Spring naar bijdragen

Dakar 2007


87wrangler
 Share

Recommended Posts

Gel*l!

Je kunt het ook omdraaien: Verleden jaar won die rus omdat de sterkste nederlanders er niet bij waren. En het jaar daarvoor omdat ze 's nachts, tegen de regels in, uit het parc-fermé glipten en de motor repareerden! ( Hoezo, organisatie "gekocht"... Dat was het jaar dat Bekx net voor de laatste etappe gediskwalificeerd werd omdat z'n auto ineens niet voldeed...)

Daarbij kon die rus gisteren Stacey ook al niet bijhouden (net als vandaag, voor z'n problemen) en won 'ie etappe 4 door pech van anderen!

Geniet dus van de strijd tussen de overige truck's... zó groot zijn de verschillen niet en we hebben pas 2 echte etappes gehad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Eens Rob! Daarbij, de boel heel houden is een héél wezenlijk onderdeel van dit soort evenementen! Als je 3x over de kop slaat omdat je over de grens gaat om t bij te kunnen benen, dan is dat een onderdeel van de strijd.

Overigens...wel errug voorbarig om al te gaan denken over welke NL-er gaat winnen...ieder moment kunnen ze uitvallen...uit de circuit autosport; to finish first, you first have to finish!!

Vond het weer een klotuh programma trouwens dat RTL7...Nu weer zwaar gesponsord door van Vliet trucks....en weer die kolere mitsi/hatsu/bashu ding geval... :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens Rob! Daarbij, de boel heel houden is een héél wezenlijk onderdeel van dit soort evenementen! Als je 3x over de kop slaat omdat je over de grens gaat om t bij te kunnen benen, dan is dat een onderdeel van de strijd.

Overigens...wel errug voorbarig om al te gaan denken over welke NL-er gaat winnen...ieder moment kunnen ze uitvallen...uit de circuit autosport; to finish first, you first have to finish!!

stupid.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond het weer een klotuh programma trouwens dat RTL7...Nu weer zwaar gesponsord door van Vliet trucks....en weer die kolere mitsi/hatsu/bashu ding geval... :)

Er moet wel gesponsord worden in de auto sport.

Anders gebeurd er niets meer.

Dus ook een RTL7 moet dit soort dingen doen.

Ik vindt de reclame meevallen...

Ben blij dat er telkens meer aandacht is voor dakar.

Zo zien we meer via internet en tv.

Stel er is een Jeep event, en er komen sponsors van tv en bijvoorbeeld van Vliet trucks en deze willen geld in het event pompen.

Alleen ze willen tussen de stukjes met proeven reclame maken...

Dan zeggen we toch geen nee.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er moet wel gesponsord worden in de auto sport.

Anders gebeurd er niets meer.

Dus ook een RTL7 moet dit soort dingen doen.

Ik vindt de reclame meevallen...

Ben blij dat er telkens meer aandacht is voor dakar.

Zo zien we meer via internet en tv.

Stel er is een Jeep event, en er komen sponsors van tv en bijvoorbeeld van Vliet trucks en deze willen geld in het event pompen.

Alleen ze willen tussen de stukjes met proeven reclame maken...

Dan zeggen we toch geen nee.....

nou....hangt er van af wat je aan "beheersing" op geeft.

Maar in grote lijnen ben ik het uiteraard met je eens Rene.

Mijn punt is dat ik me meer erger aan die randverschijnselen, dan dat ik plezier heb van/in de reportage (nogmaals; persoonlijke mening)

Ik vind het programma veel te oppervlakkig, niet echt iets brengend, te snel gesneden om het gebrek aan nieuwswaarde te maskeren etc etc.

Kijk maar eens kritisch wat er nu werkelijk aan nieuws/verslag word gebracht. Sommige rijders heb ik nog niet 1 keer in beeld gezien....

Er zit veel meer in zo'n enorm evenement naar mijn mening.

Maar goed, we doen het er maar mee, en ik kijk wat vaker naar Eurosport en ben bij de oosterburen aan het zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou....hangt er van af wat je aan "beheersing" op geeft.

Maar in grote lijnen ben ik het uiteraard met je eens Rene.

Mijn punt is dat ik me meer erger aan die randverschijnselen, dan dat ik plezier heb van/in de reportage (nogmaals; persoonlijke mening)

Ik vind het programma veel te oppervlakkig, niet echt iets brengend, te snel gesneden om het gebrek aan nieuwswaarde te maskeren etc etc.

Kijk maar eens kritisch wat er nu werkelijk aan nieuws/verslag word gebracht. Sommige rijders heb ik nog niet 1 keer in beeld gezien....

Er zit veel meer in zo'n enorm evenement naar mijn mening.

