Jos-Jeep Geplaatst March 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 Zekers goed bezig! Helemaal super! Hiermee moet het zeker gaan lukken! Ook dat kartonnen malletje is super. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tosca Geplaatst March 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 Zekers goed bezig! Helemaal super! Hiermee moet het zeker gaan lukken! Ook dat kartonnen malletje is super. Als je een malletje hebt gemaakt wil je die dan bewaren voor mij?die heb ik volgende winter waarschijnlijk ook nodig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 komt voor elkaar. Ik ga proberen er meerdere te maken. Wie weet lukt het zo al. Ik ga kiezen voor duurzaam plastic. Omdat het om een sensor gaat wil ik liever niet dat het metaal magnetisch wordt. Ik ga er komend weekeinde aan werken. Ik houd je op de hoogte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst March 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 komt voor elkaar. Ik ga proberen er meerdere te maken. Wie weet lukt het zo al. Ik ga kiezen voor duurzaam plastic. Omdat het om een sensor gaat wil ik liever niet dat het metaal magnetisch wordt. Ik ga er komend weekeinde aan werken. Ik houd je op de hoogte. Pak dan messing of aluminium. Misschien zorgen voor wat stel-mogelijkheden. De plaatsing is best wel kritisch en bepaaald tevens de timing van de motor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 9, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2006 nog even terugkomend op de benzineleiding: weet iemand de diameter van de leiding? Ik wil nieuwe slangen kopen maar eet niet meer at de diameter is. De oude leidingen voldoen niet meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2006 Jaja, een update op vrijdag... das schrikken Van de week een belletje van Offroad centre Utrecht gehad dat spulletjes binnen waren dus maar even opgehaald en toch maar direct mee aan de gang gegaan. Ook gisteren na het nodige meten en omrekenen een malletje gemaakt voor de CPS sensor en deze vandaag gefabriekt. Viel me trouwens mee hoe makkelijk ik het gat in de behuizing kon maken. Eerst een malletje gemaakt op ruitjespapier en deze overgenomen op karton. Probleem was dat ik het op millimeter papier heb getekend en het voorbeeld op kwart inch papier was gedaan. Na het nodige reken en gum werk is het gelukt! Om wat makkelijker te kunnen werken de behuizing los van de bak gehaald: Van ruitjespapier naar karton en van karton naar aluminium: Even passen of het allemaal nog goed gaat. De afstandbusjes heb ik van een oud shackle-busje gemaakt: Na heel veel meten, daarna nog eens veel nameten het gat uitgetekend op de behuizing. Hiervoor heb ik de informatie gebruikt van het Amerikaanse CJ forum in combinatie met meten op het vliegwiel van het 4.0 blok: Eerst met een 10mm boor voorgeboord en daarna met een 18mm het gat "ietsje" groter gemaakt. En het past!!!! De sensor even met tie-wraps vastgezet om een idee te krijgen. Voor het monteren van de sensor op het beugeltje moet ik nog iets verzinnen want er zit een paar milimeter tussen de sensorbeugel en mijn beugel: Veel aluminiumslijpsel later en de beugel is klaar en past perfect: Goed, dan nu wat details over de beugel. Hij is gemaakt van aluminium waarvan ik een strip van 4cm bij 100cm en 3mm dik bij de Praxis heb gehaald. De gaten heb ik gewoon van de bak overgenomen. De hart afstand tussen de gaten is 12,4cm en de sensor komt precies in het midden op 6,2 cm. De afstandbusjes zijn 1cm dik en van messing. De afstand van het blok tot aan het vliegwiel is tussen de 2,4 en 3,8cm, hiertussen moet de sensor komen. Deze maten overgenomen op de behuizing en een gat geboord. De beugel wordt bevestigd op de standaard boutgaten van de behuizing, deze moeten echter wel 1,3cm. (afstandbusjes en beugel) langer zijn dan normaal. Ik zag er voordat ik er aan begon best tegen op maar moet zeggen dat het me achteraf meeviel! Malletje is trouwens beschikbaar voor de liefhebber. Zoals al eerder gezegd zijn er ook wat nieuwe spulletjes binnegekomen deze week. Hieronder zit ondermeer een open luchtfilter systeem, nieuwe koppeling en drukgroep, nieuwe