Spring naar bijdragen

gezocht!!! Kruiskoppeling Jeep Cherokee


200 SX Malloot
 Share

Recommended Posts

Hoe eraf ???? rolleyes.gifph34r.giftongue.gif

Tja biggrin.gifbiggrin.gif , dat is nog uit de 27mc tijd. (Bakkies).

18 jaar geleden een elctronica zaak begonnen , bakkies , QSL kaarten naam : Boris.

(die had ik al verzonnen toen ik 12 jaar was , en mijn eerste bakkie van mijn ouders kreeg.)

Daarna nog radio-piraten zenders gebouwd etc.etc. van een het ander .......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja biggrin.gifbiggrin.gif , dat is nog uit de 27mc tijd. (Bakkies).

18 jaar geleden een elctronica zaak begonnen , bakkies , QSL kaarten naam : Boris.

(die had ik al verzonnen toen ik 12 jaar was , en mijn eerste bakkie van mijn ouders kreeg.)

Daarna nog radio-piraten zenders gebouwd etc.etc. van een het ander .......

mooi man ....

zo heb ik 19tdt121....

Is weer nieuw maar ook 24 jaar terug als piraat....enz....

Tot dat alles weg gehaald werd....

Nu alleen nog mobiel op de zij band....

Mazzel....73's Boris....hi hi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij doelt Dez op die andere nickname laugh.gif

de 200sx Malloot ?

Ja groeten aan de lady 73-ers tot you family en 21-ers etc..etc...

Ik ben nog wel steeds zend-amateur (gelicieerd) PE2BOR.

CQ-3 CQ3 dit is de Bravo Oscar Romeo India Sierra uit Waalwijk , die roept en luisterd aan de band :

bla..bla...bla...

Zo nog een seconde of 10 voor de plug , en we gaan weer luisteren

(maar het gaat niet meer over steekassen nu) huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lol laugh.gif

Wel mijn naam komt doordat ik eigenlijk verzot ben op de Nissan 200 SX. Dat is eigenlijk een sportcoupe. Dus ik doe mijn naam eer aan door er een pick-up van te maken wink.gif Dus vandaar het malloot gebeuren, al had ik dat al voordat ik begon met het slijpen en zagen ph34r.gif

Maar goed....weer even over die steekas.

Kan iemand me met 100% zekerheid zeggen dat je die kruiskoppeling die daaraan zit kan reviseren? En dan misschien ook precies hoe ik die kruiskoppeling los kan krijgen van elkaar.

Als niemand het 100% zeker durft zeggen. Dan ga ik voor de complete steekas dus Boris. Mits je er 1tje hebt zonder speling natuurlijk. En als hij dan ook nog goed passend is ( dus zonder ABS uitvoering asje ).

Uhmm....versturen lijkt me het makkelijkste. Zit namelijk in Coevorden ( Drenthe ) en redelijk kort in de tijd meestal.

Maar goed eerst weer even afwachten tongue.gif

Alvast bedankt iedereen, jullie zijn top!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 100% zeker dat enkel de kruisjes te vervangen zijn. Toen mijne op die bepaalde kruisjes speling had zijn die kruisjes vervangen door heavy duty's (dus versterkte, met vetnippel<=>standaard dus low-maintenance). Die kostten ± 40 euro per stuk. Die werden voor mij wel geplaatst.

Ikzelf ben van België, maar ik ben er van overtuigd dat die in Nederland ook moeten te vinden zijn. wink.gif

Maar hoe kom je in godsnaam van een 200 SX bij een Jeep Cherokee terecht blink.gifblink.gifhuh.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruisjes van een non-abs Cherokee zijn gewoon te vervangen. Ik heb vroeger een 91' 4liter gehad en daar zijn zowel links als rechtsvoor een keer de kruisjes vervangen.

