Spring naar bijdragen

Dealer Of B&s


Beest
 Share

Recommended Posts

Mijn dealer = Amsterdam, dus dan wint B&S sowieso.

Ik heb er maar een keer mee te maken gehad en dat was prima. Benzinefilter en benzineslang besteld en bij levering zat er een klein stukje slang bij voor de retourleiding met een afwijkende diameter.

Gratis = leuk, meedenken = onbetaalbaar

Quote uit een telefoongesprek met de werkplaats van Chrysler/Jeep Amsterdam: "Meneer, gaat u alstublieft naar B&S met die Jeep van u". Ik zocht toen een luchtfilter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb met B&S enkel goede ervaringen. Wel een paar keer verkeerd spul meegehad... maarja: '87er Jeep met '89er vooras, motor bak en achteras uit '92, bladveren van een CJ enz.... Zoek daar als bedrijf eens de juiste parts bij... ;) Overigens zijn de gemaakte foutjes altijd keurig opgelost!

Die amerikanen klojen ook wat aan hoor: de remcilinder die ik 6 maand geleden haalde paste perfect!! ( Crown autoparts) Alleen bleek de handrem bijna niet meer te werken doordat de cilinder een paar millimeter dikker is!! Tja, kun je B&S onmogelijk aanrekenen, ook al omdat er alleen problemen zijn wanneer er, zoals bij mij, een C-clip eliminator is toegepast.... Maar ook de verkeerde waterpomp die ik eens meekreeg bleek wel het juiste type te zijn, maar Mopar had in al zijn wijsheid een andere ijzergieterij voor de pomphuizen in de arm genomen... De kachelslang was er niet overheen te krijgen en toen ik ermee terug ging werden er 10 doosjes opengetrokken totdat er wel een juiste gevonden werd!

En duur??? Tja... Jeep is duur.

Ze hebben in Tiel een enorme voorraad, en dat kost geld. Ongelooflijk wat ze daar allemaal hebben liggen.

Daarnaast hebben ze altijd tijd voor je, ook al heb je een vraag over een slangklem! Wanneer het over modificatie's, motorswap's, of andere, al dan niet ingrijpende, aanpassingen gaat, hebben ze ook altijd een advies én de tijd om het te geven!

Kortom: B&S -> Wat mij betreft een prima adres!

( En ik betaal graag wat meer wanneer de service toppie is!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal zo direct mogelijk blijven.

Met de stelling ben ik het niet eens.

Waarom, omdat ik al vanaf 1987 betrouwbaar en oprecht zaken heb kunnen doen met B & S Autoparts.

Oké, ik ben wel eens vanwege de hoge kosten uitgeweken naar andere 4x4 "specialisten" , die mij lagere kosten voorhielden, maar in de meeste gevallen was hierbij goedkoop achteraf duurkoop.

Zonder verwijten kon ik daarna weer een beroep doen op de expertise van B & S Autoparts.

Persoonlijk acht ik een vergelijk op basis van onderdelenprijzen volstrekt onjuist, de verschillen tussen appels en peren zijn daarbij geheel te verwaarlozen.

Om dit aante tonen heb ik de volgende voorbeelden.

Voorbeeld I:

In Amsterdam parkeer ik voor ? 55 per dag en in Giesbeek voor ? 0.

Ik krijg in beide plaatsen evenveel strekkende meters en de auto staat in beide gevallen buiten in de open lucht, nou voortaan parkeer ik mijn Jeep alleen nog maar in Giesbeek.

Voorbeeld II:

Bij AH kosten de Cherrie-tomaatjes, lekker van smaak en vers, ? 2,95 per doosje,

bij de Spar kosten de Cherrie-tomaatjes half rot en zo zacht als snot ? 2,95 per doosje.

Het maak dus niet uit waar ik mijn tomaatjes haal, ze zijn in beide zaken even duur!!

Beest, er zijn echt meer verschillen tussen hemel en aarde dan de verschillen in prijs.

Welterusten, ik ben een beetje moe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, mijn ervaringen met B&S komen zo'n beetje overeen met die van een aantal anderen op het forum.

Prima zaak, goede service, MAAR...

..ERG duur, de dealer hier in Eindhoven is voor mopar onderdelen vaak goedkoper dan de Crown onderdelen bij B&S. De orginele Mopar onderdelen zijn over het algemeen van veel betere kwaliteit dan die van Crown. Meer kwaliteit voor minder geld dus. Het voorbeeld van Dutch Rebbel gaat dus ook niet op.

