Spring naar bijdragen

Jim

Forum member
  • Aantal bijdragen

    127
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Jim

  • Verjaardag 18/04/1971

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Jim's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik heb de boel nog eens nagelopen, olie, shifter en de elektrische verbindingen waren allemaal goed maar ik vond de TV link uiteindelijk toch iets te strak staan. Ik heb hem dus afgesteld en vooralsnog rijdt ie weer als vanouds. Was alles maar zo simpel.
  2. Okay bedankt voor de tips. Ik zal eens kijken of ik het daarin kan vinden.
  3. Na het terreinrijden ( automaat probleemloos in L en 2 gehad, niet in D ) en weer teug op het asfalt bleek de automaat ( nu in D ) niet meer op te schakelen. Vergelijkbaar met het rijden in stand L. Er was verder niks vreemds te ontdekken dus alles geprobeerd en in stand 2 konden we met 80km/u nog wel thuiskomen. Tijdens de rit leek het wel of de bak wat meer gierde dan voorheen, maar na een dagje modderen klinkt de Jeep altijd wel wat rammelig. Bij thuiskomst de modder verwijderd en de automaatolie ververst. Tevens de schakelpook opnieuw afgesteld. TVR kabel was in orde. Maar... nu schakelt de automaat nog steeds niet op. In stand 2 is het afwisselend wel of niet opschakelen, D blijft alsof je in L rijdt. Wie kan mij vertellen waar ik het in moet zoeken? Alvast bedankt!
  4. Ik heb voor mijn werk dagelijks te maken met het inspecteren en keuren van staalkabels. Het grote voordeel van een staalkabel is dat je van te voren aan kunt zien komen wanneer de kabel het zal begeven. Dit uit zich in kinken, slijtplekken en gebroken tieren. Voor wat betreft staalkabels zoals toegepast op lieren welke worden gebruikt voor 4x4 doeleinden wil ik het volgende opmerken. 1. Gebruik nooit vet oid om de kabel te smeren. Door het vet zal er zand en vuiligheid in de kabel komen waardoor de levensduur bekort wordt. Wil je een anti corrosiemiddel toepassen gebruik dan lijnzaadolie. 2. Inspecteer de kabel regelmatig op kinken, slijtplekken en breuken. Indien nodig, direkt vervangen. 3. Is je kabel goed maar twijfel je toch nog, neem dan een goede reserve kabel met aangeperste haak mee ipv klemmen etc. Een kabel compleet vervangen is in het terrein een eenvoudiger werkje dan 2 gebroken uiteinden te moeten hanteren om er klemmen omheen te krijgen. Nadelen van werken met klemmen zijn ook nog dat je niet zeker bent of de treksterkte wel voldoet en je kabel zal een flink stuk korter zijn. Speel op safe, er staan vaak mensen (kinderen) van dichtbij toe te kijken hoe een terreinwagen losgetrokken wordt. Een brekende staalkabel gedraagt zich als een ongeleid projectiel en is in staat dwars door armen / benen heen te slaan. Ten slotte, gebruik tijdens het lieren altijd een deken oid over de staalkabel. Mocht de kabel onverhoopt breken dan slaat de kabel in de deken ipv mens ov materieel.
  5. Je voorruit vervangen stelt niet zoveel voor. Ik heb het met goed resultaat als volgt gedaan. Framerand, rubber en ruitrand goed ontvetten. Buitenrand van ruit voorzien van een klein rupsje kit. Dan een rups kit in de rand van het frame waar de ruit in komt te liggen. Rubber om de ruit leggen. Vulkoord in het rubber plaatsen mbv wat sop en een theelepeltje. Ruit met rubber in de kit op het frame drukken en overtollige kit direct verwijderen. Nachtje laten drogen en klaar. Voor de kit heb ik tek7 gebruikt, daar kitten ze o.a. ook aquaria mee af. Succes ermee.
  6. Jim

    Voorste aandrijfas

    Gezocht, een voorste aandrijfas voor een 4,2 ltr Wrangler bj 88
  7. Guido vind hem wel stoer.
  8. APK banden eronder vandaan gehaald en de 33" Super Swampers er weer onder gezet.
  9. Strakke bak hoor. Het lijkt idd op een 2,5 inch bladveerverhoging. En zoals al eerder gezegd is lijkt het alsof de stuurkogels enig achterstallig onderhoud hebben. Het makkelijkste om zelf te doen is de vooras opkrikken (met assteunen eronder voor de veiligheid) en dan dmv aan de wielen te trekken (van links naar rechts en van onder naar boven) te controleren of er ergens speling in de stuurinrichting zit. Draai de wielen eens flink rond om ter horen of de lagers versleten zijn. Door de wielen naar buiten te trekken kun je ontdekken of er speling op de lagers zit. Hoor je een duidelijke tik dan zijn ze versleten.
  10. Jim

    APK keuring

    Weer goedgekeurd. Met steekproef.
  11. Jim

    APK keuring

    Ik mag morgen naar Nico voor de APK...
  12. Als je die 31ers houdt, vervang die reserve band dan voor een 31x9.50R15 oid. Mocht je dan eens lek rijden dan rij je met je reserve band tenminste niet scheef over de weg. En er is vast wel iemand die in je Jeep wil rijden. Mij is het nét iets te ver uit de buurt. Succes.
  13. Welkom hier Allereerst iets over je huidige banden. 31x10.50 R15LT 109S M+S 31 inch diameter 10.50 inch breed R = radiaal 15 inch velgdiameter LT is Light Truck 109 is de load index en staat voor maximaal 1030kg belasting op de band S is de Snelheidsindex. Deze band is geschikt tot 180 km/u M+S staat voor Mud en Snow. De banden bepalen wel veel hoe een Jeep stuurt maar je probleem kan ook ergens anders in zitten. Ik heb een jaartje met 30 inch gereden zonder ik steeds moest corrigeren om de auto op de weg te houden. Zelf nu ik met 33 inch rij valt het me mee.
  14. Volgens mij wordt ie afgekeurd op het kapotte ruitenwisserblad. Voor het mooie zouden de bodemberschermbeugels eigenlijk op die 'bouw'balken moeten zitten. Ik wil hem wel eens in actie zien binnenkort.
  15. Jim

    Wie Kan Mij Helpen?

    Bel eens met Nico van Jeepparts. www.jeepparts.nl Zaak: 0515-331646 Mob: 0653-965170 Hij kan je een antwoord geven op je vraag.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...