Spring naar bijdragen

vers vlees in de kuip


Recommended Posts

hallo allemaal,

Eindelijk een Cherokee-forum gevonden met zinnige zaken!!!!

nu nog een cherokee kopen!!!!

Ik ben het echt zat. Ik droom al jaren van een Cherokee en heb nu de knoop doorgehakt. Ik ben zoekende.......

Ik heb mijn Fiat Stilo te koop gezet en ben hard op zoek naar een GOEIE cherokee. Daar schuilt tevens mijn angst een beetje......bestaan ze wel????

Als ik op marktplaats kijk varieren ze zo ongelofelijk in prijs dat ik bijna de kluts kwijt ben.

Heb echter wel 1 of 2 mooie op het oog.

Uit ´94 zwart full-option. met 3 maanden garantie en vraagprijs 7950.

van bedrijf: americars.nl uit Kaatsheuvel.

Kan iemand mij iets vertellen over een goed bouwjaar?

Is 94 beter dan 93? (ivm het blok)

Ik zal iig effe lekker gaan struinen op dit forum en zoeken naar dit soort vragen. Ik ben vast niet de eerste en laatste met deze vragen....

Ik groet u allen........

Black Foot.

(mijn overgroot oma was een Blackfeet indiaanse en ik ben uit de States hierheen gekomen en nooit meer vertrokken. De vredespijpen in Holland zijn beter dan die thuis)

wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben uit de States hierheen gekomen en nooit meer vertrokken.

Een import American die een import Amerikaan zoekt. huh.gif

Welkom op het forum en succes met je zoektocht.

Jij met jou bloed moet toch wel het goede spoor kunnen vinden dacht ik zo. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welcome Black foot UCH

Zinnige zaken zou ik niet altijd vanuit gaan maar het kan wel.

Over de xj kan ik je niet te veel vertellen heb er namelijk geen maar er zijn er genoeg hier die weten waar je wel op moet letten.

Succes met de zoektocht en veel forumplezier.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haai zwart-voet, hopelijk zie je meteen de 'ondertoon' van dit Forum?

Nu al weer 4 reacties op je vraag, maar voor een inhoudelijk antwoord moet je nog ff geduld voor hebben tot er iemand met verstand voor XJ's voorbijkomt. biggrin.gif

Welkom en alvast 1 ding:

Kan iemand mij iets vertellen over een goed bouwjaar?

Is 94 beter dan 93? (ivm het blok)

Onderhoud vind ik (ja..vind ik, dus doe je best me eronder te lullen tongue.gif ) over het algemeen belangrijker dan jaartal en km-stand.

Ik weet zeker dat de volgende reactie werkelijk waardevol zal zijn. blink.gifrolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, kameel toch.... wink.gif

Je wilt mij toch niet met een probleem opzadelen.......

Even serieus nu.

Blackfoot -mooie naam trouwens- zoekt een XJ.

Op marktplaats.nl heeft hij er 'n aantal aan zijn blikveld voorbij zien trekken en als ik zijn relaas goed begrepen heb, heeft hij een fully-loaded '94 op het oog.

Onderhoud is volgens mij 't belangrijkste...een afgebeulde 99'er zal waarschijnlijk slechter zijn dan een puik onderhouden 94'er, dat lijkt me logisch.

Waar Blackfoot in elk geval op moet letten is het volgende:

-staat de auto je aan ('smoelt-ie' en voelt alles goed, lekt-ie niet, motorblok wellicht tè schoon etcetera);

-is het verhaal dat de verkoper erbij geeft logisch èn verifieerbaar;

-zijn er afgestempelde boekjes bij (of originele garagenota's) om de onderhoudshistorie te checken;

-hoe ziet de onderkant er uit en vooral: hoe zien de voor- en achterdifferentielen -alsmede de tussenbak- er uit: slijpsporen, beschadigingen en zo voorts;

-is een onafhankelijke keuring toegestaan (ANWB, Jeepspecialist, eventueel Jeepdealer) en wat dan qua prijs verder te doen met de op- en aanmerkingen die deze instanties geven.

-en zo voort en zo voort en zo voort....net als met de koop van een 'gewone' auto.

In elk geval kan een adspirant koper het onderstaande in ogenschouw nemen:

1. de dieselblokken blinken niet uit qua betrouwbaarheid (hoewel uitzonderingen de regel bevestigen....) dus wanneer niet per sè nodig laten staan;

2. een 4.0-liter verbruikt weliswaar méér dan een 2.5-liter, maar is legendarisch betrouwbaar qua motoriek;

3. Dana-assen hebben minder storingen dan Chrysler-assen (hoewel ook hier de uitzonderingen de regel trachten te bevestigen);

4. gas is in principe bij -vooral- 4.0-liters normaliter geen probleem;

5. de airco moet het goed doen (dure reparatie): binnen 5 minuten moet de auto bij een vol ingeschakelde airco aanvoelen als een vrieskast op de noordpool en bij twijfel eventjes laten checken bij specialist;

6. de differentiëlen mogen best iets geluid maken, maar moeten vooral niet klinken als een zangkoor;

7. de automaat moet bij half gas snel opschakelen: hangende automaten kunnen duiden op kostbare reparaties aan de koppelomvormer (of nog erger....transplantaties);

8 tegen ergenis: alle elektriek voor deuren, ramen en stoelen moet het goed doen, anders een hoop gerommel en relatief hoge kosten.

