Spring naar bijdragen

Sclayn gesloten voor 4x4


JeePee
 Share

Recommended Posts

als je het leest schaam je dat je zulke mede off roaders hebt

van diefstal van spullen tot illegaal rijden zonder inschrijven,dumpen van vuil en accus en autodelen tot berijden vande grond van de buren.niet afrekenen in de bar, bekladderen van de toiletten.jatten van de was munten etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is intriest dat één van de weinige terreinen waar gereden kon worden en steeds in populariteit groeiende was gesloten wordt door toedoen van de 4x4 rijders zelf in plaats van de gewoonlijke milieufanaten en overheid...

Hopelijk wordt e.e.a. nog eens teruggedraaid, maar het is wel een duidelijk signaal.

WEES ZUINIG OP DIE PAAR TERREINEN WAAR WE ONZE HOBBY (NOG) KUNNEN UITOEFENEN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik lees wat de reden is en hoe de eigenaar erover denkt lijk het me dat het helemaal is afgelopen in sclayn

Origineel gepost door CBo

Malgré notre attachement et comme de nombreux d'entre vous, notre véritable amour de la nature et du tout terrain, une minorité importante a réussi à user notre détermination à maintenir envers et contre tous un grand Centre 4x4 en Belgique.

Onanks onze verbondenheid en het feit dat we zoals velen onder jullie de liefde voor de natuur en de passie voor eht terreinrijden delen is een belangrijke minderheid erin geslaagd onze wil om tegnen beter weten in een permanent 4x4 centrum in België te behouden

Ne citerons ci-dessous qu'une partie des démolitions, déprédations, vols ou autres actes intolérables que nous avons du subir et supporter au cours de ces dernières saisons :

Hieronder citeren wij maar een deel van de vernielingen beschadigingen, diefstallen en andere niet te tolereren handelingen die we hebben moeten ondegaan deze laatste seizoenen

- Toilettes cassées

toiletten afgebroken

- Panneaux de portes de toilettes cassés et démontés

deurpanelen toiletten kapot of gedemonteerd

- Serrures de portes de toilettes fracturées

sloten van toiletdeuren opengebroken

- Panneaux ce douches cassés

douches afgebroken

- Graffiti dans les toilettes et douches

grafftt in toiletten en douches

- Entrée avec effraction dans les pièces du Château, restaurant et Taverne

zich met braak toegang verschaffen tot delen van het kasteel, restaurant en taverne

- Vol de boissons dans la Taverne.

diefstal van drank in de taverne

- Vol de casier de boissons vides, dans notre réserve extérieure

diefstal van lege drankbakken, buiten in onze opslag

- Non paiement des consommations au Bar et Restaurant

niet betalen van eten en drank aan de bar en in het restaurant

- Vol de nos grilles de BBQ

diefstal van onze BBQ roosters

- Postes de tir cassés à nombreuses reprises au niveau de l'Etang aux roseaux

schietstand ter hoogte van de rietvijver veelvuldig beschadigd

- Etang aux roseaux dévasté en l'empruntant en tout sens et non aux passages prévus

rietvijver kapotgereden door hem in de verkeerde richting en op verkeerde plaatsen te doorkruisen

- Infrastructure de tir endaommagée en de nombreux endroits et féquemments.

schietinfrastructuur op vele plaatsen beschadigd

- Machines de tir vidées et clays disséminés sur tout le terrain ; boites renversées et cassées.

schietmachines (klei) beschadigd en kleiduive overal uitgestrooid, machines omvergeworpen en beschadigd

- Chemins interdits empruntés en brisant les barrières et chaînes protégeant leur accès

verboden wegen gebruikt door barrières en kettingen die toegang verbieden open te breken

- Coupe intempestive d'arbres

wildkap van bomen

- Vol de buches

diefstal hout (gekloven)

- Vol de pièces sur nos véhicules : roues, pneus, filtres, amortisseurs, portières, pare-brise, pièces de moteur, poignées de porte, essuie-glaces et de nombreuses autres...

diefstal stukken op onze voertuigen; wielen, banden, filters, dempers, deuren, voorruiten, stukken van de motor, klinken, ruitenwissers eva....

