Spring naar bijdragen

wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep


Beest
 Share

Recommended Posts

vandaag naar B&S geweest en remcylinder laten vervangen. Vermoedde al dat de remleiding het zou begeven dus die is ook weer nieuw en gelijk de verlengde rvs beklede remleiding achter laten monteren. Voor was al gebeurd maar achter nog niet. Dus ik kan weer ho houwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 1.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

sjikitaiw0.jpg

De schade even een beetje opgenomen na de rol in Marsoupe.

Het is:

een motorkap

een grill

2 spatborden

raamstijl en voorruit

body is beetje geknikt (krijg de deuren haast niet meer dicht)

blauwe vinger

zonnebril kwijt

krasje op mijn bumper en rolkooi laugh.giftongue.gif

Dus de clou van deze schade:

Laat nooit een landrover rijder in je jeep rijden laugh.gifbiggrin.gifrolleyes.gifohmy.gifsad.gifhuh.gifblink.gifsad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag aircoslang opnieuw laten persen. Ben bijna 2 weken bezig geweest. Heb diverse bedrijven aircoboeren, hydrauliekbedrijven, garages ect.. gebeld,aangesproken bezocht en iedereen heeft mij geadviseerd de slang in zijn geheel met droogfilter te laten vervangen. Ze wilden niet zoals ik het wilde alleen de slang vervangen, dat kon niet zegt men. Heb toen geinformeerd bij de Jeep dealer wat dat kost. € 285 euro schrikt niet zegt de magazijnbediende, ik zei laat maar ik ga wel een goedkopere manier zoeken. Dat zou dan bij diverse bedrijven met inbouw en afvullen airco ongeveer € 500 ex btw kosten. Je raadt het al dus niet he

Om het verhaal kort te houden heb ik uiteindelijk een bedrijf gevonden in Purmerend die mij wel begreep en de slang bij de wartel heeft uitgezaagd en de slang vervangen die ik van een ander droogfilter (smartlap´s oude GC) opnieuw hebt laten persen en afvullen. Ondertussen ook het een en ander uitleg gekregen over Airco ect.. Kon ook direct komen. Moest toch vandaag in Uitgeest wezen vlakbij Beverwijk bij mijn schoonouders dus 2 vliegen in een klap. Dit alles heeft mij €210 gekost zonder bon. En het is weer lekker koud of koel in mijn auto. Het scheelt mij ruim € 300 euro.

De moraal van dit verhaal is " de aanhouder wint" en "laat je niets wijs maken" en "zoek en gij zult vinden"

Bedrijf in Purmerend is een eenmansbedrijf doet in radiateuren, airco´s, heet amerikaanse UNF ect.. En een bijzonder vriendelijke, en heeft kennis van zaken man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een overdrukventiel gemaakt bij mijn luchtfilter van een stopcontact voor een trekhaak. Ook vast een open filter van RVS aan een pijp gemaakt. Hebt nl backfire gehad eergisteren. De RVS filter heb ik gekocht lijkt een beetje op een K&N filter alleen deze kan je reinigen met remreiniger geen olie o.id. bij nodig Daarna ben ik bij smartlap geweest. Heb daar onderdelen gekocht voor de Grand. De luchtfilter van smartlap heb ik net schoongemaakt van binnen deze zat vol vet en olie. Zijn motor (smartlap) is echt naar de eeuwige jeepvelden.

Ik wil mij nergens mee bemoeien maar kijk uit met het reinigen van een filter met remmenreiniger. Bij 4x4limburg is er een toyota dieselmotor vastgelopen omdat de remmenreiniger de verbrandingskamers ook heeft ontvet. Laat het filter dus drogen voordat je de motor weer start.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil mij nergens mee bemoeien maar kijk uit met het reinigen van een filter met remmenreiniger. Bij 4x4limburg is er een toyota dieselmotor vastgelopen omdat de remmenreiniger de verbrandingskamers ook heeft ontvet. Laat het filter dus drogen voordat je de motor weer start.