Ook de verzendkosten zijn erg hoog. Soms zijn de verzendkosten vanuit de u.s. nog lager als de verzendkosten van B&S.

Erg vaak verkeerde spullen. Zo ongeveer de helft van de bestellingen is wel iets niet goed. soms kan ik ze bij het bestellen al corrigeren, maar soms gaat het ook radicaal fout: zo kreeg ik bijvoorbeeld remschoenen voor achter in plaats van voor geleverd. Vervelend als je al op de brug staat met je auto

Vind het niet erg om iets meer te betalen als de service goed is, maar het gaat allemaal net iets te vaak fout naar mijn zin. En als ik het dan toch allemaal zelf uit moet zoeken kan ik net zo goed meteen bij 4WD ofzo bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik de stelling wat aan ga scherpen ;)

Voor de gemiddelde Jeep rijder! die z'n auto als hoofd/bij auto heeft er veel mee op de weg zit en af en toe een bospaadje mee pakt.

Die er ook niet ieder weekend onder ligt om hem maar te verbeteren/verhogen/verbreden/ver.... vul maar in. Maar die regulier onderhoud zelf wil doen en niet de mogelijkheden en expertise in huis heeft om verregaande modificaties uit te voeren.

Voor die rijder is B&S een uitkomst, ze hebben veel..... erg veel op voorraad, kennis, materialen en gereedschappen en personeel.

Voor de Jeeper die alles aan z'n Jeep zelf doet, de auto op meerdere punten wil modificeren. Veel zelf fabriceert. De moeite wil doen om in amerika exotisch en minder exotisch spul uit te zoeken, dat daar te bestellen. Niet te beroerd is om zelf achter z'n pakketjes aan te zitten die onderweg zijn. En alles qua onderdeelnummers, compatibiliteit etc zelf uit wil en kan zoeken.

Voor die Jeeper is B&S inderdaad duur, die Jeepers doet er beter aan om z'n spullen elders te bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed aangescherpt.

Maar de laatste zin bevalt me niet helemaal.

IPV B&S is duur had je ook kunnen stellen

B&S kost iets meer (klinkt vriendelijker)

En overal gaat wel eens iets fout.

Ook bij 4wd hardware en dit was een duur foutje.

Even de verkeerde steekassen opsturen dana 44 met as stomp.

En notabene een as die hun zelf geleverd hebben.

Maar het nummer op het diff klopte niet met de rest.

Snel verzonden en daarna de goeie ook snel verzonden.

Schade 500 gulden in die tijd.

en bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, het ligt voor een belangrijk deel aan de totale ervaring. Was vorig jaar met de ZJ bij de dealer omdat de kachelventilator een eigen leven ging leiden en elke keer de zekering er uit trekken als je parkeert is in de regen ook geen lolletje.

De voorgaande eigenaar had, naar ik later vernam, in december nog de airco laten doen. Ondertussen kwam ik uit Frankrijk in mei met de bekende bak water achter de rechter stoel. Relais vervangen, hoop tamtam aan de airco gemaakt, wederom afgevuld en weet ik veel wat nog meer. De monteur hier in Hoorn (Zwaag) belde om de haverklap met de hoofddealer in Alkmaar (Middelbeek) om advies. Resultaat: de wateroverlast was er nog en een rekening van maar liefst ? 750,--. Werkplaatstarief: ? 90,--. :no:

Uiteindelijk lag ik dus zelf onder het dashboard om de afvoerleiding door te prikken en was het euvel verholpen.......... :blink:

Zowel met de XJ als de ZJ vij B&S geweest voor grote beurt en APK. Is allemaal probleemloos verlopen en ze liepen als een zonnetje. Beurtje voor de ZJ was nog geen ? 400,--, waarbij ook de diffs werden ververst. :yes:

Het is jammer dat B&S voor mij behoorlijk op afstand is, maar dat heb ik er wel voor over. Je hebt in ieder geval het idee dat de mensen daar weten waar ze mee bezig zijn. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

valt me op dat bijna niemand het opneemt voor de dealer, tot nu toe alleen blackbear en kameel.

ik zal nog maar eens zeggen dat dit uit de "jeeperswandelgangen" komt dus niet mijn ervaring..

in die zelfde "jeeperswandelgangen" is er ook het verhaal dat B&S heeft aangedrongen bij 4wd om anderen geen korting (meer) te geven. of het waar is...geen idee, maar wordt wel gezegt.

