Spring naar bijdragen

plaats 27mc antenne


Beest
 Share

Recommended Posts

De beste plek voor een antenne is gewoon midden op het dak.

(echt mooi vind ik dat niet).

Hoe "vrijer"de antenne staat,hoe beter het zenden en ontvangen.

Er zijn antennes met een magneetvoet te koop.

Die kan je op het dak zetten als je je 27mc wilt gebruiken.

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitstekende delen... mag inderdaad eigenlijk niet... Maar ik denk niet dat hier problemen van zullen komen.

Mooi vind ik het ook niet echt, maar met een ZJ moet je wat! Bevestigensplaatsen liggen daarbij niet voor het oprapen... Misschien is een kleefvoet iet voor je, Beest? Kabeltje langs het portierrubber en klaar! En zodra je een tirecarrier hebt, plaats je daarop een vast gemonteerd exemplaar!

Edit:

Met enige moeite de andere foto's bekeken... Onder de nummerplaat verlichting is ook een mooie oplossing! Maar.... heb jij geen apart te openen achterruit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beste plek is midden op de auto, dan heb je geen last van de verstoring die anders veroorzzakt wordt door het metaal van de auto.

de straling wordt dan netjes in de rondte(?) verspreid, aan de zijkant wordt dit "gewarped" waardoor iemand aan de ene kant van de auto wel kan ontvangen en iemand anders aan de andere kant niet (op gelijke afstand!)

Tweede beste oplossing is mid achter of mid voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is de beste plek?

ik dacht hier aan

MountAttached.gif

AntennaMounted.gif

of zo

antenna1.jpg

antenna3.jpg

antenna2.jpg

nog meer ideeen?

Als je met "beste plek"de zend/ontvangstmogelijkheden bedoelt, is dit volgens mij midden op het dak. maar of dat nou fraai is.. Je hebt ze wel met zo'n magneetvoet (dus is er weer af te halen) maar dan moet de draad tussen de deurrand ofzo.

Tjonge, een "bakkie"in een jeep. huh.gif

Die plek die je nou hebt bedacht heeft nogal wat 'haken en ogen', vindt 't zelf niet zo fraai.

Misschien met een klem op de dakrailing? Heb je meer oppervlak van het dak voor straling.

Succes wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja op dak is domweg te hoog

dus is die laaste optie geworden

Ik heb mijn Sirio antenne gewoon domweg aan de linkerkant in het voorscherm geboord en heb tot nu toe nog geen klachten erover en by the way als je met een paar man in collonne rijd of met een paar man terrein rijd zijn de afstanden niet zo erg groot dus heb je volgens mij heel dat stralingsveld niet nodig, correct me if i'm wrong cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

by the way als je met een paar man in collonne rijd of met een paar man terrein rijd zijn de afstanden niet zo erg groot dus heb je volgens mij heel dat stralingsveld niet nodig, correct me if i'm wrong cool.gif

Klopt... soms zegt er niemand wat terug, maar dat ligt dan niet aan de antenne.. ph34r.gif

rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

kep m er nog steeds niet in,

maar zijn maar paar opties

aan tunnel bijrijderskant (tussen stoel en tunnel)

rechts onderstuur

als je niet rookt kan je je asbak weg halen en m in die ruimte proppen

is wel mooiste oplossing eigenlijk,

maar ik gebruik die asbak voor muntgeld

dus ik zal m denk ik tussen stoel en tunnel plaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...