Spring naar bijdragen

Dealer Of B&s


Beest
 Share

Recommended Posts

Sommige onderdelen kosten minder bij de dealer andere onderdelen weer minder bij B&S. Op dit forum zijn behoorlijk wat mensen met een naar eigen smaak aangepaste jeep die makkelijker hun onderdelen bij B&S kunnen vinden als bij de dealer.

Maar bij alles wat je koopt verwacht je ook een stukje service en hier betaal je ook voor, zowel bij B&S als bij de dealer.

Mijn persoonlijke ervaring is dat bij B&S de eigenaren jeep-minded zijn en al heel wat hebben gezien en meegemaakt met de auto's die voorbij zijn gekomen. Bij de dealer hebben ze voornamelijk met standaard auto's te maken en dit moet vaak volgens het "boekje" op te lossen te zijn anders zitten ze al snel met hun handen in het haar.

Wat betreft kopen in de US, dit kan wat prijs betreft interessant zijn maar als je iets verkeerd opgestuurd krijgt dan lopen de kosten al snel op.

Johnny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ach even bellen naar us en het is opgelost.

en zonder kosten, nadeel is alleen dat het langer duurt.

een bedrijf als 4wd heeft ook geen belang bij verkeerde verzending.

fouten kunnen gemaakt worden maar als je daardoor extra kosten krijgt worden die vergoed door 4wd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is in mijn ogen maar net wat je meer waard is, je tijd of je geld. b&s heb je het met geluk zelfde dag, maar met beetje research kun je het in de vs goedkoper halen. ik heb weinig slechte ervaringen met b&s maar ook weinig met uit de VS bestellen, ligt maar net aan de situatie en de hoeveelheid haast dat er mee gemoeit is. en wat al vaker is aangehaald, b&s moet ook ergens personeel en ruimte van betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

ik bestel mijn onderdelen altijd bij Nico Wijnalda in Wommels (Fr) www.jeepparts.nl want nico is 30 A 40% goedkoper dan B&S. En als ik het met spoed nodig heb. dan ga ik eerst naar GP (Jeep) Service Zuid toe in Son & Breughel. en als die het niet hebben liggen. dan ga ik pas naar B&S toe. of www.asp-eberle.com die zitten in Duitsland. en je kunt bij Asp betalen met creditcard

en de reden waarom B&S zo duur is voor particulieren die geen korting krijgen is

B&S heeft een groot pand veel personeel en dat kost geld. maar ze hebben ook een heel groot magazijn met heel veel voorraad. en van die voorraad liggen ook heel veel onderdelen bij die bijna niet verkocht worden. En Dat Kost Heel Veel Geld.

en dat moet ergens vandaan komen.

kijk je nou eens naar Nico van www.jeepparts.nl in Wommels. die heeft een eenmans bedrijfje klein pand. klein magazijn. en weinig kosten. maar wel de meest voorkomende onderdelen liggen op voorraad van CJ en Wrangler. en wat Nico niet heeft liggen. dat zijn de minst voorkomende onderdelen. en als je die dan toch nodig hebt. dan besteld hij ze gewoon zelf uit America of elders.

of je legt zelf een voorraadje van de meest voorkomende onderdelen aan. want dan heb je het zo bij de hand liggen. en wat gaat er meestal kapot. wat onder de body en het motorblok zit. en als je dan slim ben dan koop je het bij Nico van www.jeepparts.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... en als je die dan toch nodig hebt. dan besteld hij ze gewoon zelf uit America of elders....

Misschien is het kort door de bocht van mij, maar je bent bezig met creditcard en nog niet de weg naar de VS gevonden, waar Nico dus ook besteld? :angry:

ASP is veel en veel te duur, niet alleen in vergelijking met Nico of B&S.

Maar je hebt helemaal gelijk dat het verschil vooral komt door de kosten die B&S maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

en weet je wat het nadeel is als je zelf in de VS besteld. als ze het onderdeel niet op voorrad hebben liggen dan moet je lang wachten.

en als ze de verkeerde onderdelen op sturen. dan kun je ze meestal niet meer retour sturen. en dat kost nog meer geld

dus als ik het zelf uit de VS laat komen. of bij Nico www.jeepparts bestel. dan zit daar maar een kleine marge verschil tussen. dus dan bestel ik het liever bij www.jeepparts.nl

en als ze de verkeerde onderdelen naar B&S of www.jeepparts opstueren . die raken het eerder kwijt dan ikzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en weet je wat het nadeel is als je zelf in de VS besteld. als ze het onderdeel niet op voorrad hebben liggen dan moet je lang wachten.

Helemaal waar, soms moet je gewoon lang wachten.

en als ze de verkeerde onderdelen op sturen. dan kun je ze meestal niet meer retour sturen. en dat kost nog meer geld

Niet waar, gaat op hun kosten.

dus als ik het zelf uit de VS laat komen. of bij Nico www.jeepparts bestel. dan zit daar maar een kleine marge verschil tussen. dus dan bestel ik het liever bij www.jeepparts.nl

en als ze de verkeerde onderdelen naar B&S of www.jeepparts opstueren . die raken het eerder kwijt dan ikzelf.

...ik zeg niks. :angry:

Maar iedere het zijne hoor. Als je je prettig voelt bij wat je doet is het toch goed? :yes:

Alleen vond ik de opmerking dat 'als je slim bent maar bij Nico moet bestellen' een beetje vreemd. Er zijn altijd meer opties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschil b&s en de dealer ?

moest voor mijn zj een waterpomp hebben bij de dealer kost ie 160 euries moet ik hem zelf ophalen

bij b&s kost ie 113 euro prijs is incl bezorg kosten, en word ie door de post tot aan de voordeur gebracht.

mischien zit het verschil ook wel een beetje in welk deel je nodig hebt.

en tsjaa een credit card heb ik niet dus de usa wordt :rolleyes: wat.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren nog bij B&S geweest. Moest iets snel hebben en dan is het een uitkomst. Aardige lui en

kennis van zaken (volgens mij).

Prijstechnisch zou het wat scherper kunnen heb ik zo de indruk.

Bijvoorbeeld het tune-up kitje wat ik gisteren kocht. Op veel websites te koop voor rond de 60$, bij B&S was het op een haar na 90 euro, ex btw...

Toen nog even navraag gedaan naar een hard-top quick release set. Bij quadratec of 4wd zo rond de 55$ geloof ik.

Er stond iets dergelijks in de computer, maar men (Bart) moest 's even kijken wat dat precies was. Bleek EXACT hetzelfde kitje te zijn.

Bestaat uit niet meer dan 8 boutjes, wat ringetjes, moertjes, popnagels en 2 snelsluitingen waarmee de hardtop aan het raamframe vast komt te zitten.

In Tiel kon ik daar dus ruim 80 euro voor neertellen :rolleyes::lol:

ik heb gelukkig nog de mogelijkheid om het 1 of 2 keer per jaar uit de VS mee te kunnen nemen, dan scheelt het aardig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...