Spring naar bijdragen

Jeep Cj5


Ab
 Share

Recommended Posts

Een project, zo kun je het inmiddels wel noemen...... We hebben onze CJ bijna een jaar en zijn nog lang niet klaar met verbeteren.

Na wat eerste dingen zoals nieuwe vloeistoffen, schokbrekers, remmen, wat laswerk hier en daar, rolde hij probleemloos door de APK. En als je dan echt het terrein in gaat komen er vanzelf andere dingen die aan vervanging toe zijn. Zoals waren daar een startmotor en starterkrans, een set MT banden, alle kruisjes, nog een keer een setje remmen en de achteras lagers.

jp001.jpg

Vanaf het begin waren we niet echt blij met de kleur, legergroen, iedereen verslijt onze Jeep voor een Nekaf. <_< Na wat rondkijken naar andere kleuren hebben we besloten hem z'n orginele kleur terug te geven. De orginele kleur is bekend maar om dan de verf te krijgen kost nog wat moeite, maar dat komt vast goed.

jp002.jpg

Vanmorgen zijn we begonnen met het demontage werk. De motorkap kan er zo afgetild worden en een spatbord zit maar met 7 bouten vast.

jp003.jpg

Het blok zit nog onder de blubber van Spaarnwoude, dit regent er vanzelf af. Ook kom je het eerste extra werk tegen, het radiatorframe is aan de zijkant losgescheurd.

jp004.jpg

Al het losse plaatwerk gelijk gestript en schoongemaakt, klaar voor het schuurwerk.

jp005.jpg

Iedereen werkt mee, zo gaat het lekker snel. :bye1: De gaten voor de inbouwachterlichten heb ik er vorige week al in gesneden, de oude lichten blijven nog even zitten, we moeten nog over de weg.

jp006.jpg

Het oliebadfilter verwijderd zodat de firewall ook in de kleur mee kan. De oude kleur begint nu goed zichtbaar te worden. Onderin het oliebadfilter zat een flinke bak zand en water in de olie, gelijk schoongemaakt!

jp007.jpg

Dashbord gaat ook in de kleur. Voorruitframe wordt zwart. Tot m'n verbazing kon het hele voorruitframe er ook zo vanaf gepakt worden. Dit was mij nog niet eerder opgevallen :wacko:

Tot nu toe schiet het lekker op, er moet hier en daar nog wat gelast worden aan de spatborden en het achterklepje. De losse onderdelen kunnen thuis in de schuur worden voorgewerkt en de CJ mag buiten onder een zeiltje staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dat wordt een mooie klus, ben benieuwd naar het resultaat!

Schiet al lekker op zo, vele handen maken licht werk <_<

Moeten er nog herstel werkzaamheden aan 't plaatwerk uitgevoerd worden of is alles nog ok?

Zou natuurlijk vreselijk zonde zijn als je na een tijdje blaren onder de nieuwe laklaag krijgt.

Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeten er nog herstel werkzaamheden aan 't plaatwerk uitgevoerd worden of is alles nog ok?

Zou natuurlijk vreselijk zonde zijn als je na een tijdje blaren onder de nieuwe laklaag krijgt.

Succes ermee!

Plaatwerk, ja. De bekende plekken, dubbele plaat op de voorspatborden, onderkant achterklep en bij de achterlichten..... De gaten worden gerepareerd, verder vindt ik 't wel goed. En een beetje roest vind ik niet zo'n probleem, ben niet van plan om 'm te vertroetellen. ;) We hebben 'm om terrein te rijden, dus een krasje zit er zo op. <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet m op Petra, Ab en kids!!!

Dat is nog eens een familie project <_<

Gaat helemaal goed komen en gaat een prachtige CJ worden (was t al maar....)

Jammer dat het zo ver weg is, ik had jullie anders graag een droge sleutelplaats aangeboden. Ik wens jullie dus maar veel droge dagen toe...

Gaat helemaal goedkomen!!

Ab & Yvonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste paar dagen eens flink stof gemaakt!

jp010.jpg

Alle losse delen afgeschrapt en ontdaan van roest, vuil en andere restjes aangroeisel. De voorspatborden zijn doorgerot aan het binnenscherm, bij het toogje. Dat wist ik al sinds de APK van afgelopen jaar. Er zat daar wat plamuur enzo opgekledderd, en als er zichtbaar geknoeid is met doorgerot plaatwerk kan dat reden zijn voor afkeur. Dit troep heb ik er toen al uitgestoken en in de primer gezet. Nu puntlassen we er een plaatje overheen.

jp008.jpg

Na het machine schuurwerk alles nog nalopen met het handje.

jp009.jpg

De plekken waar blank ijzer zichtbaar is zet ik gelijk in de primer om aanroesten te voorkomen. Volgende week de naden afkitten, vooral in de voorspatborden en de achterklep. De wielkasten zet ik in de bodyschutz, en dan kunnen de losse delen in de spuitprimer. Het aflakken wil ik gelijk met de body doen, dus dat moet nog even wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer een stukje verder. Motorkap, grille, achterklep, dashbord en wat kleine deeltjes in de epoxy gespoten. Hiervoor is de schuur even omgebouwd tot "spuitcabine". Eerst was ik van plan om alles op te hangen zodat beide kanten tegelijk gespoten konden worden. Maar door dat er niet veel ruimte overbleef toch maar liggend gespoten.

jp011.jpg

jp012.jpg

Eerst de onderkanten gedaan, wachten tot het droog was, draaien en dan de bovenkanten.

jp013.jpg

De primer moet nu nog een dag of twee uitharden voordat de volgende laag er op kan. Normaal zou de lak er na een uur al op kunnen, maar doordat het uit zichzelf moet drogen en niet in een warme spuitcabine ligt, gaat dit niet. Morgen de geplamuurde plekken op de spatborden nog schuren en dan kunnen deze ook in de primer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...