Spring naar bijdragen

Jeep Cj5


Ab
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Afgelopen zaterdag de spatborden in de primer gespoten. De motorkap en de achterklep krijgen een extra laagje, hier zaten een paar plekjes die niet echt mooi uit de verf kwamen.

jp014.jpg

Ondanks de voorbereiding van het plaatwerk, zijn er plekjes waar de oude lak gaat opwerken. Bij het schuren van de oude laklagen kwam er ook een donkergroene laag tevoorschijn waar veel siliconen in zitten. Alles wat wit is schuur ik nu nog eens licht op, waarbij de plekken met siliconen extra aandacht krijgen en nogeens goed schoon gemaakt worden.

Vanavond ook de radiator gedemonteerd voor reparatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat de ondergrond voor de camo-lak?

tjaaaaa was eigenlijk wel de bedoeling,,, :no:

maar ja.... denk dat ik het maar even zo laat..... is wel appart...... ;)

is net olijf kleur..... hahaha

tis wel makkelijke met krassen en beschadingen.......hup ff bij spuiten

gewoon wat stikkers er op..... :thumbsup:

groetjesssssssss laredo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jp015.jpg

Afgelopen woensdag weer en wind getrotseerd om de CJ een droog plekje te geven. Op Petra's werk is een lege hal waar we zolang even gebruik van mogen maken.

jp016.jpg

Daar aangekomen werd het net droog.....

jp018.jpg

Gelijk aangevangen met de werkzaamheden, schuren en een laagje menie. Inmiddels de hele body geschuurd, bepaalde plaatsen goed met de "paint stripper" borstel gedaan. Zoals de JEEP letters en het kommetje boven de wielkasten achter.

jp017.jpg

Ook nog een dingetje vergeten........ Ik dacht, ik laat de achterlichten zitten, want we moeten nog over de weg, na het spuiten monteer ik gelijk m'n nieuwe achterlichten. Zit er een knoert van een gat achter de oude achterlichten.

Dus volgende week, plaatwerken, plamuren, schuren, kitten en spuiten van de epoxy primer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat helemaal goed Fam. De Bakkenbouwer!!

Laredo (Herris en Kitty) hebben hun CJ7 trouwens nagenoeg in dezelfde kleur gespoten.

Succes nog!!!

hoi hoi... nou op foto lijken ze op elkaar.. maar in werkelijkeid is mijne veeel donkerder... is olijf kleur... :wacko:

zelfs tegen het legergroene aan :angry:

dus Petra wees maar gerust.. jullie krijgen een unieke cj 5.... hahahaha

wanneer wordt hij gespoten??? ben benieuwd naar het eindresultaat

groetjessssssss laredo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi... nou op foto lijken ze op elkaar.. maar in werkelijkeid is mijne veeel donkerder... is olijf kleur... :thumbsup:

zelfs tegen het legergroene aan :lol:

dus Petra wees maar gerust.. jullie krijgen een unieke cj 5.... hahahaha

Ow...ja... zo had ik het nog niet bekeken, sorry?? :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We houden de gang er flink in. Gisteren de body in de primer gespoten. Vandaag de losse onderdelen en de body met waterproof 600 afgeschuurd.

jp019.jpg

Alle losse onderdelen opgehangen, da's wel een stuk prettiger als liggend spuiten, thuis in de schuur. De spatborden zijn slecht te hangen, dus die staan over een schraag heen, zo kunnen de binnenschermen gelijk in de kleur mee.

jp020.jpg

Nu maar hopen dat de verf er morgen is.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren is de verf erop gegaan. Twee lagen Dupont Centari 500, 2 komponenten lak. Deze lak werkte heel anders dan de primer, die werkte een stuk prettiger. Er zitten nogal wat zakkers in de lak, die moeten eruit worden geschuurd. Daarna nog een derde laag. Hopelijk met een beter resultaat.

jp021.jpg

Het is nog een beetje een raar gezicht zo, ben benieuwd hoe het staat als hij afgemonteerd is.

jp022.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...