lol:.

nou doooooooooooeeeeeeeeeei

Laughing_RoflSmileyLJ.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een aardig onderwerp dit, ik heb weer met verbazing de reacties gelezen, gaat het eigenlijk nog ergens over, of misschien ook wel niet.

Maak toch porche remmen aan de achter as met een ankerplaat van een skoda, en een remdruk verdeler van een sinterklaasboot, ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Verwen ons nu eens met wat foto materiaal van de onderdelen die gebruikt gaan worden, het gaat vast wat worden, dat weet ik zeker.

Ik ben in blijde afwachting wat voor beeldmateriaal wat we te zien krijgen.

p.s. ik hou het bij mijn trommeltjes niks mis mee, die van mij zitten regelmatig vol met van alles en nog wat, konden we dat maar van iedereen zeggen:lol:.

nou doooooooooooeeeeeeeeeei

blijf jij maar lekker op je trommelremmentjes rijden. je moest eens weten wat voordelen schijfremmen hebben. ik heb het gehad met die trommelremmen. voorheen als je de achterwiellagers wilde controleren of schoonmaken en opnieuw invetten. dan ben je een paar uur bezig om het zooitje uitmekaar en inmekaar te zetten. en daarna moet je weer je remmen ontluchten. dat wordt nu verleden tijd. en het voordeel van schijfremmen is. rij je de wiellagers helemaal op. dan komt niet meer zomaar de steekas naar buiten toe. want die wordt namelijk tegengehouden door de remklauw. + je remstysteem is makkelijker schoon te houden. en heb je onderdelen nodig voor je schijfremmen. is er makkelijker aan te komen. dan van origeneel jeep. want de schijfremmen zijn van een soes samurai en de klauwen van een golf 2 t/m 4. vooral ook handig als je in het buitenland bent. oja de remdrukverdeler heb ik bij nico in wommels gekocht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Nou dit is me nou ook weer wat moois, ik zou niet weten wat de voordelen van achterschijven zijn.

Man ik heb zo'n beetje alles al gehad en gedaan met een jeep:yes:.

Ik ben alleen het geschrijf een beetje moe, er kom veel te weinig beeld materiaal op dit forum.

Ik kan ook wel van alles schrijven, en nooit iets doen, lijk mij wel een beetje zinloos.

Laat ons nu toch meegenieten van de meest mooie bouwsels, misschien spreekt het tot de verbeelding, en hebben we er nog wat aan.

Remschijven achter is prachtig maar zeer niet onderhoudsvrij, er kleven ook nadelen aan dit gebeuren.

Lijkt mij trouwens wel echt gaaf om een keer een evenement te rijden zonder wiellagers, ga ik nog een keer doen, en dan ook nog proberen om thuis te komen.

Schrijf nou iets, en laat ons iets zien waar we aan hebben.

nou doooooooooeeeeeeei:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Genoeg modder gegooid nu. 't Begint een cafe topic te worden.

De voordelen en nadelen van schijfremmen zullen een ieder duidelijk zijn. Dat het goed vast moet zitten weet inmiddels ook bijna iedereen.

Dus: Graag weer gerichte vragen, antwoorden en eventueel verslagen van een ombouw. :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...