- circulation sur le terrain, sans présentation au secrétariat et donc sans autorisation

rijden op terrein zonder toestemming

- Utilisation du Bivouac, sans présentation au secrétariat et donc sans autorisation

gebruik bivak zonde toestemming

- Fausses déclarations quant au nombre de personnes présentes au Bivouac

valse verklaringen ivm aantal pesonen op bivak

- Véhicules non conformes aux prescriptions du formulaire d'inscription et de notre règlement d'ordre intérieur.

niet conforme voertuigen volgens oinschrijvingsregelment

- Pilotage dangereux : sans ceinture, avec passagers debout et même souvent avec des enfants!

gevaarlijk rijden, zonder gordel, passagiers rechtopstaand en zelfs kinderen...

- Pilotage irresponsable entraînant des accidents stupides mettant les vies en danger

onveranwoordelijk rijden met levensgevaarlijke ongevallen tot gevolg

- Vitesse excessive mettant en danger les promeneurs et vos propres enfants …!!!

overdreven snelheid die de wandelaars in gevaar brengt

- Circulation dans les espaces privés réservés sur le Domaine

rijden in privé delen van het domein

- Circulation très fréquente sur les terrains privés des voisins, entraînant de nombreuses plaintes de ceux-ci et leur faisant subir d'importantes pertes financières

geregeld rijden op privé terreinen van buren, met veelvudige klachten en financieel verlies tot gevolg

- Fracture des barrières et rubalises interdisant la sortie du Domaine vers les propriétés des voisins

verbrekenslagbomen en kettingen die toegang geven tot terreinen van buren

- Déprédation fréquente dans les champs des agriculteurs voisins : blé, maîs écrasés, foins dévastés

regelmatige beschadiging velden van de boeren in de buurt; graan en koren kapot

- Fracture de chaînes, cadenas et même des barrières interdisant les entrées non autorisées sur le Domaine

verbreken sloten en kettingen die prive delen van het domein vrijwaren

- Injures et gestes obscènes envers les voisins

beschimpen van buren, obscene gebaren

- Tentative de vol de la grue de service pour la réfection des pistes

poging defstal van onze kraan

- Vol des phares de la grue de service pour la réfection des pistes

diefstal lichten van de kraan

- Tentative de vol et fracture du cadenas du nouveau Karcher

poging diefstal en openbreken slot nieuwe hogedrukspuit

- Vol des tuyaux d'arrosage de l'ancien système de nettoyage

diefstal tuinslangen oud kuissysteem

- Vol à plusieurs reprises des embouchures, bagues et robinets de l'ancien système de nettoyage

nog oud kuissysteem, joints van kranen, putdeksels....meermaals gestolen

- Pilotage à travers tout, démolissant arbres, bosquets, et toute végétation

rijden door struiken, bosjes en andere vegetatie

- Traversée en véhicule 4x4 ou quad de la terrasse devant le Château

rijden over het terras vor eht kasteel

- Idem sur l'esplanade en contrebas du château, dérapages sur la pelouse

idem grasperk onder terras

- Sortie des pistes directement vers les parties privées ou Espace Tir.

uit de pistes rijden naar privéterrein of schietstanden

- Entrée avec effraction sur les circuits privés Practice 4x4 et Quad, démolition complète de ces pistes

zich met braak toegang verschaffen tot de 4x4 en Quad privé-pistes en die helemaal vernielen

- Création de "pistes sauvages" non autorisées sur le domaine

nieuwe niet tioegelaten pisten maken op eht terrein

- Très nombreux détritus jetés sur le domaine : canettes vides, bouteilles cassées, reste de repas, batteries de voitures usagées, huile, pots d'échappement et diverses pièces de véhicules

veelvuldig dumpen van afval, blikjes, flessen, kapotte flesen, gebruikte autobatterijen, olie, uitlaten en diversen andere stukken van voertuigen

