Spring naar bijdragen

Trip Zuid Frankrijk/ Provence


Brooks69
 Share

Recommended Posts

Hoi Jeepers,

Helaas maar mijn topic is met de crasch ook verdwenen, vandaar een nieuwe oproep aan iedereen.

Op zaterdag 14/07/07 vertrekt er een groep Jeepers vanuit Kortrijk (Belgie) naar zuid frankrijk via panoramische wegen en via bekende wijnstreken, Champagne, Bourgogne, Beaujolais, Cote du Rhone en Cote du Provence.

Op die manier krijg je een frankrijk te zien die maar weinig kennen,er worden enkele kastelen (wijn) en het vermaarde Moet & Chandon bezocht. De bedoeling is dat we ongeveer 3 dagen overdoen om tot in de Provence te geraken, daar terplaatse blijven we een paar dagen om de omgeving te verkennen (Barret sur Méouge) er is daar de mogelijkheid om de die-hard fans van terreinwerk hun plezier te vinden om daarna langs de Cote d' Azur naar de Camargue terug opwaarts te rijden.

Er is onderhand sponsering van de grootste bioscoopgroep van Europa nl "Kinepolis" om ons vertrek de nodige luister te geven en ons een lunch aan te bieden, het is tevens ons rendez-vous point of vertrekpunt. Tevens van de lokale Jeep-dealer Novoto.

Iedereen die een "Jeep" bezit is van harte welkom, het programma is voor iedereen toegankelijk, van standaard tot verhoogde, verbrede..........

Het definitieve programma volgt het einde van oktober en de inschrijvingsformulieren in december, gezien het een beetje organisatie vergt,reserveringen, bezoeken, campings, is de uiterste inschrijvingsdatum 10/02/07.

Er wordt géén bijdrage gevraagd voor de reis iedereen betaalt zijn eigen kosten maar met hoe meer we zijn hoe beter ik kan onderhandelen over de prijs van het verblijf.

Ik zelf heb die trip in 2004 gedaan met mijn Willys MB van 1944 en vondt dit één van mijn mooiste vakantie's ooit, tja als jeeper dan.

Enkele foto's als van de trip.

eddieinjeepos5.jpg

ikke2knipoe9.jpg

jeepaanoleandersqp3.jpg

langewegop1.jpg

Oja voor degene die al gerageert hadden mogen mij altijd contacteren voor verdere info.

Greetz Hein en Belle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik ben daar in augustus dit jaar ook geweest, maar spijtig genoeg zonder JEEP. sad.gif

Het zou inderdaad een unieke ervaring zijn om daar met een JEEP rond te trekken.

In de provence zijn er zeer veel hotelletjes en ChambresDhauts waardoor reserveren niet echt nodig is. (zelfs niet in augustus)

Zelfs een groen telnr hebben ze daar waar een computer je dan verteld waar er nog plaatsen zijn in Hotels en Ch.dh.

Ik heb bij deze dus intresse biggrin.gif

(juist de datum moet ik nog checken)

Mvg

Mouse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ons spreekt het ook aan.

We zijn 6 j terug al eens met onze jeep naar de provence gereden en was idd super.

Ben nu bezig andere motor te steken, hoop alles klaar te hebben tegen mei 07.

Vertrek vanuit kortrijk is ook goed te doen (wij komen van oostende).

Moet nog even navragen of het mogelijk is ivm verlof.

Hoe wordt e.e.a. geregeld ivm pechverhelping? Tja het blijven jeeps he!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets dergelijks spreekt mij/ons ook wel aan, alleen ... ik heb een dochtertje van nu ruim 9 maanden. Tegen die tijd ruim 1,5 jaar dus. Is het überhaupt zinvol om ons daarvoor op te geven? Is het voor zo'n kind ook nog een beetje te doen, of wachten we beter tot ze wat ouder is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeepers,

Mouse, wat het overnachten betreft kan ik je volgen maar ik vermoed dat als het aantal deelnemers groot is we een probleem krijgen om genoeg aantal plaatsen te vinden voor iedereen. We zien wel in februari daar kan nog een verandering in komen dan.

Steven, ik ben momenteel in onderhandeling met een maatschapij die ons een groepsverzekering zou aan bieden tegen een voordelig tarief. Concreet kan ik daar nog niet over zijn maar ik vermoed dat dit geen probleem zal zijn.

Duc, welkom in mijn geval, zelf heb ik jaren met mijn kids gecampeerd en dit vanaf hun eerste levensjaar, ik vind dat jij dat zelf moet moet bepalen of dat lukt. Het programma is redelijk vrij en daar passen kindjes ook bij.

Trouwens als ik Inge-Britt op opa's schoot zie is dat al een avontuur op zich dus dit kan ze zeker ook aan wink.gif Op al onze stopplaatsen is voor baby's alles voorhanden, dus geen zorgen daarom.

Greetz

Hein en Belle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duc, welkom in mijn geval, zelf heb ik jaren met mijn kids gecampeerd en dit vanaf hun eerste levensjaar, ik vind dat jij dat zelf moet moet bepalen of dat lukt. Het programma is redelijk vrij en daar passen kindjes ook bij.

Trouwens als ik Inge-Britt op opa's schoot zie is dat al een avontuur op zich dus dit kan ze zeker ook aan wink.gif Op al onze stopplaatsen is voor baby's alles voorhanden, dus geen zorgen daarom.

OK, dank voor je bericht.

Eén vraag nog ... je hebt het over kamperen ... is het de bedoeling dat deze reis ook te doen, of ga je uit van hotelovernachtingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duc,

Dat hangt een beetje af van het aantal deelnemers, maar op iedere stopplats is er mogelijkheid om ofwel te camperen of om een gites (huisje/flat) te huren. Enkel voor de grote tussenstop in Barret sur Méouge moet ik dat op voorhand weten daar reservatie noodzaklijk is, ik ga daar al zelf 20 jaar en het is super om te verblijven.

Grtz Hein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi allemaal,

Net een mailtje gehad van een gerenomeerd wijnhuis in de bourgogne dat we op zijn domein mogen verblijven en dat zijn infrastructuur ter beschikking staat om te eten en te baden dus da ziet er langs om beter uit.

Ik vermoed dat we daar ook een paar lekkere glaasjes gaan benutten s'avonds.

Greetz

Hein&Belle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Yep gasten,

Aanstaande weekend is de trip klaar en kan dan verdeeld worden.

Dit is in exel formaat en kan mij iemand vertellen hoe ik dat hier op krijg?

Alvast bedankt

Het makkelijkste is om het de excel sheet op je eigen (of van iemand die dat wil doen) webruimte neer te zetten, daarna de link hier plaatsen om te downloaden voor gëinteresseerden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Er is ook nog een Jeep weekend van de Jeep Club in Inor en de week daarop een weekend in de Ardeche , Cevenol

en daar had ik ook zin in. Dus nog even alle data op een rijtje.

Cevenol is toch met Hemelvaart?? Of heb je behalve de datums ze zelf ook niet meer op een rijtje?? wacko.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,

Oef worshippy.gif eindelijk klaar met alles, wat aan de data en planning nog gesleuteld en kan het nu op het forum kwijt.

Enkel nog één klein probleempje.... kan er mij iemand helpen om mijn formulieren hier op te krijgen.

Alvast bedankt

Semper Fi

Hein

Heb je geen webspace?

Stuur ze mij anders maar even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...