motorsteunrubbers EN.... nieuwe shackels met bushings. De nieuwe shackel naast zijn orginele voorganger. Nieuwe zijn "iets" langer en het rubber van de oude heeft betere tijden gekend: Begonnen met de achterkant, de tank is er voor de ombouw al onderweg. Om de montage makkelijker (en mogelijk) te maken de trekhaak verwijderd en de achteras losgehaald en deze laten zaken. Toch wel erg handig, een brug: De achteras ongeveer 10cm. laten zakken, kunnen we ook beter de as schoonmaken en spuiten. Ook de bushings in de bladveer worden vervangen. Oh ja, en de rest van de onderkant moet nog schoongemaakt worden : De nieuwe shackels achter gemonteerd: Tot zover voor vandaag, morgen verder. Groeten, Jos Edit: nog even over de benzineleiding, klopt het dat deze 10mm is en voor de retourleiding 6mm? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2006 goed bezig Jos... petje af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2006 Nog even voor de volledigheid: dit project doe ik samen met mijn zoon Semjon. Zonder hem zou ik niet zover zijn, laat staan dat ik het project opgestart had. Dus veel van de complimenten zijnn ook voor hem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2006 ow dan doe ik niet moeilijk neem ik nog een keer m'n petje af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2006 Volgens mij waren de leidingen even dik.... maar ik zal ze, als ik morgen ff tijd heb én het een beetje weer is, even opmeten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2006 goed bezig mannen hoed af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 11, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2006 Nou, een korte update van vandaag want het was echt TE koud om iets te doen. Brrr. Maar de achteras zit weer op zijn plek, net als de trekhaak. Ook nog een paar onderdelen schoongemaakt maar daar vroor ik op een gegeven moment aan vast dus maar gestopt. Geen noemenswaardige foto's gemaakt. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2006 Volgens mij waren de leidingen even dik.... maar ik zal ze, als ik morgen ff tijd heb én het een beetje weer is, even opmeten! volgens mij waren ze niet beiden even dik, maar ik ga morgen even mijn brandstof filter vervangen en dan meet ik ook wel even, heb je gemiddelde maten om mee te werken En verder ziet het er goed uit!! Respect voor vader en zoon!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2006 Klasse "jongens". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 18, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2006 Vandaag niet al te veel aan de Jeep kunnen doen. We zijn voornamelijk bezig geweest om de verkochte hardtops weg te brengen en de nieuwe op te halen. Wat we wel gedaan hebben is de voorste spatborden verwijderd, schoongemaakt en in de coating gezet en nog wat andere kleine dingen zoals onderdelen schoonmaken. Spatborden eraf, ook handig straks voor de inbouw: Uit alle hoeken en kieren kwam nog zand: Schoon en vetvrij gemaakt: En in de coating gezet: En tot slot nog een voorproefje van de nieuwe hardtop met open dak, hier nog op de Jeep van Menno: Menno bedankt! Volgende week hopelijk weer meer. Lijkt net of het nu wat langzaam gaat maar vooral in het schoonmaken van dingen gaat erg veel tijd zitten. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cudan Geplaatst March 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2006 hoi jos, wat voor coating he je gebruikt en hie is de verwerking er van. gr dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 19, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2006 valma undercoating, een rubberachtige coating die flexibel blijft. uit spuitbus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 25, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2006 Helaas vandaag niet zoveel kunnen doen als gepland vanwege problemen met de auto die we als dagelijks vervoer gebruiken. Deze had/heeft koelproblemen Maar gelukkig toch ook iets aan de Jeep kunnen doen, en wel het monteren van nieuwe shackels aan de voorkant en het vervangen van alle bushings. Oude shackels zijn eraf en de bushings verwijderd: De bladveer is iets richting chassis gekomen. Ook aan de achterkant losgehaald en de auto op steunen gezet. Daarna de brug laten zakken tot de gewenste hoogte: De nieuwe shackels gemonteerd! Bij montage bleek dat we de stabilisatorstang wel los moesten halen. De shackels gemonteerd aan het chassis en met de brug de as tot de gewenste hoogte gebracht, echt ideaal: Vooraanzicht met de nieuwe shackels en tegelijk de boel schoongemaakt en een likje verf gegeven: Tot zover deze keer! Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst April 1, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2006 Vandaag een begin gemaakt met de nieuwe benzine toevoer voor de injectie. Zoals al eerder gezegd hadden we een andere tank (YJ) met benzinepomp gekocht, enig nadeeltje hiervan was dat de vulopening aan de andere (links) kant zit dan bij de CJ (rechts) Het eerste idee was om de nieuwe tank om te draaien zodat de vulopening behouden kon worden. Na wat passen en meten bleek dit toch niet ideaal te zijn. Een andere oplossing is om de pomp met vlotter in de huidige CJ tank te bouwen. Uiteindelijk hebben we voor deze oplossing gekozen. De CJ tank zoals deze onder de auto weg kwam met vulopening aan de rechterkant: De YJ tank inclusief pomp en vulopening aan de linkerkant: Vlotter uit de CJ tank gehaald en gat groter gemaakt voor YJ pomp en vlotter: De houder van de pomp/vlotter rondom bijgewerkt zodat deze precies in de uitsparing van de tank vallen: De nieuwe pomp vastgezet in de oude tank: Volgende week de tank middels de compressor testen op lekken, schoonmaken en de bescherming een likje verf geven en dan kan hij er weer onder. Tot zo ver! Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2006 Netjes hoor!!! hopen dattie dicht is dan maar!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst April 5, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2006 ik heb techniek algemeen, onder wrangler yj een vraag uitstaan over de benzinetank. Ik wacht met ongeduld op een antwoord :bye2: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst April 6, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2006 Vandaag lekker een middagje vrij en een paar dingen gedaan. Nieuwe koppeling en drukgroep gemonteerd: Oude bedrading aan de binnenkant verwijderd: En dit kwam er uit... Erg beroerde, beschadigde en verknipte bedrading : Tot zo ver voor vandaag. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst April 6, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2006 ik heb techniek algemeen, onder wrangler yj een vraag uitstaan over de benzinetank. Ik wacht met ongeduld op een antwoord :bye2: het wachten is beloond. Bedankt 87 wrangler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst April 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2006 Vandaag lekker opgeschoten, het blok zit er in! Zat allemaal redelijk mee, alleen brak de CPS Sensor tijdens montage af Dat was wat minder maar is uiteindelijk wel goedgekomen. Bak en blok weer samen. Bak is schoongemaakt, hier en daar van een kleurtje voorzien en heeft nieuwe koppeling, drukgroep, druklager en rubbers: Blok en bak in de takels. Voor montage nog nieuwe motorrubbers op de steunen gemonteerd. De lijmklem houdt de CPS sensor op zijn plek om te drogen, zit een hele tube lijmgel tussen: Bijna op zijn plekje: En op zijn definitieve plek, hangt alleen nog iets naar achter omdat de tussenbak nog niet vastzit aan het chassis: Bevestigingsplaat voor bak/tussenbak schoongemaakt, een laagje zwarte hamerslag verf gegeven en gemonteerd: De CPS sensor op zijn definitieve plek nadat de lijm droog was : En het blok definitief vast op zijn plek, ligt mooi recht in de auto: Na de montage van het nieuwe blok in de auto ook nog even wat onderdelen van het oude 4.2 blok afgeschroefd. Weet nu ook waarom dit blok alle olie eruit gooide en niet lekker liep... De cylinderkop ziet er al niet al te lekker uit met een paar verbrande kleppen: En dit zat er onder.... een gat van een 1,5cm. in cylinder nummer 3 Drijfstang is er dwars door gegaan: Tot zo ver voor deze keer. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2006 Netjes!!!!! Maar dat oude blok..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.