Maar goed, we doen het er maar mee, en ik kijk wat vaker naar Eurosport en ben bij de oosterburen aan het zoeken.

Daar heb jij ook gelijk in.

Ik kijk ook diverse zenders via de sataliet....

Ik mis dingen over techniek....

En laat ook de achter blijvers zien...

Maar ja...we schakelen vaak over....en zoeken alles af.

En dan als je alles bij elkaar doet...weet je een beetje..

Mazzel Ab.... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

No. 501, STACEY/GOTLIB/DER KINDEREN ? MAN

Now that the first 5 trucks have completed 249 km, the leader of the general rankings, Dutchman Hans Stacey, is the virtual leader of the special stage, 6?54 ahead of Russian Ilgizar Mardeev and 8?00 in front of his countryman Gerard De Rooy

Wie had het hier over "concurentie weg" enzo.... :no:

No. 92, MICHEL DE GROOT - HONDA, MARATHON

Dutch biker Michel De Groot crashed after 167 km of today?s special stage, but was able to set off again. However, his GPS and Iritrack are no longer working.

pfff.... lekker: Zonder GPS door de woestijn.... :)

No. 320, GORDON/GRIDER - HUMMER, OPEN

Now that the first 8 cars have arrived at the finishing line of this 6th special stage, American Robby Gordon has won his 3rd special stage victory on the Dakar, 17" ahead of Frenchman Jean-Louis Schlesser and 6?52 in front of South African Giniel de Villiers.

..... :)

No. 307, KLEINSCHMIDT/THORNER - BMW, SUPER PRODUCTION

Victorious in the 2001 edition, German Jutta Kleinschmidt is currently stopped after 372 km of the special stage and is trying to repair

2007 wordt geen Kleinschmidt jaar... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team de rooy uitgevallen:

Nadat gisteren Jan de Rooy aan het begin van de tijdrit zijn motor had opgeblazen en zijn kansen om DAKAR te bereiken in rook zag opgaan, heeft ook Gerard de Rooy de handdoek in de ring moeten gooien.

Tijdens het interview dat hij aan RTL 7 gaf, gisteren na aankomst in het bivak in Zouerat, bleek al dat er problemen met zijn cilinders waren.

Nadat Hugo Duisters, die eerder had geprobeerd de truck van Jan de Rooy op te lappen, in het bivak was aangekomen, werd al snel geconstateerd dat één cilinder helemaal was weggesmolten en onherstelbaar was vernield.

Vanuit het bivak stelde Gerard de Rooy in de loop van de nacht het thuisfront in kennis van zijn definitieve opgave. Duidelijk was dat de klap binnen het Team de Rooy hard is aangekomen.

Ook Hugo Duisters ziet af van verdere deelname aan de rally, omdat zijn taak als snelle assistentie in de rally erop zit.

Waar de voertuigen naar toe gaan en wanneer het team naar huis terugkeert, is op dit moment nog niet bekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn er onderhand genoeg spam-topics... hier gaat het iig over Dakar, en niet over welke auto je wel of niet zou willen rijden!

Dus: On-topic graag! B)

Gisteren:

Ginaf Rally Power wint de etappe ( Wuf v. Ginkel )

Vandaag:

Ginaf Rally Power wint de etappe ( Arjan Brouwer )

Nette prestatie's!!!

Vader en zoon de Rooy zijn inmiddels weer thuis en gaven een interview:

Volgend jaar willen ze er weer bij zijn... Alleen de motor is een onzekere factor... ( ik zie ze nog wel met een Cat rondbrommen!)

Hans Stacey heeft inmiddels 2:50 ( uren) voorsprong op de nummer twee, Mardeev (Kamaz), en doet het dus uitstekend!!!

En dan de motorrijders... Mirjam Pol gevolgd??? Gisteren 50e, vandaag gewoon 29e!!!! B)

Verhoeven werd vandaag 11e... Die doet het ook gewoon erg goed!!!

Algemeen klassement: Verhoeven 21e, Pol 52e!!!

Bij de auto's gaat het ff minder met VW... de eerste staat nu op plaats 6 overall...

De overige Nederlanders doen het redelijk goed:

37 - Van Deijne

47 - Loix( B )/Vaanholt(NL)

49 - Coronel

56 - Aarts

62 - Leyds

72 - Schoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk Knuiman: B)

(Honda, + 26.43') eindigde als veertiende en is in het algemeen klassement snelste Nederlander op een dertiende plek: 4:53.13'.

Tonnie van Deijne is beste Nederlander op plaats 24. Herman Vaanholt was met zijn Belgische teamgenoot Freddy Loix de snelste Nederlander in de negende etappe op een elfde plaats op 20.51'..

bron: www.rtlgp.nl/dakar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...