Spring naar bijdragen

Knakgeluid Bij Tegelijk Sturend Optrekken...


enschedejeep
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een 92 wrangler 4.0 en deze heeft een knakkend geluid achter als je bijvoorbeel een rotonde oprijd... wat zou dit kunnen zijn ook geeft hij tijdens het rijden een echt wiellager geluid...

Ik heb de auto op de brug gehad en kon de achterwielen iets heen en weer bewegen, zou dit knakken van de wiellagers komen?

probleem is dat ik de lagers wel kan bestellen a 55 euro maar dat ze als dit het niet is niet terug kunnen.

Groeten en alvast bedankt

Bernard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Bernard

Het kan je diff zijn

controleer of je een ls achter diff hebt en kijk of er voldoende olie in zit

voeg bij een ls diff. ls-toevoeging aan de olie toe

succes

Het kan idd een probleem in het diff zijn maar check ook even de makkelijke dingetjes, loszittende onderdelen onder de auto bijvoorbeeld...

Ik heb me een tijdje terug rot gezocht naar een luid kloenkkloenkkloenk bij het bochten nemen. Je voelde het door de hele auto gaan.

Het hele differentieel uit elkaar gehad, niks te vinden.... :P

Uiteindelijk bleek het een afgebroken uitlaatsteun te zijn die bij het bochten nemen net over een randje knoepte :P

Jammer dat het niet altijd zo simpel is :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehoi,'k weet uit ervaring 2 mogelijke oorzaken maar optrekken was bij mij niet noodzakelijk;

1: In een bocht komen zijdelingse krachten op de veerbladen die zich dan ook iets zetten en dit geluid kunnen veroorzaken. Bij nat weer glijden de bladen beter over elkaar en zou het niet hoorbaar moeten zijn (of vet... :whistle: ) Oplossing was nieuwe beugeltjes die de pakketten bij elkaar houden daar ze ingesleten waren. Simpel zelf te maken.

2: Speling op de steekassen zoals je al voelde op de brug geeft 1 enkel "tokgeluid"in een bocht naar links of rechts maar bij mijn weten niet meerdere geluiden achter elkaar in dezelfde bocht. Kan op zich geen kwaad zolang de speling minimaal is Dit wordt veroorzaakt door het "inferieure" C-clip systeem in je diff.

Nieuwe lagers is waarschijnlijk niet de oplossing tenzij je ook een radiale speling voelt maar ik begrijp alleen een axiale speling dus in de lengterichting van de as.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik had hetzelfde bij mijn YJ 2.5ltr.

Bij mij was het de stabilisatiestang achter.

Busjes bij bevestigingspunten kun je vervangen. Bij mij kreeg ik hem niet los aan één kant maar kon volgens de "kenners"geen kwaad..

Ik heb het setje nog liggen maar was wel voor een 2,5 ltr. Ik weet niet of dit gelijk is aan een 4.0 ltr.

Als je onder de auto gaat liggen en je gaat aan de stang hangen terwijl je heen en weer beweegt voel je de speling. (als dit de oorzaak is. )

Succes! :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Vandaag de YJ op de brug gehad. Kruiskoppeling aandrijfas achter aan de diff zijde finaal aan gort. Aan 1 zijde was geen naaldlagertje meer aanwezig. Ook 1 van de klembeugeltjes was reeds uitgelopen.

Natuurlijk op zaterdagmiddag geen nieuw kruisje meer te krijgen. Maar in Tiel besteld; zal dinsdag wel binnen komen. Dan dinsdagavond de zwik weer in elkaar zetten.

Ik heb zo'n voorgevoel dat na het monteren van het nieuwe kruisje het knappen tijdens optrekken wel verdwenen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...