De dealer is goedkoper geworden met onderdelen

persoonlijk heb ik nul komma nul medelijden met bedrijven.

of dat nou een jeepdealer, b&s of ah is,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

persoonlijk heb ik nul komma nul medelijden met bedrijven.

of dat nou een jeepdealer, b&s of ah is,

Is ook niet nodig, maar bij elke onderneming zijn mensen betrokken. En voor het in stand houden van een onderneming is winst nodig. Zeker in autobedrijven lopen ondernemers geweldige risico's. Als we zien wat een goede steeksleutel kost heb je al een indicatie wat het kost om een garage in te richten, compleet met computers voor diagnose, testapparatuur, hefbruggen en behalve het gewone gereedschap ook vaak nog speciaal gereedschap. De winst gaat echt niet alleen maar op aan de privé-bestedingen van de ondernemer.

Medelijden heb ik ook niet, maar dat is nog geen synoniem voor begrip. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we blij moeten zijn met bedrijven als B&S en de andere Jeepspecialisten.

Dan maar wat duurder maar stel dat ze er niet meer zijn. Schiet je daar wat mee op.

Ze staan je altijd te woord met hun adviezen en expertise en natuurlijk gaat er wel eens iets fout

maar fouten maken we allemaal. ( ik iets minder maar ja )

Als particulieren overal kunnen kopen bij de bron dan is het te begrijpen dat een wederverkoper alarm slaat.

Ik ben blij met B&S, Nico en Maasbach Dan maar wat meer betalen maar als ik het snel moet hebben is het de rit waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net zo als Jos, Voor de standaard verbruiks onderdelen naar de dealer.

Voor iets minder standaard wel eens naar B&S, maar sinds ik daar 2 keer voor niks heen ben gereden(lang leve geautomatiseerd voorraadbeheer) niet zo vaak meer.

Voor het overige als het moet dan in de US.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

velen zien de ondernemer als een koe die je moet uitmelken :glare:

anderen zien hem als een op geld beluste wolf die je moet afslachten :angry:

maar weinigen zien hem als een paard dat de economische kar moet trekken. :frusty:

oke, oke heb het veranderd in een paard :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

velen zien de ondernemer als een koe die je moet uitmelken :glare:

anderen zien hem als een op geld beluste wolf die je moet afslachten :angry:

maar weinigen zien hem als het paard dat de economische kar moet trekken. :rolleyes:

Ik hoop dat dat niet zo is.

Krijg een beetje het gevoel dat je vergeet dat voor zo'n onderneming ook werknemers en toeleveranciers nodig zijn... en klanten.

Het is maar waar je staat dat je dat als centraal punt vind van de economie.

Persoonlijk denk ik dat het een paard is, niet hèt paard. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een shetlander...mss

Een ondernemer kan je niet met een paard vergelijken, misschien wel met een tennisbal, want een goeie ondernemer blijft terug komen :angry:

Maar wat dit nou allemaal met het topic te maken heeft? :)

Is echter wel leuk want dit laat de luchtigheid van het forum zien, dat we vrij snel de boel kunnen relativeren en wat eerst een zwaar onderwerp dreigde te worden, begint nu toch leuke kantjes te krijgen

en zo hoort het :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als particulieren overal kunnen kopen bij de bron dan is het te begrijpen dat een wederverkoper alarm slaat.

najah.... hoeveel bestellen er nou daadwerkelijk in de us, en dan nog scheelt het 80 tot 100+ procent tegenover hun prijs.

als het dus waar zou zijn snap ik die acktie niet, krijgen ze niet meer of minder klanten door.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alleen maar goede ervaringen met B&S autoparts, ze geven goed advies en ik vind hun prijzen wel mee vallen (ik bestel niks in de US i.v.m. de veiligheid, en B&S is 20 km bij mij vandaan (makkelijk). Mijn GC viel spontaan uit mijn garage wist ook niet waar het precies aan zou kunnen liggen, en bij B&S stond ik na een half uurtje weer buiten en het probleem was opgelost :thumbsup:

Groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...