Ivo

Hoi Ivo,

bedankt voor de tip. Het reinigen gebeurt niet dagelijks maar om de zoveel km en daarbij haal ik eerst de filter los en spuit dan schoon met remreinger. Goed dat je mij toch even op attendeert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de bougies, kabels, verdeelkap en rotor vervangen. En de actuator gereinigt. Totaal 4 uur mee bezig geweest. gisteren mee begonnen. Eerst alle kabels opgetekent daarna een voor een vervangen. Kon er slecht bij daar er ook gasleidingen bij de schutbord lopen. De verdeelkap zit volgens mij op een onlogische plek, onder de schutbord. Maar na veel schrammen en bloedingen is het toch gelukt. Uiteindelijk ongeveer 100 euro aan arbeidskosten bespaard. B&S zag er zelf tegenop.

Als iemand er interesse heeft wil ik de tekening voor de bougieskabels wel een keer op het net zetten. Het scheelt weer een half uur werk en is mooi voor naslag om te kijken of het klopt.

groetjes en .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, aardig wat;

- lampen op lampenbeugel aangesloten

- hiervoor nieuwe bedrading getrokken, ook in de lampenbeugel

- roest onder voorruitframe behandeld (want raam moest toch naar voren worden geklapt)

- hoofdschakelaar voor de lier geplaatst

- aantal draden voor/van de lier de kabelschoentjes met perstang nagetrokken

Kortom; DANK BART VOOR ALLE HULP!!! thumbsup.gif

En de tuinkabouters willen Brenda ook héél hartelijk bedanken, en ze komen snel een weekje logeren...

Ook dank voor alle gezelligheid Bart en Brenda !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, aardig wat;

- lampen op lampenbeugel aangesloten

- hiervoor nieuwe bedrading getrokken, ook in de lampenbeugel

- roest onder voorruitframe behandeld (want raam moest toch naar voren worden geklapt)

- hoofdschakelaar voor de lier geplaatst

- aantal draden voor/van de lier de kabelschoentjes met perstang nagetrokken

Kortom; DANK BART VOOR ALLE HULP!!! thumbsup.gif

En de tuinkabouters willen Brenda ook héél hartelijk bedanken, en ze komen snel een weekje logeren...

Ook dank voor alle gezelligheid Bart en Brenda !!

We vonden het super gezellig en Ab we wachten nog ff 20 jaar dus blink.gif

Yvonne bedankt voor die tweede bak koffie die smaakte super!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik was veel van plan.....

achterste diff verversen

de remleidingen verlengen

met vetspuit rond

voorkant met acos een half inch hoger zetten

maar veel praat volk gehad........dus alleen maar

de Jeep recht gezet dmv de Acos

en jullie?

jeepfotos018yl6.jpg

Wij zijn dus naar de maasstofvlakte geweest , net als vele anderen en hebben ons daar uitgelaten ( er waren ook mensen die bezig waren zoveel mogelijk te slopen...)......de foto`s komen in de loop van de avond wel in een of ander foto topicje....... wink.gif

jeepfotos023qx5.jpg

En een paar kruisjes verpletterd.... sleep.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jeepfotos018yl6.jpg

Wij zijn dus naar de maasstofvlakte geweest , net als vele anderen en hebben ons daar uitgelaten ( er waren ook mensen die bezig waren zoveel mogelijk te slopen...)......de foto`s komen in de loop van de avond wel in een of ander foto topicje....... wink.gif

jeepfotos023qx5.jpg

En een paar kruisjes verpletterd.... sleep.gif

had eigenlijk spijt dat ik niet geweest was maar toen het begon te plensen hier was dat ff minder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

had eigenlijk spijt dat ik niet geweest was maar toen het begon te plensen hier was dat ff minder

Jammer dat je niet geweest bent,......had graag het gezicht bij het topic verhaal gezien.. blink.gif ...hoop dat je er de volgende keer bij bent ( neem aan dat die er komt...) , en voor wat foto`s zie het topic van "gaan er nog mensen rijden enz.enz. cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...