Spring naar bijdragen

Dakar 2007


87wrangler
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Bekx en de Rooy gematst! ( dachten ze.... :worshippy: )

Hans Bekx en Jan de Rooy mochten vandaag starten vanaf een plek net achter de eerste 10. De organisatie gaf aan onder de indruk te zijn van eerder geleverde prestatie's van de heren en voorkwam zo een hoeveelheid ( gevaarlijke) inhaalactie's. Bekx en de Rooy waren hiermee in hun nopjes: het scheelt ook nogal wat stof!

Maar.... vanmorgen, bij de start van de special stage, kwam de domper: Beide Nederlanders kregen een tijdstraf van 5 uur(!) opgelegd, wegens overschrijding van de max. tijd in de eerste etappe.

Hierdoor staan Bekx en de Rooy, na vandaag, op de éénalaatste en laatste plaats in het truck klassement!!! Achterstand: 6:49 en de nodige seconden...

Derde van onderen staat de Italiaan Bellina, op 1:22,45

Dag, podiumplaats.... :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand een site waar ik wat videomateriaal kan zien van de gereden etappes? Ik zit ff in New York en heb dus geen RTL-sport. Vorig jaar stonden de afleveringen de volgende dag al op het net op de site van RTL, maar dit jaar kan ik ze niet vinden. :worshippy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste Nederlandse uitvaller: :yes:

Harry Oosting

Originally posted by http://www.dakar2007.harrydakar.com

18:45

Wij krijgen net bericht van Natascha Kayser van het Algemeen Dagblad dat Harry is gevallen. Harry is per helicopter naar het ziekenhuis in Nador vervoerd.

Pascal de Baar en Michel de Groot zijn bij hem geweest.

Volgens de laatste berichten zou het goed gaan met hem....

Zodra wij meer weten dan brengen we u zeker op de hoogte...

18:53

Natsascha mailde nog even dat ze had van horen zeggen dat het goed gaat met Harry, niets gebroken oid. maar hij een nachtje bij de zustertjes mag blijven.

</span></span></span>

Verder is de winnaar van de eerste etappe, Ruben Faria, vandaag stilgevallen met een "blown out engine". Volgens de officieele Dakar site zou 'ie met de bezemwagen meegegaan zijn, maar bij de uitvallers issie nog niet vermeld.

Pechvögel Jutta had vandaag brand aan boord ( Nee Beest, geen bier :worshippy: ), maar wist er toch nog een 20e plaats in het dagklassement uit te sleuren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel ergens uit die buurt, ja

Dan heb ik op zijn motor ook al eens de Optic 2000 gereden.Dat is een voorloper in Tunesië ,veel teams testen daar voor de Dakar.

Volgens mij viel hij daar ook uit, maar dan met een gebroken pols.Dat was pech voor hem en geluk voor mij!

Wel naar op te horen dat hij Dakar nu ook niet gaat halen.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag ik net Kameel toch lopen.... :blink:

:lol:

En Stacey... die moest Jeeps inhalen... :huh::no:

Mooi man, TV verslagen...

Hopen dat Gerard en Hans morgen geen pech hebben.... puur op snelheid kunnen ze die kamaz wel aan!

Met 6 Nederlanders in de top 10 moet het toch een keer lukken om die russen van plek één te verdrijven???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, zag die camel ook...liep ook daar weer in de weg... :huh:

Ligt het aan mij of is dat RTL7 Dakar programma nou idd zo irritant vreselijk slecht....

Erger me kapot, beelden die net zo goed van vorig jaar kunnen zijn, die irri Mitsubishi ) hoe schrijf je dat @#$#@ merk eigenlijk... :blink: ) reclame steeds, gesponsorde rijders items, gauw de uitslag en klaar.

Ik vind het echt bedroevend slecht dat je van zo'n top evenement, zo'n klotuh programma weet te maken.

Persoonlijke mening he....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, zag die camel ook...liep ook daar weer in de weg... :lol:

Ligt het aan mij of is dat RTL7 Dakar programma nou idd zo irritant vreselijk slecht....

Erger me kapot, beelden die net zo goed van vorig jaar kunnen zijn, die irri Mitisibishu reclame steeds, gesponsordee rijders items, gauw de uitslag en lklaar.

Ik vind het echt bedroevend slecht dat je van zo'n top evenement, zo'n klotuh programma weet te maken.

Persoonlijke mening he....

sry, moest ff koffie halen. :blink:

Maar ik ben het met je eens Kollee. Dat was de reden dat ik vorig jaar na een paar afleveringen afhaakte en alles maar in de krant las.

RTL heeft niets geleerd. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OUARZAZATE - De Dakar-rally en de dood, ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dinsdagochtend verongelukte de Zuid-Afrikaanse motorrijder Elmer Symons bij een zware val op de proef tussen Er Rachidia en Ouarzazate in Marokko, het eerste fatale ongeval in de 29ste editie van de woestijnrally.

Een helikopter van de medische dienst was binnen acht minuten op de plek des onheils, maar toen was Symons al overleden. Het was de eerste keer dat de 29-jarige Zuid-Afrikaan als wedstrijdrijder meedeed aan de Dakar-rally. Eerder was hij twee keer lid van de assistentiekaravaan.

Symons is de 24ste deelnemer die overlijdt in de bijna dertigjarige historie van 'le Dakar' en de vierde coureur in de laatste drie jaar. Ondanks de aangescherpte reglementen en de talrijke hulpmiddelen waarmee de coureurs en voertuigen zijn uitgerust, zijn fatale ongelukken niet te voorkomen.