- Poubelles et déchets laissés sur place lors de vos départs

achtergelaten vuilzakken en afval

- Feux de camps non nettoyées des cendres et souvent non éteints lors de vos départs

niet opgekuiste kampvuren of niet gebluste kampbvuren

- Sortie de véhicules directement sur la Route Nationale 90, non par les entrées prévues, mais à travers la végétation et les bois ; mettant en danger les usagers de la route et vos propres vies, mais entraînant également les réactions des autorités locales et régionales.

buitenrijden recht op de nationale baan, niet door de voorziene uitgangen maar los door het bos, eigen leven en dat van de andere weggebruikers in gevaar brengend, en reacties van plaatselijke en regionale overhedenuitlokkend

- nettoyage des véhicules en bord de Meuse devant les propriétés des voisins et comportement de "conquérant"

kuisen van voertuige langs de maas en provocerend gredrag tegenover buren

- Comportement inadéquat sur la voie publique et en Centre Ville d'Andenne

onaangepast gedrag op de openbare weg en in het centrum van Andenne

- Bagarres diverses dans les cafés de la Ville

vechtpartijen in de cafés van de stad

- etc...

: http://www.leonard.be/page2.htm

gr. Besiland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is nogal wat!!!!!

ik snap er alleen niks van is met geen wordt over gerept toen ik erover vroeg

wel hebben wij nog de kampvuurtjes van de buren opgeruimd

en er schoon zand overheen gestrooid

waar we ons wel schuldig aangemaakt hebben is een vuilniszak neerzetten, we konden dan ook geen container vinden

en de eerste dag waren er nogal wat duitser toen waren ook alle wc s ondergescheten (op de muur en al) en douchen bevuild

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mad.gif De laatste keer toen wij in Belgie waren verbaasde het mij al hoe het campeer terrein achter was gelaten!

We waren nog de enige samen met fam. Kolle en Gebr. Charlie die op het veld waren en ik zag in een hoek waar een grote groep (Belgen) had gestaan een bult afval waar ik met Brenda samen vier weken over doe om bij elkaar te krijgen.

Ik zei nog tegen Brenda "kan dit hier zo maar?".

Als het zo door gaat kunnen we onze Jeeps straks in een vitrinekast zetten. sad.gif

Groeten,

Bart & Brenda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je kids niet in de gaten houd slopen ze ook de boel. Maar is geen excuus.

Enkele bewakingscameras lijkt me geen luxe. en slagboom met intercom en camera om kenteken te registreren evt met video.

Blijft toch jammer dat een hoop zich niet kunnen gedragen zonder dat er politeagenten rondlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je kids niet in de gaten houd slopen ze ook de boel. Maar is geen excuus.

Enkele bewakingscameras lijkt me geen luxe. en slagboom met intercom en camera om kenteken te registreren evt met video.

Blijft toch jammer dat een hoop zich niet kunnen gedragen zonder dat er politeagenten rondlopen.

Ja dat is een mooie oplossing Dez.

Het is zeker jammer dat een terrein als deze dicht gaat.

Het verbaast mij alleen dat de eigenaar het zover laat komen en de lijst met punten zo groot is.

Je moet als eigenaar nou eenmaal je gasten in de gaten houden.

Kijk maar op een camping daar doen ze dat ook. (met meer als 1 man)

En bijvoorbeeld over de vuilnis. Je moet als eigenaar ook een container neer zetten.

Anders zorg je zelf dat mensen het achter laten.

Ik lees in heel dit verhaal twee dingen.

- Klanten die zich niet aan de regels houden

- Bedrijf wat geen goede regels heeft.

Maar het blijft jammer....... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feit is dat er, ook waanneer er geen regels zijn/controle is, ook nog fatsoen in je donder hoort te zitten! En dat geld niet alleen voor 4x4 rijders, maar voor iedereen!

