Jos-Jeep Geplaatst August 7, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2006 Mooi werk!! Maar... wanneer loopt 'ie nou..??? That's the question. We lopen tegen wat probleemtjes aan waardoor het maar niet verder komt. Met name de bedrading voor de computer levert ons kopzorgen. Als iemand met verstand van zaken (bv. jij 87wrangler ) ons hierbij zou kunnen helpen, dan loopt hij in de korste tijd. Dus...........HELP!!!!! Wie komt me een zaterdag helpen in Groningen? Ik trakteer op een lekkere lunch (friet van Piet). Wie kan daar nu nee tegen zeggen? Ik wil zo graaaaaaaaaaaag weer aan evenemnten gaan deelnemen. Groeten Jos en zoon Semjon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2006 Ik wil je met alle plezier een keer helpen. Zaterdag lukt het me echter niet... Daarnaast moet ik Kollee nog assisteren met het op gang brengen van een soortgelijk project.... Maar een beetje geduld, dan ben ik je man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst August 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2006 Ik wil je met alle plezier een keer helpen. Zaterdag lukt het me echter niet...Daarnaast moet ik Kollee nog assisteren met het op gang brengen van een soortgelijk project.... Maar een beetje geduld, dan ben ik je man! Nou, niet mijn project, doe het voor een ander...maar uuhhh, dat project van die ander is nog iets uitdagender... Maar nogmaals dank Rob! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2006 mss dat ik in de nabije toekomst wat vaker in grunn kom en in dat geval wil ik best assisteren voor zover ik kan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst August 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2006 Ik wil je met alle plezier een keer helpen. Zaterdag lukt het me echter niet...Daarnaast moet ik Kollee nog assisteren met het op gang brengen van een soortgelijk project.... Maar een beetje geduld, dan ben ik je man! kan bijna niet wachten, maar neem je aanbod graag aan. Laat me maar weten wanneer je het uitkomt. Ik stel dit bijzonder op prijs. Doet me beseffen wat een jeeper zijn werkelijk inhoud mss dat ik in de nabije toekomst wat vaker in grunn kom en in dat geval wil ik best assisteren voor zover ik kan dat zou mooi zijn. Alle hulp is welkom. Misschien dat ik kan afstemmen met 87wrangler. Overigens je kunt dan gelijk de nokkenas en drijfstangen meenemen. Ook jij bedankt voor je aanbod. Maak er graag gebruik van. Hoop dat je spoedig naar grunn komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst August 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2006 Na een aantal weken wachten eindelijk de lampenbeugel ontvangen! Het duurt even maar dan heb je ook wat Hadden eerst de verstralers voor de grill staan maar omdat daar nu de lier een plekje heeft gekregen moest er iets verzonnen worden voor de verstralers. Uiteindelijk is het een op maat gemaakte, gepoedercoate, beugel geworden. Even passen: Verstralers erop: Past precies!: Vanwege de nieuwe hardtop met achterruitverwarming, wisser en electrisch dakje komen er een aantal schakelaars bij. Deze hebben een plekje gekregen in een rail welke onder het dashboard is geschroefd. Uiteraard ook met skai bekleed om in stijl te blijven Ook heeft de aansluiting voor de lierbediening hierin een plekje gekregen. De meeste schakelaars zijn orgineel Jeep (YJ) alleen die voor de achterruitverwarming is geleend van VW (moet kunnen). De rail met schakelaars: Het dashboard: Het begint er steeds meer op te lijken. Tot zo ver, Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2006 ...lach me ziek.. die lampen. Dashboard wordt erg mooi zo te zien. Nu nog een -zwarte- radio met twee knoppen vinden.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2006 zeer mooi, en die lampen..... helemaal geweldig!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2006 Haha... Vriendelijke lampen hoor! Maar ziet er allemaal weer netjes uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst August 19, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2006 Bedankt voor alle complimenten over de lampen Is weer eens wat anders Vandaag niet al te veel kunnen doen, wel is de nieuwe persleiding voor de stuurbekrachtiging binnen: Dat was het alweer. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2006 Mooie leiding! Hier heb ik meer veretrouwen in!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst August 26, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2006 Vandaag de nieuwe persleiding voor de stuurbekrachtiging gemonteerd. Ziet er inderdaad beter uit zo zonder slangklem Verder met de bedrading aan de slag geweest. De verstralers voor aangesloten en een begin gemaakt met de bekabeling van de hardtop. Dat ging perfect dankzij de stekker van Rene (Jeepie) Het is nu echt de eindjes (soms zelfs lettelijk ) aan elkaar knopen. EDIT: En ook in dit topic zijn er een aantal foto's verloren gegaan door de forumcrash. Komen ze: De velgen die gestraald en gecoat zijn in 2 kleuren: De achterkant: En natuurlijk moeten ze even gecontroleerd worden door een helemaal niet nieuwsgierige hond : Ook hebben we een setje sidebars op de kop getikt. Afkomstig van een CJ-7 maar natuurlijk moesten ze enigzins aangepast worden om te kunnen passen. Ach ja, hoort erbij zullen we maar zeggen . De sidebars zijn van RVS en 6cm in doorsnee: Even passen en meten: En na het nodige zagen, slijpen en boren zijn ze gemonteerd: Tot zo ver. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2006 Zo... inmiddels heb ik het project mogen aanschouwen en er zelfs m'n handen aan vuil mogen maken... mooi werk, Jos! Verleden week zaterdag een dagje stevig doorgesleuteld, draden tussen Jeep en motor verbonden, enz... Komt goed!!! ( alleen die rooksignalen ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst October 7, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2006 Jaja, verleden week was het zo ver! De hulptroepen in de vorm van Rob (87Wrangler) arriveerden. Rob, allereerst hartelijk dank! Echt geweldig. Was inderdaad een stevig dagje. De computer is in principe helemaal aangesloten, er resten alleen nog wat draden voor de benzinepomp, automaat-voor-de-gek-houd-schakelaar (ben de echte naam even kwijt) enz. Wel bleek dat de bulkhead connector van de "nieuwe" CJ draadboom kleiner was dan degene die er eerst inzat, ook bleek de "nieuwe" toch niet zo goed te zijn als we in eerste instantie dachten. Hier en daar ontbreekt er een draadje maar dat is op te lossen. Ook het dashboard hangt er grofweg in om alles te testen. Verlichting (binnen) e.d. werkt al aardig. Verlichting aan de buitenkant heeft nog het nodige werk nodig. Tegenvaller was wel dat waarschijnlijk de benzinepomp niet helemaal lekker (meer) is. Die heeft het heel kort gedaan en daarna niet meer Moet de tank er weer onder weg.... Het blok heeft na de nodige aanmoediging wel een paar keer rondgedraaid. Dit ging de eerste keer erg lastig omdat het blok blijkbaar niet genoeg spanning kreeg. Andere auto middels startkabels ervoor en het ging al beter. Alleen... daar waren de rooksignalen waar Rob het al over had. Hoe dat kan? Nou... euh.. ahum.. het bleek dat we een massakabel die normaal aan het chassis hoort "per ongeluk" op de startmotor hadden aangesloten (een tijd geleden al, eigen fout) en gek genoeg krijg je dan kortsluiting met bijbehorende rook.... Heel apart Snel de accupolen eraf (die een beetje boel heet waren), de boel af laten koelen, draad van de startmotor af en opnieuw proberen. Dat ging gelukkig een heel stuk beter! Zal later wat actie foto's plaatsen. Nu eerst nog de nodige dingen doen. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst October 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2006 update nr zoveel. De hulptroepen zijn gearriveerd. Alleen de foto's nog. Om even een indruk te geven van wat nu de bedoeling was, nog een opfrisser. Enig puzzelwerk en uit de war halen hoort er bij. De term spagetti kammen krijgt ineens betekenis. De volgende foto's spreken voor zich zelf. De "meester" aan het werk. Geprobeert hem wel aan lachen te krijgen. We hebben veel gelachen, alleen op de foto's steeds niet Ook tijdens de werkzaamheden bleek dat er nog erg veel gebeuren moest. Af en toe zakt de moed in de schoenen, maar dan is daar Rob en mijn zoon die altijd weer de moed erin houden. De slogan uit de reclame: komt wel goed schatje, klonk me regelmatig in de oren. De afgelopen week druk bezig geweest met nog enige ontbrekende zaken boven water te halen. Er ontbrak een MAP sensor, een lambdasensor. Inmiddels zijn deze binnen met dank aan Hans bastings. De accu moest een andere positie krijgen. De kans dat er contact werd gemaakt met de motorkap was niet ondenkbaar. Hiervoor heb ik aangegeven dat hoogstwaarschijnlijk de benzinepomp de geest heeft gekregen. Dus op zoek naar een andere. Gaat wel lukken denk ik. Maar dan heb ik nog wel een klein probleempje. Het plaatsen van een pomp met vlotter is geen probleem, maar het aansluiten op de benzinemeter kan wel een probleem zijn. De mogelijkheid bestaat dat de benzinemeter niet gaat reageren. Heeft een van jullie voor mij een oplossing? Een week later zijn we verder gegaan. We zijn begonnen met het anders positioneren van de accu. Zie hier het resultaat: Gevolg is wel dat we de accukabels zullen moeten verlengen. Maar lieverdat dan een hoop rook. Het wordt inmiddels erg vol in de motorruimte. De computer heeft zijn plek gevonden. Door het plaatsen van de computer werd ook duidelijk dat de body van een YJ is. De gaten waren al voorgeboord voor de computer. We hadden al een vermoeden dat de body anders was, maar nu hebben we echt zekerheid. Halleluja Uiteindelijk hebben we wel de "potje voor benzineontluchting en vacuuum" (naam ben ik even kwijt) moeten verplaatsen. Wat afstandsbusjes gemaakt en hij zit vast. Om toch met een goed gevoel de dag af te sluiten hebben we het linker spatbord weer gemonteerd, zodat het uiterlijk weer mijn Jeep is. En zeg nu zelf: is het geen plaatje? Nu tot zover dan maar weer. Tot de volgende