''Een rally blijft een rally,'' benadrukte Dakar-directeur Etienne Lavigne gisteren. ''Als organisatie zullen wij er alles aan doen om de veiligheid te verhogen. Maar dit is de gevaarlijkste race ter wereld en de rijders zijn zich daar als geen ander van bewust.''

Beschermingskraag

De laatste ontwikkeling op het gebied van veiligheid is de Leatt-nekbrace, vernoemd naar de Zuid-Afrikaanse chirurg die de beschermingskraag in samenwerking met KTM en BMW uitdacht. Dit jaar bood organisator ASO alle motorrijders een brace aan met 25 procent korting aan. In deze editie dragen 89 rijders zo'n kraag; de organisatie slaagde er nog niet in om de nieuwste vinding al verplicht te stellen, maar dat gebeurt zeker wel voor de editie van 2008.

Symons overleed door een gebroken nek en had geen kraag om. ''Maar uit medisch onderzoek is inmiddels gebleken dat een brace niet had geholpen,'' zei Lavigne.

Nieuwe maatregelen

De organisatie kondigde in de voorbije jaren met grote regelmaat nieuwe maatregelen af. De hoeveelheid benzine is aan regels gebonden om de machines lichter te maken, en de Dakar-organisatie geeft elk jaar cursussen voor deelnemers die in de rally debuteren, er zijn maximumsnelheden ingevoerd en sentinel en iritrack zijn verplicht gesteld. Met sentinel kunnen rijders hun voorgangers waarschuwen bij passeeracties en met het geavanceerde iritrack-systeem weet de organisatie altijd waar het voertuig zich bevindt en of het nog in beweging is. Als een coureur valt, kan direct actie worden ondernomen.

Het tragische ongeval van Symons bewees opnieuw dat het slechts hulpmiddelen zijn. Tijdens de briefing gisteravond in het bivak van Foum Zguid riepen de toppers Marc Coma, Chris Blaise en Cyril Despres alle deelnemers op om toch vooral voorzichtig te zijn in de woestijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik ben het met je eens Kollee. Dat was de reden dat ik vorig jaar na een paar afleveringen afhaakte en alles maar in de krant las.

RTL heeft niets geleerd. :huh:

Och.. ik vindt het zo slecht nog niet...

Die reclame... tja Maar we wilden toch allemaal zo graag commercieële televisie??? Daar hoort dit dus bij...

Verder vind ik het wel leuk dat ze ook eens wat meer van de rijders laten zien... Wat voor werk Stacey doet bijv...

Ik vond de uitzendingen op eurosport ook niet geweldig... Beelden zijn ongeveer tot helemaal hetzelfde en het commentaar daar... laat maar...

En dat de beelden op verleden jaar lijken... tja... Verleden jaar waren ze ook daar, dus is dat niet vreemd....

( Maar als je oplet zie je auto's rijden ( o.a. Bekx en de de Rooytjes) die er verleden jaar niet bij waren :lol: )

Terug naar vandaag....

De eerste Trucks zijn binnen!

1: Stacey

2: G. De Rooy op 3:51

3: Mardeev (Kamaz) op 11:46

4: v. Ginkel op 13:23

5: Brouwer op 17:44

Chagin heeft vandaag mechanische problemen gehad. Zijn achterstand is nog niet helemaal duidelijk, maar op CP3 was het 22 minuten...

Edit: Chagin zit nog ergens tussen CP3 en finish. Voor hem in ieder geval Bekx en De Rooy sr.

Met een beetje mazzel dus Nederlanders op één en twee in het algemeen (truck) klassement!!! :blink: ( Bekx is inmiddels binnen, op ruim 38 minuten!!) Chagin moet daarvoor een uurtje achterstand t.o.v Stacey oplopen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah... reden dat Chagin er nog niet is wordt duidelijk op de Dakar site:

-oops-

- Trucks - Chagin tips overNo. 500, CHAGIN/YAKUBOV/SAVOSTIN KAMAZ

The leader of the general rankings, Vladimir Chagin made a mistake after 292 km and tipped his truck on its side. Having suffered a diesel intake problem after 179 km, which lost him 21 minutes, the Russian was trying to make up for lost time.

:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het laatste nieuws:

- Trucks - Chagin drops out

No. 500, CHAGIN/YAKUBOV/SAVOSTIN ? KAMAZ

Following a mistake after 292 km of the day?s special stage, Vladimir Chagin, the five-times winner of the rally who was leading the general rankings, has been forced to drop out of the race.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och.. ik vindt het zo slecht nog niet...

Die reclame... tja Maar we wilden toch allemaal zo graag commercieële televisie??? Daar hoort dit dus bij...

Verder vind ik het wel leuk dat ze ook eens wat meer van de rijders laten zien... Wat voor werk Stacey doet bijv...

Ik vond de uitzendingen op eurosport ook niet geweldig... Beelden zijn ongeveer tot helemaal hetzelfde en het commentaar daar... laat maar...

En dat de beelden op verleden jaar lijken... tja... Verleden jaar waren ze ook daar, dus is dat niet vreemd....

( Maar als je oplet zie je auto's rijden ( o.a. Bekx en de de Rooytjes) die er verleden jaar niet bij waren :P )

Ach man hou toch op...zwaar klotuh programma!!!

:lol::lol::P:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus heel de strijd gaat om 1 rus.....dat is pas een koude oorlog... :bye1:

Nee ze zijn er nog lang niet....

En zo zie je maar dat smeergeld niet helpt.....ik blij erbij dat die rus verleden jaar en misschien nu ook wel zorgen voor smeergeld bij die franse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...