Ik weet niet of er in Drenthe een specialist is , maar in Friesland wel. Je kunt in Friesland terecht bij Nico Wijnalda , www.jeepparts.nl. Je kunt hem ook altijd bellen voor informatie , ook op zaterdag de hele dag. Telefoon Zaak: 0515-331646 Mob: 0653-965170

Die kan ze ook wel voor je plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruisjes van een non-abs Cherokee zijn gewoon te vervangen. Ik heb vroeger een 91' 4liter gehad en daar zijn zowel links als rechtsvoor een keer de kruisjes vervangen.

Ik weet niet of er in Drenthe een specialist is , maar in Friesland wel. Je kunt in Friesland terecht bij Nico Wijnalda , www.jeepparts.nl. Je kunt hem ook altijd bellen voor informatie , ook op zaterdag de hele dag. Telefoon Zaak: 0515-331646 Mob: 0653-965170

Die kan ze ook wel voor je plaatsen.

Ik heb er vorige week van mijn TJ ook nog 1 vervangen.

Nog even over het versterkte kruisje zie boven.

Daar ben ik het eigenlijk niet zo mee eens (Nico ook niet) , een non-greasuble , dus zonder vet-nippel is stekker dan er 1 met.

En waarom , een met smeernippel heeft er kanaaltjes in zitten waar het vet door heen moet , zonder nippel heeft geen kanaaltjes dus steviger.

Of je moet je kruisje v.v. hebben door een 260 , maar dan heb je ook weer een andere gaffel nodig omdat de cup dikker is.

Maar even terug te komen op het kruisje :

a kruisje is te vervangen

b als je zelf geen persje hebt (en eventuele ervaring , om het met twee doppen te doen) , zou ik het zelf niet doen

c als je zeker op zeker wilt spelen , vervang dan heel de steek-as , kun je geheel zelf , en kun je eventueel altijd nog het

kruisje van je oude as vervangen , en heb je meteen een reserve.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed....weer even over die steekas.

Kan iemand me met 100% zekerheid zeggen dat je die kruiskoppeling die daaraan zit kan reviseren? En dan misschien ook precies hoe ik die kruiskoppeling los kan krijgen van elkaar.

Alvast bedankt iedereen, jullie zijn top!!!

Dat vervangen is goed zelf te doen. Onze moderator 87wrangler schreef er eens een artikel over met foto's.

HIER KLIKKEN om naar dat topic te gaan

(in het topic gaat het over een YJ, maar voor een XJ werkt het precies hetzelfde)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar hoe kom je in godsnaam van een 200 SX bij een Jeep Cherokee terecht blink.gifblink.gifhuh.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

Ben een goede degelijke auto nodig die de ambulance kan en mag trekken, voor de SX als die straks klaar is....niet echt meer geschikt om mee de openbare weg op te gaan.

Ik heb er vorige week van mijn TJ ook nog 1 vervangen.

Nog even over het versterkte kruisje zie boven.

Daar ben ik het eigenlijk niet zo mee eens (Nico ook niet) , een non-greasuble , dus zonder vet-nippel is stekker dan er 1 met.

En waarom , een met smeernippel heeft er kanaaltjes in zitten waar het vet door heen moet , zonder nippel heeft geen kanaaltjes dus steviger.

Of je moet je kruisje v.v. hebben door een 260 , maar dan heb je ook weer een andere gaffel nodig omdat de cup dikker is.

Maar even terug te komen op het kruisje :

a kruisje is te vervangen

b als je zelf geen persje hebt (en eventuele ervaring , om het met twee doppen te doen) , zou ik het zelf niet doen

c als je zeker op zeker wilt spelen , vervang dan heel de steek-as , kun je geheel zelf , en kun je eventueel altijd nog het

kruisje van je oude as vervangen , en heb je meteen een reserve.

Goed Boris smile.gif Je hebt me overtuigd ik ga de hele as vervangen dus.

Heb jij er 1tje zonder speling? En zo ja, wat gaat me die verzonden ( naar Coevorden ) kosten?

groeten JJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...