9. ééntje van nà 1997 heeft het modernere interieur met minder kraak-, piep- en krasgeluiden uit het plastic.

10. neem gerust de tijd om 'DE' ideale te ontdekken: "beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald" aldus een bekend Nederlands spreekwoord....

Succes met de zoektocht!

Houdt ons op de hoogte van de naspeuringen.

Greetz,

JanW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Apr 18 2004, 22:23

Ik weet zeker dat de volgende reactie werkelijk waardevol zal zijn.  blink.gif   rolleyes.gif

Nou dat is hij dus niet......... (bedoelde dus niet die van JanW, hij was alleen sneller met zijn antwoord)

Maar ach (is wat anders dan Oef) welkom en zeer zeker succes met je zoektocht en ach als je wat leuks hebt gezien gooi je gewoon al die links hier neer en wij gooien ze dan wel terug tongue.giftongue.giftongue.gif

Nee zonder dollen let gewoon goed op het bouwjaar en koop er een na 1991 om zeker te zijn dat je een 4.0 HO motor hebt......... Verder let goed op roest bij de deurdorpels dit is een bekend zwak plekje van deze jeeps........ Let ook op dat het spruitstuk heel is dit is een dure reperatie wat betreft onderdeln en uren.....

Verder mag de rest reageren..... laugh.giflaugh.giflaugh.gif

Greetz T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom moet je er zeker van zijn dat het een HO motor is,begrijp dat niet helemaal.Ik heb een "normale"4 liter en daar is echt niets mis mee hoor.Of mis ik wat,heb je minpunten waar ik naar moet kijken omdat dat snel kapot gaat.

Mijn motor heeft bijna 3 ton gelopen en zonder enig probleem,kan dit makkelijk nagaan want ik heb heel de geschiedenis plus rekeningen erbij gekregen.Het enigste wat bij mij mis was waren de dorpels maar daar kan je vrij makkelijk nieuwe opzetten. wacko.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik weet hebben de HO motoren niet zoveel voordelen t.o.v. de non HO, tenzij je het wil doen door die laatste paar peekaas.

Mijn non HO heeft er ook bijna 3 ton op (LPG!!), en loopt als een zonnetje.

Ik zou een beetje letten op de wiellagers, assen en dat soort zaken.

Probeer ook de tussenbak even uit op een stukje grasland of zo (of rag gelijk even de blubber in cool.gif ).

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Non HO is mechanisch niet minder dan HO, maar elektrisch (injectiesysteem) storingsgevoeliger en lastiger om een storing op te zoeken. frusty.gif Op gas doet de injectie echter niet echt mee, en heb je dat "nadeel" dus ook niet!

Persoonlijk geef ik dus de voorkeur aan een HO, maar of ik een mooie, goed onderhouden, non-HO zou laten staan???? unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
Waarom moet je er zeker van zijn dat het een HO motor is,begrijp dat niet helemaal.Ik heb een "normale"4 liter en daar is echt niets mis mee hoor.Of mis ik wat,heb je minpunten waar ik naar moet kijken omdat dat snel kapot gaat.

Mijn motor heeft bijna 3 ton gelopen en zonder enig probleem,kan dit makkelijk nagaan want ik heb heel de geschiedenis plus rekeningen erbij gekregen.Het enigste wat bij mij mis was waren de dorpels maar daar kan je vrij makkelijk nieuwe opzetten. :whistle:

Hi Jeeped,

Was even aan 't grasduinen op de site en kwam in de "vers vlees" topic jouw opmerking tegen over het vervangen van de dorpels. Ik heb zelf een cherokee met een paar krokante dorpels. :D Ik heb hier al eens een topic over geopend en een aantal goede tips gehad. Heb jij destijds zelf dorpels gemaakt of heb je dorpels kunnen kopen??

Alvast dank voor het antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon een stuk lasplaat halen bij de automaterialenwinkel op de hoek.Ik heb ze zelf op maat gemaakt en alle bochtjes en hoekjes erin geklopt.

Echt een leuke klus en binnen een dag heb jij weer nieuwe dorpels. :whistle:

Of een stuk dorpel uit een bestaande Cherokee slijpen , en die weer in de auto lassen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit hier voldoende kennis voor een goed advies, maar één ding: goede keus :whistle: Ik ben minder van terreinrijden dan de meeste hier, maar ik ben er nog elke dag blij mee. De audi rijdt zuiniger, stuurt directer, kan veel harder en ieder knopje doet nog wat het moet doen, maar m'n dochter van twee weet het toch het beste te verwoorden: Papa en Jim in de jongensauto en mama en Megan in de meisjesauto :D

But seriously: 8000 euro voor een 94er, die moet wel in perfecte staat zijn - ik betaalde voor een uit 2001 dan niet zo gek veel meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...