Ik ken geen frans en kan al helemaal de "ondertoon" op de site niet lezen, maar ik denk dat het "de druppel" is geweest dat de politie heeft moeten ingrijpen. Als je al deze gebeurtenissen over een aantal jaren uitspreid, komt het al minder ernstig over. Feit blijft dat de eigenaar er steeds op aangesproken/door benadeeld is.

Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment, wanneer je de gebeurtenissen van de laatste jaren op eer rijtje zet, de moed in de schoenen zakt. Zeker als er weer wat is voorgevallen....

Maar het blijft eeuwig zonde!!! sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken feiten en omstandigheden niet, ben ook nog nooit in Sclayn geweest, maar .... misschien ligt hier juist een mogelijkheid om het zijn van een "club" te benutten? Is het niet mogelijk om in clubverband tot goede afspraken met zo'n eigenaar te komen, dat je dus ook weet bij wie je moet zijn, wie aansprakelijk zijn etc etc

Ik weet dat daar een hoop haken en ogen aan zitten, maar wie niets probeert heeft ook niets ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken feiten en omstandigheden niet, ben ook nog nooit in Sclayn geweest, maar .... misschien ligt hier juist een mogelijkheid om het zijn van een "club" te benutten? Is het niet mogelijk om in clubverband tot goede afspraken met zo'n eigenaar te komen, dat je dus ook weet bij wie je moet zijn, wie aansprakelijk zijn etc etc

Ik weet dat daar een hoop haken en ogen aan zitten, maar wie niets probeert heeft ook niets ...

Misschien inderdaad een kans voor het Jeepforum en zijn aanhangers om daar eens een grote meeting met vrij rijden te organiseren om te laten zien hoe het ook kan ( ook t.o.v. de eigenaar ) huh.gif ??? Contact opnemen kan geen kwaad lijkt me en misschien is er animo genoeg om het grootschalig aan te pakken en te vragen hoe groot de animo is om zoiets te regelen rolleyes.gif .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeepforum|NL zal niets organiseren.... Dat laten we aan de clubs over, die zijn daar veel bedrevener in! ( Komt nog bij dat we een onafhankelijk forum zijn en géén organisator van evenementen)

Echter, als members van het forum een evenement(je) willen organiseren mag dat natuurlijk best! Maar niet onder de naam, of uit naam van, Jeepforum|NL.... wink.gif

Aankondigen van en/of de behoefte voor zo'n evenement peilen mag natuurlijk altijd op 't forum !!!! biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien inderdaad een kans voor het Jeepforum en zijn aanhangers om daar eens een grote meeting met vrij rijden te organiseren om te laten zien hoe het ook kan ( ook t.o.v. de eigenaar ) huh.gif ??? Contact opnemen kan geen kwaad lijkt me en misschien is er animo genoeg om het grootschalig aan te pakken en te vragen hoe groot de animo is om zoiets te regelen rolleyes.gif .

Moet het wel eerst weer open zijn....

Recent is daar het Jeep Festival geweest. Alles helemaal perfect verlopen. Alleen wat Jeep - collega's uit België die een enorme berg afval achterlieten. Wij hebben onze troep "gewoon" in de caravan mee terug genomen, net zoals al onze mede-Jeepers uit NL en vele uit België.

Zoals velen al schreven; je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid, net zoals wij allen de verantwoordelijkheid zouden moeten hebben/nemen, elkaar aan te spreken op onacceptabel gedrag.

Eerst maar eens afwachten óf het wel weer open gaat. Daarna kunnen we altijd nog als "showcase" daar naar toe...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feit is dat er, ook waanneer er geen regels zijn/controle is, ook nog fatsoen in je donder hoort te zitten! En dat geld niet alleen voor 4x4 rijders, maar voor iedereen!

Fatsoen....

fat·soens·rak·ker (de ~ (m.))

1 [pej.] iem. die erg hecht aan strenge fatsoensnormen en deze ook het liefst aan anderen zou willen opleggen => moralist

mo·ra·list (de ~ (m.), ~en)

1 iem. die vanuit morele overwegingen kritiek levert => fatsoensrakker, moraalridder, zedenmeester, zedenprediker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...