keer. Groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2006 Nice Jos!!! En denken doet zeer.. vandaar m'n gezicht zonder lach... Ik sta daar gewoon af te zien! Maaruh (komtieweer), mag die accu wel vlakliggen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst October 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2006 Nice Jos!!!En denken doet zeer.. vandaar m'n gezicht zonder lach... Ik sta daar gewoon af te zien! Maaruh (komtieweer), mag die accu wel vlakliggen? Bij mijn weten wel en volgens de bijsluiter van de fabrikant ook. Het is een gel accu en die moet daar tegen kunnen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2006 Nice!! ..volgens mij mag ie plat. van de optima site: Vehicles modified for better engine performance demand more from a battery. OPTIMA batteries withstand the high underhood temperatures associated with these Performance vehicles. The sealed cells make the battery spill-proof, even if you install it on its side! This prevents external gassing and leaking which can damage engine components and limit battery performance. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2006 Ok!! In weet nl dat andere merken gel-accu's er niet altijd tegen kunnen of dan capaciteit verliezen.. Maar als op de "bijsluiter" staat dattie zo gemonteerd mag worden: No worry's! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst October 14, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2006 Jaja, vandaag was de grote dag! Het blok heeft GELOPEN!!!!!!!!!!! Woehoe! Filmpjes: Het grote moment, de eerste keer Close up Rob en versterking (Edgar was ook mee) waren alweer vroeg richting Groningen vertrokken en het doel was vandaag de bedrading in de motorruimte af te maken en het blok lopend te krijgen. En dat is gelukt! Om te beginnen moest de benzinetank er (weer) onderweg omdat de pomp het na 1x proberen had begeven Dus andere pomp gehaald, was alleen van een Cherokee dus deze moest aangepast worden. Uiteindelijk het frame van de oude YJ pomp gebruikt en hierin de Cherokee pomp geplaatst. Werkt en past perfect! Nieuwe pomp in de tank, tank weer netjes dichtmaken en "klaar" De tank nog niet gemonteerd onder de auto, eerst even testen en proefdraaien: En dat proefdraaien was maar goed ook, ook hogedruk benzineleiding kan ploffen. Waarschijnlijk te veel mee geklooid tijdens een eerdere montage: Dus leiding vervangen en verder testen. Gelukkig bleef nu alles heel en kon de tank er weer onder. Alhoewel we het nu redelijk vaak gedaan hebben blijft dit een lastig klusje. Werk in uitvoering: Spaghetti voor het kammen: Spaghetti na het kammen: Jaja, we hebben Rob lachend op de foto gekregen!: En de accu in zijn nieuwe positie met nieuwe klemmen en nieuwe kabels. Zowel plus als min kabels zijn vervangen door langere 35mm2 kabels: Het blok loopt verder perfect en zonder problemen. Enige puntje was dat het na de eerste keer starten niet meer wilde aanslaan maar dit kwam door, ahum.. een losse stekker van de benzinepomp. Deze aansluiten deed wonderen Enige foutje wat we in een eerder stadium gemaakt hebben is het omwisselen van de in- en uitgang van het stuurhuis op de stuurpomp. De pomp stond op een gegeven moment te gillen en dat is niet goed. Blijkbaar zijn de aansluitingen van een CJ op het stuurhuis net andersom dan bij een YJ. Moeten we nog even oplossen. Verder moet er nog het nodige getaped worden onder de kap en opgebonden worden om het netjes te maken. Daarna is de binnenkant aan de beurt waar nog het nodige ontwikkelingswerk aan het dashboard moet gebeuren. Kortom, hij loopt maar nu nog netjes afmaken en de puntjes op de i zetten. Rob, hartstikke bedankt voor je geweldige hulp. Edgar ook bedankt en je hebt mooie foto's en filmpjes gemaakt! Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2006 Edgar ook bedankt en je hebt mooie foto's en filmpjes gemaakt! Jup, dat heeft 'ie! Maar zorg dattie van je autosleutels afblijft!!! Maar de 4.0 loopt inderdaad prachtig. Geen tikje zit erin! Daarnaast loopt 'ie zuinig: Zonder draaiende benzinepomp doet 'ie het zeker 30 seconden op restdruk... Goeie monteurstest Jos, zo'n stekker lostrekken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst October 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2006 WEER klasse werk Rob en vader en zoon Jos-Jeep!! Jeep Camp zal wel niets worden he... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst October 15, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2006 WEER klasse werk Rob en vader en zoon Jos-Jeep!!Jeep Camp zal wel niets worden he... Ben bang van niet. Kom wel kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2006 Mooi hoor. Kan me wel iets voorstellen bij de eerste keer starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst October 15, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2006 Mooi hoor. Kan me wel iets voorstellen bij de eerste keer starten. jij kent het gevoel ook. Jouw voortgang ziet er weer gelikt uit. Ben benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.